Контент-маркетинг

Контент-маркетинг. Частина 4: Складаємо контент-план

Отже, з питаннями, що таке контент-маркетинг, як сформувати стратегію і шукати ідеї для статей ми розібралися. Тепер прийшла черга контент-плану.

Тут мав би бути великий вступний водянистий текст про те, наскільки важлива ця штука, як вона допомагає підприємцю на шляху до мільйонів, а маркетологам – спокійно спати по ночах. Але, найбільше я не люблю дві речі:

  • А) Нести якусь фігню в стилі «корпоративної шизи»;
  • Б) Ускладнювати речі там, де в цьому немає необхідності.

Так що обійдемося без цього. Замість філософствування і теоретики, я розповім вам про той підхід до створення і роботи з контент-планом, який використовую я сам.

Два простих аргументу на користь контент-плану

Люди люблять впадати в крайності, і іноді буває, що власник сайту або маркетолог, може вирішити, що йому взагалі ці ваші плани ні до чого. Але, насправді, такий документ потрібен усів, незалежно від рівня прокачаноті «скіллзів».

Причина перша – регулярність. Маючи перед собою план публікацій на місяць вперед, можна дуже ефективно управляти як власним часом, так і роботою команди, розподіляючи завдання між виконавцями. Правда, виправдань в разі провалу по дедлайнам, теж не буде.

У випадку з контентними проектами, я часто практикував таку штуку, як підготовку матеріалів на тиждень-два вперед. Дуже зручно, якщо планується відпустка або затяжні свята. Просто налаштував заплановані публікації в WordPress плюс відкладений постинг в соціалках – і відпочиваєш.

benefits

Друга причина, чому вам потрібен контент-план, це можливість не тримати все в голові. Особливо, якщо проектів у вас багато, все різної тематики, і всі знаходяться на різній стадії розвитку.

У мене, наприклад, дуже хороша пам’ять. Я практично ніколи нічого не забуваю, але, буває, що згадую занадто пізно. А це може неабияк заважати в роботі, особливо, якщо клієнт переводить кошти тільки після отримання звіту або планується пост до певної події, а згадуєте ви про нього вже після того, як ця саме подія пройшла.

Як скласти контент-план?

Насамперед, потрібно визначитись з тим, які типи публікацій він буде включати. Це може бути просто список тем для блогу, контент-план для соціальних мереж або комплексне рішення для роботи з контентом в усіх напрямках.

Як приклад, візьмемо саме останній варіант. Отже, у нас є інформаційний сайт, присвячений техніці Apple, а саме – iOS-пристроям. Крім, власне, самого сайту, є і сторінки в соціальних мережах Facebook, а також, email-розсилка.

Виписуємо типи постів, які ми використовуємо, в окрему колонку і позначаємо їх різним кольором:

colonka1

Робимо розбивку по днях тижня, або можна відразу на місяць. Мені зручніше планувати саме на тиждень вперед, це дає більше гнучкості.

colonka2

А тепер, виписуємо план публікацій по днях, міксуючи їх різні типи, згідно сформованої стратегії. Розсилку достатньо відправляти раз в тиждень. Отримуємо контент-план такого виду:

prymer

Як саме їх міксувати? Це вже залежить від конкретного проекту. Зазвичай, про пряму рекламу краще забути, а дивитися потрібно з позиції користувача. Задумайтесь, якби ви були читачем даного сайту, цікаво було б вам отримувати контент саме в такій послідовності?

Щодо днів публікації, я ніякої особливої закономірності не помічав. На вихідних краще нічого не публікувати, народ все одно відпочиває. І рекомендую позбутися осточортілих вже всім постів в стилі «Доброго ранку!» І «Гарного вечора!». Виглядає в стилі твору «Як я провів літо …».

utro

Дуже зручно, якщо він зберігається в Google Docs – крім хмарного доступу з будь-якого девайса, там є така зручна штука як коментарі. Наприклад, якщо ви знайшли цікавий пост для соціалок і хочете репостнути його у себе, просто додаєте посилання у вигляді коментаря, і не захаращуєте загальну таблицю:

comment

 

У прикладі, який я навів вище, у нас такий собі контент-план в стилі дзен – чистий і мінімалістичний. При цьому, тут є вся необхідна інформація для контролю над проектом.

Якщо ж вам потрібно зробити контент-план для соцмереж, буде ще простіше, бо в якості контенту будуть тільки картинки і відео, просто різного типу – гумор, цікаві факти, замітки і т.д.

Табличний редактор використовується не просто так – це забезпечує хорошу розширюваність. Для того, щоб додати додатковий пункт, ви просто створюєте ще один стовпець. Наприклад, колонку для вказання виконавця, статусу підготовки, рубрики і т.д. Або, просто можна розпланувати все в одному місці на місяць вперед, розмістивши по одній координаті дні, а по інший тижні.

При цьому, багато чого краще винести за рамки контент-плану і зберігати десь в окремих файлах. Наприклад, список ключових слів для статей, загальний список тем із зазначенням типу матеріалу та інших характеристик для кожної зі статті.

Так ви отримаєте набагато більш наочний і зручний для використання документ, ніж якщо спробуєте звалити все в одну купу.

Як робити не потрібно

Часом, мені здається, що в деяких моїх твердженнях занадто багато суб’єктивізму. Може воно і так, але воно буде точно не на шкоду, якщо допоможе вам підвищити ефективність роботи і звести до мінімуму зайві проблеми.

Не всі люблять спрощувати. Не знаю з чим це пов’язано – банальним нерозумінням суті речей, або якоюсь особливою формою мазохізму, але, за запитом «приклад контент-плану» в Інтернеті можна знайти приклади документів, до розробки якого, здавалося б, доклало руку ЦК КПРС, з кількістю знаків в якості основного KPI:

prymer1 prymer2 prymer3

Тут вам і ключові слова для копірайтера, і різнокольорові стовпчики та інший треш на кшталт визначення цільової аудиторії і двохсторінкового роз’яснення, про що буде стаття.

Крім того, що половина з цього, нормальному фахівця не знадобиться, бо нагадує лекції капітана Очевидність, а для клієнта – все одно темний ліс, так це ще й нагадує чисту орієнтацію на процес замість результату. Аби награфоманити побільше, і зробити розумний вигляд.

Так що прислухайтеся до моєї поради – не ускладнюйте там, де в цьому немає необхідності. Дозволю собі перефразувати одну розумної людини – хороший контент-план це не той, до якого нічого додати, а той, у якого нічого відняти.

Всі частини циклу:
Частина 1. Визначаємо поняття
Частина 2. Формуємо стратегію
Частина 3. Шукаємо ідеї для статей
Частина 4. Складаємо контент-план
Частина 5. Запускаємо посів
Частина 5. Вимірюємо ефективність.