Контент-маркетинг

Контент-маркетинг. Частина 3: Шукаємо ідеї для статей

Якщо вам здається, що придумати ідеї для статей просто, мушу вас розчарувати. Це, мабуть, найскладніший етап в рамках роботи по контент-маркетингу.

Тут все можна звести до простого твердження – все вже написано, і все вже розказано. І щоб знайти дійсно цікаві ідеї для статей, доведеться витратити чимало часу і добре попрацювати головою.

Для того щоб скласти дійсно великий список з цікавих тем, я рекомендую комбінацію відразу з декількох методів:

  • розширення тем на основі інтересів аудиторії;
  • ручний аналіз тематичних спільнот;
  • аналіз лідерів ніші через спеціалізовані сервіси.

Звичайно, можна обмежитися і яким-небудь одним методом, тут все залежить від поставлених цілей. Цілком можливо, що вам потрібно просто накидати невеликий список з десятка тем на перший час, а більш масштабну роботу можна відкласти вже на майбутнє.

Ніщо не заважає вам скористатися найпростішим способом – накидати список тем на основі ключових слів, зібраних за допомогою спеціальних сервісів і софта. Якщо погратися з заголовками, як такий-сякий основи, це, в принципі зійде. Але, самі розумієте, в такому випадку виділитися на тлі інших сайтів буде просто нічим. Так що пропоную вам звернути увагу на методи, які хоч і більш складні, але і результат дозволяють отримати на порядок краще.

Саме комбінація з трьох вище перерахованих методів дозволяє скласти максимально широку і цікаву добірку ідей. Давайте детально пройдемося по кожному з пунктів даного списку.

Аналізуємо інтереси аудиторії

peoples

Зазвичай, якщо над проектом працює тільки SEO-спеціаліст, список тем для статей складається на основі простого збору семантики і її подальшої кластеризації по групах слів, на основі яких і пишуться статті.

Якщо ж вам потрібен не просто набір сторінок, адаптованих під ключі, я пропоную при складанні плану дивитися трохи ширше, і відштовхуватися не тільки від зібраного ядра ключових слів по ніші, але і від інтересів аудиторії в цілому. Це дозволяє урізноманітнити матеріали сайту, зробити проект більш цікавим для відвідувачів і підвищити активність аудиторії.

Як приклад, візьмемо якийсь сайт, присвячений iPhone, серед відвідувачів якого будуть як власники девайсу, так і ті, хто тільки хоче його купити.

Що може бути цікаво людині, у якої є iPhone? Відштовхуємося від сценаріїв використання і можливостей самого пристрою:

  • ігри та розваги
  • додатки для вирішення тих чи інших завдань
  • спілкування
  • фото і відео
  • сам бренд
  • аксесуари
  • особливості обслуговування
  • поради по використанню
  • порівняння з іншими смартфонами.

Це, звичайно, далеко не весь перелік і його можна розширювати, але, в якості прикладу, перерахованого буде достатньо. А тепер, відштовхуючись від зібраної семантики, аналізу конкурентів та іншої подібної інформації, можна накидати список заголовків для статей, які увійдуть до майбутнього списку для написання.

Ігри та розваги:

  • 10 кращих стратегій для iPhone, на які варто звернути увагу
  • Найочікуваніші ігри для iOS цієї осені
  • Топ 5 ігор про зомбі з App Store
  • Найбільш незвичні симулятори для вашого iPhone

Додатки:

  • Програми для iPhone, які допоможуть вам розслабитися
  • 5 безкоштовних додатків для вивчення англійської
  • На допомогу мандрівникові: кращі мобільні перекладачі
  • І т. д.

Тут є де розвернутися як в плані окремих статей, так і щодо тематичних добірок. Просто подумайте, для чого тільки люди не використовують свій смартфон: робота, навчання, управління справами, подорожі і т.д. І про все це можна писати.

Щодо інших перерахованих пунктів, можна придумати такі теми для статей як:

  • 10 цікавих фактів про Аррlе, яких ви не знали
  • Перетворюємо смартфон в зеркалку: об’єктиви для iPhone
  • Хитрощі роботи з iPhone, які полегшать вам життя
  • Порівняння фото з камери і iPhone 6S і Galaxy S7
  • 10 найважливіших нововведень, які ми отримаємо в iOS 10
  • Ексклюзивні чохли ручної роботи, які вам сподобаються.

Аналогічний підхід можна застосувати практично до будь-якої тематики. Наприклад, якщо стоїть завдання зробити контент-план для компанії, що спеціалізується на будівництві будинків десь в регіоні, варто орієнтуватися не тільки на контент під уже згадані регіональні запити. Потрібно поєднувати їх з публікацією матеріалів, які входять в інтереси потенційних клієнтів, наприклад, переваги індивідуального проектування, правильний вибір ділянки, плюси і мінуси дерев’яних будинків і т.д.

Тобто, необхідно охопити зону інтересів, яка потенційно може закінчитися здійсненням транзакції на користь компанії. Ну і, необхідно знати джерела, звідки приходили клієнти раніше, це допоможе знайти цікаві ідеї.

