SEO

Без бюджету: 14 способів розкрутити сайт самостійно і безкоштовно

В якій би ніші ви не працювали і чим би не займалися, ви повинні розуміти, наскільки важливим просування в Інтернеті є для сучасного бізнесу. Навіть якщо ви не отримуєте клієнтів безпосередньо з онлайну, його можна використовувати для підвищення впізнаваності бренду, побудови репутації і багатьох інших важливих речей.

Щодо важливості SEO, думаю, всім все зрозуміло. Виникає логічне запитання: чому ж тоді просуванням сайту займається в кращому випадку кожен третій підприємець? А успіху досягає і зовсім один з десяти?

Відповідь проста: немає грошей.

SEO є довгостроковою інвестицією, яка не забезпечує миттєвого вихлопу. Необхідно вкладати в розкрутку проекту протягом багатьох місяців, щоб почати отримувати стабільні результати для бізнесу. Ось це багатьох і зупиняє.

Тим не менш, є способи як розкрутити сайт самостійно, які доступні практично для кожного, тому що не вимагають спеціальних знань і навичок.

Безкоштовне просування сайту, звичайно ж, не забезпечить вам такої же віддачі як робота досвідчених фахівців за гроші. Але, виконуючи таку роботу, ви зможете всеодно отримувати трафік і підвищите видимість вашого сайту у пошуковій видачі, заклавши, таким чином, фундамент для росту в майбутньому.

Я, звичайно ж, не буду годувати вас порадами від Кепа, зібраними з постів в чужих блогах. І тут не буде добірок в стилі «100500 безглуздих і непрацюючих перевірених способів просунути сайт безкоштовно за тиждень».

У моїй колекції всього 14 пунктів. Але ці методи дійсно працюють, і з їх допомогою ви зможете розкрутити сайт або інтернет-магазин абсолютно безплатно. Єдиний ресурс, який вам доведеться вкласти – власний час. Отже, приступимо.

1. Зареєструйтеся в Google Mій бізнес

Що цікаво, багато хто до цих пір навіть і не здогадуються про існування цього сервісу. Якщо ви теж належите до їх числа – зареєструватися в ньому можна на цій сторінці.

Google Мій бізнес з самого початку створювався для допомоги місцевим підприємцям, щоб вони могли більш ефективно донести інформацію про себе потенційним клієнтам в рідному місті. У плані локального SEO це мастхев інструмент, корисність якого складно переоцінити.

І ось які можливості він пропонує компаніям:

  • можна вказати час і години роботи, контактний телефон для зв’язку;
  • зазначити розташування офісу на картах Google;
  • додати фотографії, наприклад, співробітників, приміщень, виробництва або готової продукції;
  • створити сторінку в Google+ і додавати на неї публікації;
  • брендовим запитам виводиться додатковий інформаційний блок в пошуку, що покращує видимість і CTR;
  • відслідковувати різну корисну статистику: скільки людей прокладали маршрут до вашого офісу, дзвонили, переходили на сайт або сторінку в Google+

За умови грамотного заповнення картки компанії в Google Мій Бізнес, це може дозволити швидко потрапити в Топ по своєму місту, з нульовими фінансовими вкладеннями.

Дуже важливий момент – ваші клієнти зможуть додавати відгуки до картки вашої компанії, тому, варто стежити за цим і своєчасно реагувати. Ну і не полінуйтеся додати побільше інформації, так як це хороший спосіб виділитися на тлі конкурентів, які подібним не заморочуються.

2. Додайте сайт в каталоги

Зазвичай, каталоги асоціюються з чимось не дуже хорошим і багатьма ігноруються. Але, по-перше, додавання сайту в більшість з них буде абсолютно безкоштовним. Ну а по-друге, це дасть додаткові посилання, що корисно для просування, так і переходи з них теж цілком можна отримати.

Шукати їх можна за запитами виду «назва ніші + каталог/каталог сайтів», наприклад «каталог інтернет-магазинів, дропшиппінг каталог і т.п.». У видачі такого добра часто вистачає:

Але, далеко не завжди. Знайти каталоги для додавання сайту в деяких тематиках дуже складно, тому, рекомендую звернути увагу на міські портали, на базі яких часто є і розділ з підприємствами. Приклад:

У деяких з них можна зареєструватися безкоштовно, деякі вимагають оплати платного тарифу. Хоча, суми зазвичай невеликі. У будь-якому випадку варто спробувати.

3. Спілкуйтеся на форумах

Незважаючи на масовий вихід користувачів в соціальні мережі, деякі форуми не те що не втрачають популярності, але цілком собі добре розвиваються. Вся справа в зручності пошуку інформації, визначеної анонімності (нікнейми, а не реальні прізвища) і більш високому рівні експертність таких спільнот.

Якщо на тому ж будівельному форумі ви без проблем зможете знайти потрібну гілку і навіть окреме повідомлення хоч через рік, то в соціальних мережах це практично неможливо.

У тематичних гілках, відповідаючи на питання інших користувачів і допомагаючи їм у вирішенні їх проблем, можна ділитися і посиланнями на сторінки свого сайту. Головне, щоб рекомендація була доречною, дійсно корисною і не нагадувала спам або банальну рекламу.

Також, обов’язково зверніть увагу на таку корисну опцію як можливість розміщення посилання в підписі. Вона зазвичай відкривається після якогось кількості повідомлень, доданих вами на форум.

Ось як це виглядає:

Такі посилання можуть генерувати не тільки переходи, а й конверсії/продажі.

4. Розвивайте сторінки в соцмережах

Начебто просте і очевидна порада, але, на диво як багато власників бізнесу нею нехтують. Наприклад, для інтернет-магазину одягу можна створити офіційні сторінки в Facebook, Instagram, Twitter і Google+.

Це не багато не мало – чотири додаткових точки присутності у видачі! Ось тільки важливо не просто створити такі сторінки, але й розвивати їх. Навіть якщо ви будете публікувати по одному посту в тиждень, це вже добре.

Не знаєте з чого почати? Просто додайте фото свого офісу, виробництва, цікаві добірки товарів, поділіться думками і т.п. Можна подивитися, як ведуть свої соцаккаунти лідери ніші, і почерпнути щось у них. А в якості перших учасників просто попросити додатися друзів і знайомих.

Кожна соціальна мережа дає можливість вказати посилання на сайт компанії на її офіційних сторінках, що варто розглядати як додатковий канал розкрутки з метою залучення трафіку.

5. Запустіть email-розсилку

Це набагато простіше, ніж вам здається. Не обов’язково верстати шаблон розсилки з нуля, шукати дизайнера, і займатися іншими речами, час яких на старті ще явно не настав. І не лякайтеся англійської мови в Mailchimp, є мультимовні альтернативи, наприклад – Mailerlite.com. Я перейшов на цей сервіс більше року тому і дуже задоволений своїм вибором.

Основні переваги Mailerlite можна назвати три:

  • ціна;
  • є українська та російська мова;
  • зручність інтерфейсу і легкість освоєння.

До 1000 підписників використання сервісу абсолютно безкоштовне, і цього більш ніж достатньо для старту. І нічого якщо перші листи читати нікому – почекайте, поки в базі набереться хоча б сотня абонентів і починайте працювати. Якщо розсилка дійсно цікава, кількість підписників буде швидко рости.

6. Додайте адресу свого сайту всюди

Перших клієнтів з успіхом можна знайти серед своїх друзів і знайомих. Ось тільки для початку непогано було б розповісти їм, чим ви, власне, займаєтеся. Зазвичай, ми просто не замислюємося про це, але, способів розповісти про існування свого сайту більш ніж достатньо:

  • вказати URL в особистому профілі в соцмережі;
  • надрукувати адресу на візитці;
  • додати у безкоштовні каталоги;
  • постити статті з блогу на своїх сторінках;
  • рекомендувати при спілкуванні на форумах, в коментарях і т.д.

Навіть якщо просто скинути посилання в месенджері знайомому або згадати при розмові – це вже буде дуже добре. І, так, все це для вас абсолютно безкоштовно.

7. Дайте оголошення на OLX

У цьому сервісі немає можливості вказувати активне посилання, але, навіть варіант в текстовому вигляді нам стане в нагоді. Зацікавившись пропозицією, користувач просто скопіює її і вставить в адресний рядок – весь процес займе до двох секунд часу.

Переваги використання таких платформ як OLX в їх високому рівні трасту і величезній кількості користувачів. Таким чином, ви не тільки отримаєте перегляди за рахунок існуючої аудиторії сервісу, але й зможете отримати переходи з органічного пошуку, на цю ж сторінку.

Головне – зробіть привабливий опис і додайте фотографії хорошої якості. Тобто, працюйте зі сторінкою оголошення таким же чином, як і зі статтями на сайті або карткою товару.

Безкоштовні способи роботи з OLX обмежені тільки стратегією створення множинних оголошень – під групи продуктів або окремі товари. Тому, коли відчуєте віддачу, рекомендую скористатися платними можливостями, вони можуть давати дійсно хороший ефект.

8. Створюйте цікавий контент

Ви коли-небудь бачили, щоб люди масово посилалися на новину про те, наскільки збільшилося поголів’я кіз в господарстві фермера Петровича за останній рік? Або щоб відео виступу депутата міськради набирало мільйони переглядів? Ну, ось і я про те ж.

Людям нецікаві нудні речі. У нашій країні вистачає нудьги в щоденному житті. Але, головне в тому, що навіть дійсно цікава інформація не користуватиметься популярністю, якщо нецікавий сам формат подачі.

Тому, намагайтесь створювати такий контент, який був би цікавий вам самим. Який викликав би бажання поділитися і приносив реальну користь, або хоча б задоволення від читання. Насправді, навіть у нудних, здавалося б, нішах, це можливо. Просто завжди ставте себе на місце цільової аудиторії, для якої ви це робите.

Подумайте самі, що цікавіше людині, яка хоче побудувати будинок – доступні проекти і готові об’єкти, які ви побудували або те, які ви «№1» і як довго працюєте на ринку? Риторичне питання.

9. Попросіть рекомендації у клієнтів

Складно придумати краще підтвердження експертності, хорошої якості роботи і продукту, ніж відгуки задоволених клієнтів. А можна піти далі, і попросити своїх покупців поділитися рекомендаціями у вигляді, наприклад, посади в соціальних мережах або записати відеоролики.

З огляду на, що у кожного користувача є десятки і навіть сотні друзів, це може забезпечити непоганий ефект в плані переходів і навіть конверсій. Складно сказати для якої ніші це працює краще, але, віддача повинна бути як для інтернет-магазинів так і для бізнесу в сфері послуг.

Не факт, що багато хто погодиться зробити це безкоштовно, але, все одно деякі погодяться. Ну і замість грошей, натомість можна запропонувати знижку або інші бонуси, при наступній покупці.

10. Напишіть статтю для іншого сайту

Будь-яка людина має деякий унікальний досвід і знання, яких немає у інших. Особливо якщо мова йде про підприємців і професіоналів, які вже довгий час працюють в певній ніші. І можете не сумніватися – ваш досвід і експертна думка будуть багатьом цікаві. В першу чергу цільовій аудиторії потенційних клієнтів.

В англомовному Інтернеті користується популярністю метод безкоштовної розкрутки відомий під назвою «гостьовий блогінг». Суть його зводиться до того, що ви готуєте матеріал для іншого сайту, в якому згадується посилання на ваш проект.

Ви, як власник бізнесу, отримуєте безкоштовне розміщення публікації з посиланням, а власник площадки – якісний і унікальний контент. Теж безкоштовно. У підсумку, у виграші залишаються обидві сторони.

Ніщо не заважає спробувати задіяти цю техніку і в Уанеті. Головне – придумати гарні теми і підібрати площадки, схожі по тематиці з вашим сайтом.

11. Використовуйте блог-платформи

Найвідоміші з них – Livejournal.com і Liveinternet.ru, але є й чимало інших, наприклад, «Блоги I.UA». Їх можна ефективно використовувати для безкоштовної розкрутки свого сайту, публікуючи статті з посиланням на свій ресурс. І нехай «вага», яку передають такі посилання, відносно невелика, але й використовувати платформи можна абсолютно безкоштовно.

Крім можливості безкоштовного використання, блог-платформи володіють ще однією важливою перевагою. Це наявність величезної кількості користувачів, які є учасниками спільноти. І серед них напевно є і ваша цільова аудиторія.

12. Зробіть електронну книгу

Ви напевно зустрічали пропозицію отримати електронну книгу в обмін на свою адресу електронної пошти, на найрізноманітніших сайтах. Особливо це популярно в англомовному сегменті Інтернету, та й в Уанеті зустрічається все частіше. Приклад як це може виглядати:

Зробити електронну книжку насправді куди простіше, ніж вам може здатися. Якщо говорити про найпростіший і швидкий варіант, то достатньо просто скомпілювати цікавий матеріал в документі Word або PowerPoint, вставити якісну картинку в якості обкладинки і скористатися опцією меню «Зберегти як», а потім, в якості підсумкового формату вибрати пункт «PDF або XPS» . Ну і не забудьте додати адресу свого сайту на обкладинку або в колонтитули.

Головне – щоб тема книги була дійсно затребуваною, досить об’ємною і не втрачала актуальності з часом. Підібрати таку можна практично під будь-яку тематику, ось парочка прикладів по різних нішах:

  • «Як вибрати CMS для інтернет-магазину»;
  • «Як боротися з садовими шкідниками – перевірені методи»;
  • «Як правильно купити квартиру? Поради професіоналів»;
  • І так далі.

13. Приєднуйтеся до Facebook-спільноти

Це групи за інтересами, створювані користувачами цієї соціальної мережі, які часом можуть нараховувати десятки тисяч учасників. Щоб знайти спільноту з вашої тематики, досить ввести ключове слово в пошук Facebook і натиснути кнопку «Більше результатів по запиту»:

Залежно від популярності ніші, список може бути досить значним. Потім просто тиснемо кнопку «Приєднатися». У відкритих групах ви зможете відразу отримати статус учасника, а в закритих потрібен певний час на підтвердження заявки модератором.

Потім, можна буде репостити в спільноти посилання на статті зі свого сайту, що стабільно забезпечує переходи зацікавленої аудиторії. Головне – робити це не дуже часто і не додавати рекламні матеріали, інакше вашу активність можуть розцінювати як спам, з відповідними наслідками.

14. Створіть канал на YouTube

Робота з відеоконтентом може здатися складним завданням, але, насправді, все простіше, ніж ви думаєте. Не обов’язково орендувати студію, купувати професійне обладнання, наймати оператора і монтажера. Для початку знімати можна на звичайний смартфон, а замість того, щоб вигадувати складний сюжет, просто:

  • зняти відео з виробництва;
  • провести екскурсію по офісу;
  • поділитися своїми думками з тієї чи іншої теми;
  • показати продукт в роботі;
  • зняти відгуки клієнтів на відео і т.п.

Створити канал на YouTube можна абсолютно безкоштовно, скориставшись офіційної інструкцією. А докладніше про переваги відеомаркетингу і особливості роботи з цим напрямком, можете почитати в статті як використовувати відеоканал на YouTube для бізнесу, на нашому блозі.

Висновки

Як бачите, способів як можна розкрутити свій сайт безкоштовно, існує більш ніж достатньо. Хоча їх ефективність і нижча ніж в разі інвестицій достатнього бюджету в професійних виконавців, використання згаданих методів на практиці, дозволяє отримати віддачу від прикладених зусиль і закласти хороший фундамент для просування в майбутньому.

У статті перераховані ті методи, які дійсно працюють, і вимагають не надто великих вкладень часу. І ніщо не заважає вам використовувати їх всі разом, що в підсумку забезпечить чудовий кумулятивний ефект.


Volodymyr Fedorychak

Індивідуаліст зі специфічним почуттям гумору. Займаюся комплексним розвитком інтернет-проектів, і спеціалізуюся на контент-маркетингу.

Цікаве по темі
  • 12 трендів SEO та інтернет-маркетингу в 2018 році

  • 7 основних метрик ефективності (KPI) в інтернет-маркетингу і SEO

  • Ефективне просування сайту в 2017 році: ключові моменти