E-commerce

11 причин, чому у вашому інтернет-магазині немає продажів

Отже, ви запустили свій інтернет-магазин, він проіндексувався пошуковими системами, і тепер можна нарешті спокійно відкинутися в м’якому кріслі і чекати продажів.

Але, з якоїсь причини, цих самих продажів чомусь немає. Ну, або є, але, далеко не в тій кількості, якої ви очікували. В такому випадку, доведеться розбиратися, у чому причина.

Іноді, навіть прекрасний сайт може не приносити грошей. А деякі, ніколи і не будуть. Ось невеликий список причин, чому в інтернет-магазині немає продажів, або вони знаходяться на дуже низькому рівні. Перевірте свій сайт по цьому чек-листу, можливо, у вас саме одна з перерахованих проблем, і її усунення, допоможе підняти прибуток.

1. Фотографії товару жахливі

У відвідувача інтернет-магазину немає можливості помацати товар руками і оглянути його з усіх сторін, як у звичайній торговій точці. Саме тому, візуальна подача інформації для інтернет-магазину є надзвичайно важливою.

Подумайте самі – купували б ви товар «навпомацки», без можливості добре його розглянути, і переконатися, що це саме те, що вам підходить? Скоріш за все ні. І ваші клієнти дотримуються точно такої ж думки.

Якщо є можливість – найміть фотографа, нехай зробить для вас якісні, професійні знімки товарного асортименту. Якщо немає, тоді спробуйте хоча б вибити якомога якісніші зображення у постачальника. Або стягніть у конкурентів.

Подивіться на приклади зображень товару нижче:

product1 product2

Вони виглядають просто чудово, і їх дійсно хочеться купити! Інвестуйте в фотографії, це окупиться.

2. Описи продуктів ніякі

Візьмемо для прикладу сторінку товару – «Зелена футболка». І в описі ви так і пишете: футболка зеленого кольору. Оплески – приз за оригінальність вам забезпечено (іронія, звичайно ж). А тепер давайте подумаємо, що ще такого можна сказати про цю зелену футболку, щоб переконати когось купити її.

Можливо, вона зроблена з найтоншого шовку? Або пошита вручну? Можливо, малюнок, який на ній, був намальований професійним художником за вашим індивідуальним замовленням? Ось вам цілий спектр ідей, для створення дійсно цікавого опису.

Люди повинні розуміти, що вони купують, в чому перевага даного товару, і чому вони повинні зробити покупку саме у вас, а не у кого-небудь іншого. Надання такої інформації потенційним покупцям дозволяє подолати дистанцію між відсутністю продажів і генерацією потоку замовлень.

3. Ціни надто високі (або низькі)

У першому випадку все зрозуміло, якщо безліч продавців пропонують один і той же товар (наприклад, модель ноутбука), купувати, в більшості випадків, будуть у того, хто запропонує дешевше.

high-price

Другий варіант пов’язаний з довірою – якщо пропонувати товар за дуже низькою ціною, у потенційного покупця може виникнути думка, а чи немає в цьому якогось підступу, що в підсумку, знову ж таки призведе до відмови від покупки.

Пошук оптимального значення ціни – не таке вже й легке завдання, як це може здатися на перший погляд. Адже в цю ціну необхідно закласти і витрати на логістику, зберігання продукції, маркетинг і оплату роботи працівників. Тому, необхідно добре все прорахувати і провести невелике дослідження ринку, проаналізувавши цінову політику найближчих конкурентів.

4. Навігація заплутана

Після переходу на ваш сайт, відвідувач повинен без проблем знайти те, що йому цікаво. Тому, навігації та структурв каталогу інтернет-магазину потрібно приділити пильну увагу.

Навігація по сайту повинна бути логічною, пошук працювати коректно, товари грамотно розподілені за категоріями. Також, не забувайте про фільтри і теги, які спрощують навігацію при великій кількості сторінок.

Аналогічно, можна використовувати окремі блоки для найбільш продаваних і найбільш обговорюваних товарів, які можуть стати локомотивами продажів. Часто буває, що люди самі не знають що їм потрібно, поки ви не зробите їм підказку.

5. Проблеми в роботі

Якщо продажів в інтернет-магазині немає взагалі, або вони чомусь різко просіли, спробуйте самостійно пройти весь процес оформлення замовлення, як це мав би зробити покупець. Можливо, проблема в те, що зробити покупку просто неможливо через те, що нічого не працює.

page-error

У моїй практиці був приклад, коли у клієнта різко просіли продажі, і ніхто не міг зрозуміти, в чому справа. Поки не виявилося, що штатний програміст, в процесі роботи над рядом правок, якимось чином відключив кнопку «Купити». Клієнти, напевно, з відчаєм безуспішно жали на цю кнопку, але, зробити замовлення їм так і не судилося.

Є безліч моментів, пов’язаних з призначеним для користувача досвідом, які можуть змусити людей відмовитися від покупки на етапі оформлення замовлення. Наприклад, занадто багато кроків, які необхідно зробити, щоб завершити покупку, складні форми і т. д.