Таким чином, досягається різноманітність матеріалів, а великі статті можна чергувати з невеликими замітками, добірками і т.п. Можна отримати велику кількість тем для статей навіть в досить вузькій, на перший погляд, тематиці.

Шукаємо ідеї вручну

Софт, це звичайно добре, але, в деяких випадках ніяка програма не замінить ручну роботу фахівця. Тому, щоб розширити список цікавих ідей для статей, нам буде потрібно провести і самостійний аналіз, так би мовити, ручками.

Найкраще це робити, переглядаючи місця «проживання» цільової аудиторії в великих кількостях – паблік ВКонтакте, тематичні форуми, YouTube і різні спільноти.

Тепер, як приклад, візьмемо компанію, яка займається ландшафтним дизайном ділянок, пропонуючи свої послуги власникам приватних будинків.

Насамперед, відбираємо пабліки для аналізу, за допомогою пошуку для спільнот у VK.com. Дивимося великеі, краще від 50 тисяч учасників і вище. Але, це вже залежить від тематики:

poisk pablikov

Причому, шукаємо не тільки за прямим ключем, а й по тим запитам, які допоможуть знайти спільноти загальної тематики, в яких може бути цікавий нам контент:

rasshyrennyi poisk

І, починаємо наш пошук. До речі, варто дивитися і на кількість лайків/репостів від учасників спільноти до обраного запису, це дозволяє виявити потенційно «вірусний» матеріал. Ось на що звернув увагу я:

idea 1

idea 2

idea 3

idea 4

Ну а далі вже справа техніки: придумати хороший заголовок для статті, і підібрати ключові слова, під які можна оптимізувати метатег Title. Це теж важливо, тому що статті не є метою самі по собі, вони повинні приносити трафік з пошуку.

З форумами аналогічна історія. Шукаємо їх в Google або Яндекс за запитами виду «{ключове слово} форум», і дивимося на теми обговорень, на основі яких можна створити цікавий контент:

idea 5

І ще приклад:

idea 6

Потім, думаємо, чи можна під зроблену добірку зібрати хороше семантичне ядро.

Використовуємо спеціальні сервіси

Йдеться про ті з них, які дозволяють оцінювати популярність сторінок на сайті за такими параметрами як видимість в пошуку, і соціальні сигнали (лайки, розшарювання). На ринку їх зараз вже чимало, і багато я перепробував, зупинившись в результаті на двох – SpyWords.ru і Buzzsumo.com. Ця зв’язка двох інструментів дозволяє дізнатися про контент конкурента якщо не все, то майже все.

SpyWords.ru
spywords Розробники пропонують цілий комбайн можливостей, докладніше про які можна почитати на цій сторінці. Також, на YouTube можна знайти навчальні відео, та й різних оглядів на інших сайтах, вистачає.

У контексті завдання, нам цікава така можливість як визначення сторінок з найбільшою видимістю в пошуковій видачі. Для цього, вводимо в поле SpyWords адресу сайту, який хочемо проаналізувати, вибираємо пошукову систему, на основі бази якої будуть виводитися дані, і натискаємо кнопку «Отследить»:

otsledit

Прокручуємо сторінку вниз, до блоку з даними про видимість сторінок, і натискаємо на пункт «Все URLы в органическом поиске»:

vidimost

Отримуємо величезний простір для аналізу! Достатньо просто дивитися на Title сторінок, виписуючи цікаве:

zaprosy

Можна ще і вивантажувати готові ключі, щоб спростити завдання збору семантичного ядра під майбутні статті.

<a “nofollow” href=”http://buzzsumo.com/” target=”_blank”>Buzzsumo.com
buzzsumo Основне завдання, яке вирішує цей сервіс – пошук так званого «вірального» контенту, який користується високою популярністю в соціальних мережах. Для нашої роботи можна навіть не заморочуватися з реєстрацією, сервіс дозволяє працювати і без авторизації.

Правда, на безкоштовному тарифі можливість перегляду результатів обмежена, але, нам на перших порах має вистачити. Шукати ідеї для статей можна як за конкретним запитом:

po kluchu

Так і шляхом аналізу контенту на певному сайті:

analiz sajta

Для повноцінного і докладного аналізу непогано було б прикупити платний тариф, ось тільки вартість кусається – від $99 в місяць. Хоча, для комерційного проекту це не повинно бути проблемою.

Підведемо підсумки

Як бачите, шукати ідеї для створення контенту не так вже й легко як може здатися на перший погляд. Легко можна накидати тільки нудних тим, про які вже 100500 разів все написано і переписано. Ось тільки толку від такого нуль – навіть якщо у вас буде величезний бюджет на просування таких матеріалів, віддачі не буде, людям це просто нецікаво.

Тому, якщо збираєтеся серйозно займатися контент-маркетингом для просування свого бізнесу, підбору ідей для статей потрібно приділити особливу увагу!

Сподіваюся, ця стаття вам допоможе – її цілком можна використовувати як інструкцію для застосування на практиці. Якщо у вас є питання, задавайте в коментарях.

Рекомендую ознайомитись з рештою частин циклу: