
Контент-маркетинг. Частина 6: Вимірюємо ефективність роботи
Контент-маркетинг не тільки дорого коштує, але і вимагає величезної кількості часу для досягнення цілей, в порівнянні з іншими каналами. Не дивно, що замовник хоче знати, чи є віддача від зроблених інвестицій, а маркетолог, в свою чергу, повинен розуміти, в якому вигляді звітувати перед клієнтом.
Оцінка ефективності контент-маркетингу сильно відрізняється від контекстної реклами чи SEO, тут неприйнятні бухгалтерські методи, бо навіть найталановитіший і досвідчений автор не може точно сказати, скільки часу він витратить на написання матеріалу. І вже точно неможливо передбачити реакцію аудиторії в процесі посіву.
Моніторинг за допомогою спеціальних метрик дозволяє зрозуміти, як користувачі реагують на контент, які теми дають хорошу віддачу і зрозуміти, яким чином маркетолог може підкоригувати стратегію, щоб забезпечити найкраще повернення інвестицій.
8 метрик ефективності контент-маркетингу
Їх багато, вони можуть відрізнятися від тематики до тематики, можна комбінувати їх і придумувати свої. Однак є ряд KPI, які можна назвати універсальними, і використовувати по відношенню практично до будь-якого проекту.
1. Унікальні відвідування сторінок
Один з найпростіших показників успіху в інтернет-маркетингу. Цілком логічно, адже саме від трафіку багато в чому залежать продажі, і на його збільшення орієнтовані більшість зусиль спеціалістів по розкрутці.
Побачити скільки унікальних відвідувачів переходить на ваш сайт з органічного пошуку можна в звітах Google Analytics і Яндекс.Метрики. Обов’язково потрібно моніторити і відвідуваність окремих сторінок.
2. Час, проведений на сторінці
Тут потрібно зрозуміти всього лише одну річ – чи залишаються відвідувачі на сторінках сайту достатньо довго, щоб повністю прочитати статтю або більшу її частину. Це говорить про те, що ваш контент достатньо високої якості, щоб заслужити додаткової уваги з боку відвідувачів.
3. Кількість переглядів сторінок
Ще один досить простий маркетинговий KPI, який часто ігнорується. Високий показник кількості переглядів сторінок свідчить про те, що аудиторія активно взаємодіє з сайтом, і цікавиться вашими публікаціями, не обмежуючись однією статтею.
Також, можна поліпшити кількість переглядів шляхом грамотної перелінковки, виведенням блоків схожих публікацій внизу кожної статті і додаткових віджетів в боковій колонці.
4. Показник відмов
Досить неоднозначний індикатор, який, тим не менш, варто враховувати. Наприклад, сторінка матиме 100% показник відмов у випадку, коли користувач через декілька секунд після переходу покине її, бо контент йому нецікавий або не відповідає на його питання.
Проте, показник відмов становитиме ті ж самі 100%, коли користувач перейде на сторінку вашого сайту з 5000+ знаків, дочитає її до кінця, отримає повну відповідь на питання, і задоволений закриє її, щоб повернуться до своїх справ.
Тому, показник відмов потрібно враховувати в кореляції з проведеним на сторінці часом, щоб помилково не займатися доопрацюванням тих матеріалів, які і так хороші.
5. Видимість по ключових словах
Не хвилюйтеся, про SEO я не забув. І будь-який план по створенню контенту, повинен базуватись на продуманій стратегії пошукової оптимізації. Ваші статті повинні бути добре оптимізовані під якісно складене семантичне ядро.
Це єдиний спосіб зробити ваш сайт видимим в результатах пошуку, і отримувати на нього стабільний органічний трафік.
Відстежувати зростання видимості сайту за різноманітними запитами, зручно в панелі Google Search Console, там можна вибирати різні періоди для порівняння, щоб зрозуміти, як змінювався цей показник:
Також, можна дивитися дані і по окремих сторінках:
6. Переходи і генерація лідів
Нерозумно було б намагатися за допомогою контент-маркетингу безпосередньо збільшувати продажі. А ось на ліди і конверсії він цілком впливає. Серед конверсійних дій, кількість яких можна збільшити за рахунок грамотної роботи з контентом, можна виділити підписки на розсилку, заповнення форм, завантаження інформаційних матеріалів і т. д.
Досягається це за рахунок грамотного розміщення закликів до дії, експериментами з їх розташуванням, зовнішнім виглядом, і аналізом отриманих результатів.
7. Соціальні реакції
Йдеться про так звані «соціальні докази» – розшарювання ваших статей в соціальних мережах. Вони служать в якості публічного доказу того, що ваш контент цікавий і людям він подобається.
Для вимірювання реальної якості матеріалів їх розглядати не варто, однак, раз на місяць варто проводити невеликий аналіз – якими публікаціями і в яких соціальних мережах, ділилися найчастіше. Це може допомогти вам дізнатися цікаві речі про свою аудиторію, і при необхідності, підкоригувати свою стратегію.
8. Коментарі
Спілкування з читачами в коментарях дозволяє авторам збільшувати свій вплив на аудиторію, і часто допомагає схилити їх думку в потрібну сторону.
Звичайно, в деяких тематиках складно отримати велику кількість коментарів, однак, до цього варто прагнути. В першу чергу, відключивши необхідність реєстрації та інші функції, які ускладнюють для читачів можливість висловити свою думку.
Підведемо підсумки
Загалом, ви зрозуміли – ефективність контент-маркетингу можна і потрібно вимірювати. Достатньо робити це раз в 1-2 місяці, щоб зрозуміти, наскільки добре ви просунулися до намічених цілей.
Якщо ви вже працюєте в цьому напрямку, спробуйте скласти звіт на основі наведених у цій статті метрик, і ви будете здивовані, наскільки добре, виявляється, можна виміряти ваші зусилля по контент-маркетингу.
А які метрики відстежуєте ви? Є у вас чим доповнити цю статтю?
Всі частини циклу:
- Частина 1. Визначаємо поняття
- Частина 2. Формуємо стратегію
- Частина 3. Шукаємо ідеї для статей
- Частина 4. Складаємо контент-план
- Частина 5. Запускаємо посів
- Частина 5. Вимірюємо ефективність.