Контент-маркетинг. Частина 5: Запускаємо посів по аудиторії
Навіть від найкращого контенту толку буде мало, якщо не донести інформацію про його існування своїй цільовій аудиторії. Саме тому, посів контенту є одним з ключових завдань маркетолога.
Так, реалізувати таке завдання зовсім нелегко. Однак, якщо все вийде, результат може перевершити навіть дуже сміливі очікування – є чимало прикладів того, як всього лише одна якісна стаття може генерувати тисячі переходів на сайт, з найрізноманітніших джерел.
Сьогодні я розповім вам, як шукати площадки для посіву, за якими критеріями їх відбирати, і поділюся низкою цікавих джерел, про існування яких, я впевнений, багато моїх читачів навіть не здогадувалися.
Основні канали посіву контенту
Підійдуть будь-які джерела, які здатні привернути увагу цільової для вас аудиторії, і забезпечити додаткові переходи на сайт.
Зверніть увагу на такі канали як:
- популярні тематичні ресурси у вашій ніші;
- блогові платформи і спільноти;
- форуми;
- розсилка по електронній пошті;
- соціальні мережі;
- YouTube.
Хороше опрацювання навіть одного з цих напрямків, може забезпечити вам хорошу кількість відвідувачів на статтю. А всі разом, вони можуть допомогти в створенні справжнього потоку реферального трафіку на сайт, який може конвертуватись в продажі, ліди або забезпечити власнику ресурсу істотний приріст впливу і формування іміджу експерта.
За яким принципом відбирати площадки?
Їх всього два – відповідність тематиці статті, посів якої планується, і, наявність цільової аудиторії у великій кількості.
З соціальними платформами все зрозуміло, аудиторія учасників тут зазвичай налічує мільйони користувачів. А ось якщо говорити про сайти і форуми – звертайте увагу на відвідуваність, бо очікувати великої кількості переходів з ресурсу, який відвідує 1000 чоловік в місяць, було б нерозумно.
В одній з попередніх статей я вже писав, як можна дізнатися відвідуваність чужого сайту. У контексті наших цілей вам це точно стане в нагоді.
Тепер давайте докладніше розглянемо приклади підбору площадок для посіву, по кожному з перерахованих каналів.
1. Тематичні сайти
Суть роботи: шукаємо відповідний за тематикою сайт з хорошою відвідуваністю, і розміщуємо на ньому матеріал з посиланням на наш ресурс або опубліковану на ньому статтю. Щоб це виглядало якомога природніше, можна, наприклад, зробити дайджест чого-небудь, і просто включити посилання на себе улюбленого, у вигляді одного з пунктів списку.
Наприклад, пишемо статтю під назвою «5 кращих програм-перекладачів для iPhone», в яку включаємо додаток, розроблений нашим клієнтом, і залишаємо посилання виду «детальний огляд програми читайте тут».
Найпростіший спосіб знайти сайти для розміщення – каталог сайтів в біржі статей «Міралінкс». Мінус в тому, що кількість самих площадок там обмежена, і авторитетність багатьох під сумнівом, через те, що їх власники розміщують оплачені статті пачками.
Другий спосіб – аналіз топових ресурсів у вашій ніші і конкурентів, на предмет реферального трафіку. Зробити це можна за допомогою Similarweb.com. Просто вбиваємо адресу потрібного сайту і дивимося вкладку «Referrals»:
І третій, найбільш складний і затратний по часу, але, в той же час, найефективніший метод – пошук у видачі за інформаційними запитами у вашій тематиці. Таким чином, можна домовитися за розміщення вашого посилання в статті, яка вже знаходиться в Топі пошукових систем:
2. Блог-платформи і спільноти
Такі платформи як LiveInternet.ru і LiveJournal.com, активно використовуються багатьма користувачами для ведення особистих блогів на різні тематики. За невелику плату (втім, не завжди) можна домовитися про розміщення згадки вашої статті в тематичній замітці, що дозволить отримати переходи зацікавлених читачів.
Можна знайти і різні співтовариства під конкретну нішу, наприклад, HabraHabr.ru для IT-продуктів і послуг, і Babyblog.ru – для просування в тематиці «Дім і сімя». Сюди ж відносяться і різноманітні сервіси питань-відповідей.
3. Форуми
Тут найкраще діяти методом крауд-маркетингу, адже посилання на якісну інформаційну статтю можна без проблем залишити в тематичній гілці на форумі, і при цьому, вона буде абсолютно органічно виглядати в контексті обговорення. А ось посилання на товар в інтернет-магазині або сторінку послуги, модератори зачистили б оперативно, в цьому можна не сумніватися.
Більш хитрий хід – домовитися про розміщення потрібного вам посилання ким-небудь з авторитетних користувачів форуму, тоді точно не буде до чого підкопатися. Ну а в деяких випадках виправданим буде і платне розміщення – адміністрація багатьох форумів дозволяє створити потрібну вам тему, за окрему тему.
