Контент-маркетинг

Складаємо ТЗ на тексти для копірайтерів

Я сам пишу статті і створюю різного роду контент для своїх сайтів ось уже добрих 5 років. Тому на власному досвіді знаю, наскільки важливим є якісне ТЗ на текст для копірайтера, бо не раз замовляв статті для власних проектів у різних авторів.

У підсумку, після численних експериментів я прийшов до простого висновку: середній автор, при наявності хорошого технічного завдання, здатний видати результат кращий, ніж навіть талановитий письменник, який працює по поганому ТЗ.

Однак, як і раніше, часто-густо зустрічаються приклади сумних техзавдань від SEO-компаній, по яким пишуться убогі статті, що нагадують результати роботи програми-синонімайзера. Щоб у вас не вийшло щось схоже, ТЗ на тексти для копірайтерів необхідно складати з урахуванням наступних моментів:

  • дуже важливо правильно підібрати список ключових слів, інакше, трафіку просто не буде;
  • контент пишеться в першу чергу для людей, і якщо стоїть вибір між читабельністю та рівнем оптимізації, краще пожертвувати другим;
  • копірайтеру потрібно дати певний обсяг даних, але, не перевантажувати його і не заганяти в жорсткі рамки.

Важливий момент – постобробка. Після того як ви отримаєте готовий текст, потрібно самостійно або делегувавши цю роботу редактору, додатково структурувати текст, додати фото і відео, можливо пошаманити з заголовками і органічно вписати додаткові ключі.

Можна, звичайно ж, віддати це на відкуп копірайтеру, але, швидше за все, зроблять абияк. Втім, якщо ви не женетесь за відмінною якістю і середній результат вас влаштовує, можна включити дане завдання в ТЗ і заощадити час.

А тепер давайте я наведу приклад ТЗ на текст для копірайтера, які ми самі використовуємо в роботі, і пройдуся з поясненнями по окремих його елементах.

Завантажити приклад ТЗ
Ось і все, як бачите, все відносно просто, зрозуміло, і не перевантажує автора безглуздими вимогами, віднімаючи і його і ваш час.

Окремо пройдуся по деяким пунктам, щоб ви розуміли, чому інформація по ним вказана так, а не інакше:

  • Суть і структура матеріалу. Обов’язково коротко розпишіть автору, в чому саме суть статті. При необхідності – в яку сторону варто зробити висновки, на яких моментах акцентувати увагу. Ніхто вам в голову не залізе, і в підсумку може виявитися, що ви думали про одне, а копірайтер зрозумів все зовсім інакше;
  • Рекомендований обсяг. Я ніколи не обмежую автора жорсткими рамками, для творчих людей це згубно. Краще вказати плаваючий діапазон, на який йому варто орієнтуватися;
  • Блоки/підзаголовки статті. Зайвим не буде. На їх перерахування у вас піде декілька хвилин, і це позбавить від непотрібних правок готового тексту в майбутньому;
  • Список ключових слів. Як бачите, частина з них перераховується у вигляді повних запитів, а частина, у вигляді слів, які просто рекомендується включити в текст. Стаття все одно з високою часткою ймовірності отримає по ним видимість, так що нехай автор вписує їх так, як йому це зручно;
  • Джерела інформації. Якщо ви «в темі», краще самостійно вказати джерела, інформація в яких абсолютно достовірна, ніж дати це на відкуп копірайтер, який може знайти якусь єресь і вписати все це в готову статтю.

Звичайно, можна заморочитись і скласти ТЗ копірайтеру на три сторінки, перерахувати там купу вимог і т.п. У підсумку, нормальні автори подивляться на цей треш і відмовляться з вами працювати, а ті, які погодяться, будуть зайняті не створенням якісного контенту, а підгонкою тексту під перераховані вами вимоги. Вийде, м’яко кажучи, зовсім не гуд.

От і все. За таким ТЗ я успішно працюю, отримую хороший контент, а копірайтерам, в свою чергу, теж все зрозуміло. Якщо у вас є питання, пишіть в коментарях.