6. Сайт не викликає довіри

Коли вам доводиться конкурувати з гігантами електронної комерції, є одна річ, яку потрібно розуміти: у них є можливість користуватися однією з важливих переваг бренду – довіра з боку користувача.

А ось вам варто подбати про те, щоб ви здавалися потенційним покупцям надійним продавцем. Пропишіть умови оплати і доставки, гарантії і повернення, надайте більше контактної інформації, якщо потрібно – додайте фотографії офісу і скани сертифікатів якості. Про відгуки існуючих клієнтів теж не забувайте.

Ну і пам’ятайте, що зустрічають то по одягу, і якщо дизайн сайту нагадує «привіт з 90-х», не варто дивуватися, що на тлі «вилизаних» і сучасних сайтів-конкурентів, ваш інтернет-магазин виглядає як робота школярів, у вільний від уроків час.

Не обов’язково продавати квартиру і замовляти редизайн у «Студії Лебедєва», достатньо хоча б прикупити симпатичний платний шаблон.

7. У вас немає відвідувачів

Раптом. Дивно, але для деяких підприємців все ще є одкровенням той факт, що для того, щоб в інтернет-магазині були продажі, необхідно інвестувати в інтернет-маркетинг. Причому, інвестувати регулярно. Немає маркетингу – немає продажів.

tiny-traffic

Важливо розуміти, що методи реклами в інтернеті можна розділити на дві великі групи – ті, які дають практично миттєвий результат, і ті, віддача від яких проявляється тільки в середньостроковій і довгостроковій перспективі.

Для отримання найкращого ефекту необхідно застосовувати їх комплексно: щоб отримати швидкі продажі, запускаємо контекстну рекламу, а паралельно починаємо роботу над SEO та контент-маркетингом, для побудови стійкої бази.

Крім того, необхідно подбати про збір бази підписників для email-розсилки (повторні продажі) і розвитку своїх сторінок в соціальних мережах.

8. Менеджер – ідіот

Причому, іноді, в прямому сенсі. Ситуація, коли продавець-консультант абсолютно нічого не розуміє в товарі, який продає, не рідкість. І винен в цьому, в першу чергу, власник інтернет-магазину, який, швидше за все, не вважає за потрібне наймати професіоналів своєї справи. Ну, або просто пожалів грошей.

Особливо це важливо для нішевих інтернет-магазинів в складних тематиках, де консультація з боку фахівця високо цінується клієнтом. Наприклад, аудіотехніка і електроінструмент, промислове обладнання, фототехніка і т. д. У таких випадках власнику інтернет-магазину потрібно або самому займатися консультаціями, або наймати справжніх фахівців.

9. Дизайн сайту – гавно

Ось так. Без цензури. Називати речі своїми іменами – моя улюблена слабкість. Гарний, професійний на вигляд сайт – обов’язковий пункт в наш час, коли більшість користувачів, так би мовити, зустрічають по одягу. Станете ви купувати ювелірні прикраси у цигана, який торгує ними в покинутому підвалі? Навряд.

jackie-chan-wtf

Хороша новина в тому, що в каталозі того ж Themeforest.net можна знайти класні шаблони для більшості популярних CMS, або PSD-файли, на основі яких можна за невелику плату зверстати симпатичний, сучасний дизайн.

10. Маркетинг на нульовому рівні

Маркетинг це не тільки робота над залученням трафіку. В першу чергу, вам необхідно дати відповідь на ключове питання потенційних клієнтів – а чим ви, власне, відрізняєтеся від всіх інших, таких же інтернет-магазинів? І казки в стилі «відмінний сервіс» і «швидка доставка» тут не прокатять.

Необхідно працювати, щоб заслужити лояльність аудиторії – проводити акції, організовувати конкурси, пропонувати знижки та робити сезонні розпродажі. Комбінація всіх перерахованих маркетингових тактик і постійні експерименти, дозволяють забезпечити повторні продажі та істотно заощадити бюджети на рекламу.

Важко (якщо не неможливо) буде побудувати успішний бізнес, якщо ви ігноруєте такі речі.

11. Нереалістичні очікування

money-dreamsЩе тиждень тому ви відкрили інтернет-магазин, і до сих пір не подолали позначку в 100 продажів в день? Ви не спромоглися навіть надрукувати адресу сайту на своїх візитних картках? Забули відповісти на питання клієнтів поштою, і все ще дивуєтеся, чому люди не купують?

Всі ці сценарії і багато іншого, можна віднести до списку нереалістичних очікувань. Як і в будь-якому іншому бізнесі, в електронній комерції можна вибудувати постійний потік продажів, проте, це не відбудеться відразу.

Але, якщо ви наполегливо працюєте над своїм інтернет-магазином, робите якісні фотографії та описи товарів, забезпечуєте прекрасний клієнтський сервіс, активно займаєтеся просуванням сайту і встановлюєте конкурентні ціни – у вас є всі шанси на успіх. І практично завжди, це тільки питання часу.

А як ви вважаєте, через які ще причини, в інтернет-магазині можуть бути проблеми з продажами? Є що додати до цього списку?