Основи

Підбір ключових слів для сайту – як зробити це правильно?

Підбір ключових слів, на перший погляд, може здатися доволі-таки простим завданням. Проте, поставитися до його вирішення потрібно з усією серйозністю, адже від того, правильно ви це зробите чи ні, багато в чому залежить трафік, який сторінки сайту будуть отримувати з пошукових систем.

Ключові слова – це запити, які користувачі вводять в рядок пошуку Google, Яндекса та інших пошукових систем. І від якості оптимізації вашої сторінки під ці запити, повноти розкриття відповіді на неї, а також, ряду інших факторів, залежить те, чи побачить він у видачі посилання на сторінку вашого сайту або ж, сторінку сайту конкурентів.

Часто, інтернет-маркетологи, які займаються створенням контенту, ігнорують необхідність попереднього дослідження з метою збору ключових слів для семантичного ядра. І як показує практика – роблять це даремно.

Яким би крутим, цікавим і корисним не був ваш контент, без належної оптимізації під ключові слова, він може майже не приносити трафіку з пошуку. Як на мене, то краще витратити один і той же час на ретельне опрацювання і оптимізацію двох-трьох статей, які в підсумку будуть генерувати тисячу переходів відвідувачів з пошуку в місяць, ніж написати за той же час десяток «пустушок», які в кращому випадку, принесуть дві сотні відвідувачів. Беріть якістю, а не кількістю.

Загалом, зробіть собі кави і приготуйтеся довго читати. Я напишу не тільки про те, які програми і сервіси можна використовувати для підбору ключових слів, а й розповім, як правильно це зробити, а також, дам ряд інших порад по темі.

Інструменти для підбору ключових слів від Google і Яндекс

Обидві, найбільш популярні в Україні пошукові системи, надають вебмайстрам і власникам сайтів абсолютно безкоштовні сервіси для підбору ключових слів – Планувальник ключових слів від Google AdWords, і Wordstat від Яндекса. В обох випадках, для того, щоб отримати можливість користуватися функціоналом сервісу, необхідно зареєструватися.

Почнемо з Google Keyword Planner. Авторизуйтесь в системі, і виберіть один з трьох пунктів меню. В даному прикладі, я натиснув на перший в списку:

Google Keyword Planner

Тепер вказуємо відповідні налаштування, на основі яких буде збиратися інформація. Можете зробити все як на прикладі нижче, або, заповнити поля на свій власний розсуд:

keywords stat

Після цього, просто натисніть кнопку «Отримати варіанти», в самому низу форми. І ось результат:

variable keywords

Як бачите, інформації досить багато:

  • сезонність за основним запитом;
  • рівень конкуренції;
  • кількість запитів на місяць;
  • рекомендована ставка в контекстній рекламі;
  • і ряд інших корисних даних.

Якщо щось незрозуміло, просто наводите курсор на значок зі знаком питання біля пункту, що вас цікавить, і з’явиться спливаюче віконце з роз’ясненням:

helper

Також, весь список ключових слів можна вивантажити для подальшої обробки в Excel:

vygruzka

Загалом, цікавого тут багато, і одній тільки роботі з Планувальником, можна присвятити серію статей. Щоб докладніше розібратися з основними його можливостями і особливостями роботи, виділіть час на вивчення інформації в офіційній довідці.

Другий сервіс, на який варто звернути увагу – wordstat.yandex.ua. Спільне використання обох інструментів, дозволить вам отримати максимально повну інформацію щодо характеристики цільових для вас запитів в обох пошукових системах. Частка Яндекса на пошуковому ринку України складає близько 30% – вже хоча б тому його не можна ігнорувати.

Після авторизації, просто введіть Вас запит, і натисніть кнопку “Підібрати” справа. Результати виводяться в двох колонках – основна статистика з лівого боку, і колонка зі схожими запитами, праворуч:

Яндекс Wordstat

До речі, на неї зазвичай не особливо звертають увагу, а дарма – за допомогою схожих запитів можна істотно розширити семантику і зібрати максимально велику кількість релевантних ключових слів, для повного охоплення ніші.

Щоб дізнатися точну статистику по конкретній фразі, візьміть її в лапки «», і знову натисніть кнопку “Підібрати”:

prava kolonka

Саме на цей показник потрібно орієнтуватися в першу чергу, щоб випадково не назбирати «запитів-пустушок». Також, варто скористатися перемикачем для перегляду статистики по регіонах:

Po regionam

І, динаміку зміни частотності ключового слова в залежності від сезону (пункт «Історія запитів»):

Keywords History

Кнопка «Всі регіони» дозволяє відразу налаштувати виведення даних по потрібній вам країні:

Strany

В цілому, навчитися користуватися інструментом підбору слів від Яндекса простіше, ніж аналогічним сервісом від Google. Але, якщо вас цікавить збір семантики під Україну, то Keyword Planner буде все ж кращим варіантом.

Спеціалізований софт і сервіси

Для професійного підбору ключових слів існують і відповідні інструменти, які дозволяють робити таку роботу в автоматичному і напівавтоматичному режимах.

Але, справа в тому, що це саме професійні інструменти, і на їх освоєння у вас може піти дійсно багато часу. Тому, для простих завдань варто користуватися сервісами від пошукових систем, а послугу збору повноцінного семантичного ядра замовляти у фахівців на стороні.

Тому, я не буду зупинятися на детальному описі особливостей роботи з таким софтом, а з основними програмами і сервісами, які активно використовуються фахівцями для вирішення подібних завдань, ви можете ознайомитися в цій статті.

Як підібрати найкращі ключові слова для свого сайту

Грамотна робота в цьому напрямку, дозволить вам поліпшити видимість свого веб-проекту в пошуку, і залучати потенційних клієнтів на свої товари і послуги з органічного пошуку майже безкоштовно. Для цього, зверніть увагу на наступні поради:

  • подумайте, які слова і фрази найбільше відповідають діяльності вашого бізнесу;
  • відштовхуйтесь від асоціацій і потенційних інтересів ваших покупців, щоб розширити кількість запитів;
  • звертайте увагу на слова з рекомендаційного блоку, внизу пошукової видачі Google за цікавим вам запитом:recomendacii
  • звертайте увагу на пошукові підказки, які допоможуть вам при зборі ключових слів для статей:poiskovie podskazki
  • стежте за сезонністю, щоб потенційний трафік можна було отримувати протягом всього року, а не тільки протягом двох-трьох місяців;
  • сортуйте фрази по частотності, і виносьте в заголовок сторінки самі частотні запити, а решта, вписуйте у вигляді заголовків і згадуйте в тексті статті.

Перерахованих рекомендацій і алгоритму роботи, вам буде цілком достатньо для самостійного підбору ключових слів, оптимізації свого сайту і окремих сторінок на ньому.

Коли ви зрозумієте, що отриманий в результаті трафік, успішно конвертується в клієнтів для вашого бізнесу, тоді вже можна звертатися за допомогою до професіоналів (наприклад, до нас) за послугами по інтернет-маркетингу, і займатися комплексною оптимізацією і просуванням свого проекту.