Щоб зібрати базу площадок, аналізуємо пошукову видачу із застосуванням запиту виду inurl: forum “ключове слово”, наприклад, ось так:
Додатково, можна виставити фільтрацію результатів видачі за часом.
4. Email-розсилка
У більшості випадків використовується розсилка самого сайту або компанії. Однак, можна домовитися про обмін анонсами і з власниками інших сайтів. Правда, навряд чи це вийде зробити безкоштовно.
5. Соціальні мережі
Мій улюблений спосіб посіву контенту, який чудово працює практично в будь-якій тематиці. Взагалі, уявити собі сучасний контент-маркетинг без активної роботи з соціальними мережами складно.
В даному випадку можна використовувати різні способи:
- Пости в тематичних групах Facebook;
- Публікація анонсів в чужих групах і пабліках Facebook/Вконтакті;
- Просування публікацій зі своєї сторінки з використанням таргетованої реклами.
Результат може бути просто чудовий:
Шукати спільноти для розміщення ВКонтакті досить просто – вбиваємо потрібне ключове слово в пошук, тиснемо «Всі результати» та відзначаємо в сайдбарі справа пункт «Спільноти». В параметрах пошуку можна вказати ще тип спільноти і спосіб сортування результатів:
Далі просто відбираємо потрібні і пишемо адміністраторам свою пропозицію.
Також, можна скористатися офіційною біржею, для цього, після авторизації в своєму профілі ВКонтакті, в лівому меню внизу натискаємо пункт «Реклама», і перемикаємось на вкладку «Реклама в спільнотах». Після створення рекламного поста, вам буде доступний величезний вибір площадок для розміщення:
З Facebook все набагато складніше. Нормального пошуку по спільнотам всередині самої соціальної мережі немає, тому потрібно шукати їх по спеціальним рейтингам/топам, наприклад, рейтинг спільнот Facebook, з можливістю сортування по різних країнах.
Зі сторінками простіше – практично у кожного розкрученого сайту є офіційна сторінка в Facebook, і можна відписати безпосередньо його власнику, з пропозицією про розміщення вашої публікації, або репоста.
6. YouTube
З усіх перерахованих в даній статті способів посіву, саме цей варіант використовується найрідше. Не через те, що він неефективний, а просто тому, що багато хто про нього навіть і не здогадується. Хороший спосіб обійти конкурентів, і «зняти вершки».
Суть проста: шукаємо в пошуку тематичні канали або готові відеоролики, і домовляємося за розміщення потрібного нам посилання в описі. У випадку з каналом, якщо дозволяє бюджет, можна навіть домовитися про відеоогляд виключно під ваш продукт.
Наприклад, у нас є цікава і корисна стаття по догляду за трояндами, опублікована в блозі інтернет-магазину, який торгує насінням і саджанцями. Забиваємо відповідний запит в пошук по YouTube:
Якщо потрібно, налаштовуємо фільтр по часу. Шукаємо відео з великою кількістю переглядів або таке, популярність якого зростає. І, домовляємося з власниками каналу за розміщення посилання на вашу статтю в описі ролика, з рекомендацією:
Щоб дізнатися контакти власника каналу на YouTube, натискаємо на його назву:
Потім, натискаємо на вкладку «Про канал»:
Підведемо підсумки
Та методика посіву контенту, яку я описав в цій статті, може здатися дуже складною і витратною в плані часу/грошей. Але, повірте, воно того варто, і ефект буде на порядок кращий, ніж від того спаму руками школярів, який під виглядом «крауд-маркетингу» намагаються впарити своїм клієнтам потокові SEO-контори.
Регулярна робота по даному напрямку допомагає побудувати саме бренд! І з часом, сприяє органічному зростанню зворотних посилань і згадок про компанії, без додаткових зусиль з боку фахівця.
Але головне – з часом, можна відірватися від конкурентів практично на недосяжний рівень. Як мінімум, вас буде розділяти бар’єр у вигляді десятків публікацій, тисяч переходів і сотень зворотних посилань. І подолати його швидко не зможе навіть конкурент з дуже великим бюджетом.
І не потрібно забувати, що в основі всього, неодмінно повинен лежати саме якісний контент. Якщо пробувати поширювати нудні, низькоякісні і другосортні статті – на них все одно ніхто не зверне уваги. Навіть якщо ваші бюджети на просування, будуть з декількома нулями.
Рекомендую ознайомитися і з іншими частинами цього циклу:
- Частина 1. Визначаємо поняття
- Частина 2. Формуємо стратегію
- Частина 3. Шукаємо ідеї для статей
- Частина 4. Складаємо контент-план
- Частина 5. Запускаємо посів
- Частина 6. Вимірюємо ефективність.