Основи

Семантичне ядро сайту – що це таке, і як його скласти

Напевно, подібний термін ви вже не раз чули або він траплявся вам як на сайтах компаній, так і в особистих блогах. Правда, не всі подбали про те, щоб пояснити, про що ж конкретно йдеться. Тому, я вирішив написати докладну статтю про те, що таке семантичне ядро, навіщо воно потрібне, як його зібрати і використовувати для свого сайту.

Семантичне ядро сайту – це список ключових слів і фраз, під які оптимізується як проект в цілому, так і окремі його сторінки. При складанні семантичного ядра необхідно враховувати, що воно повинно містити цільові запити, тобто ті, які актуальні для бізнесу або тематики контентного проекту.

Для чого потрібно семантичне ядро?

Якщо мова йде про новий сайт, воно є основою для проектування його структури, майбутніх сторінок і формування контент-плану. При роботі над вже існуючим веб-проектом, семантичне ядро може бути використане для покращення оптимізації розділів і сторінок, а також, збільшення кількості посадочних сторінок, що необхідно для росту трафіку з пошукових систем.

Частотность поисковых запросов

Сторінка, яка не оптимізована під ключові слова, по суті, не приносить якої-небудь користі власнику сайту. Пошукові системи не розуміють, у відповідь на які запити користувачів її показувати, і яка від неї може бути користь. Тому, навіть якщо таких сторінок на сайті будуть сотні, його відвідуваність може бути мізерною.

Тому, слова з семантичного ядра використовуються для оптимізації як заголовків, так і решти тексту, в тому числі, зображень.

Як скласти семантичне ядро

Для цього використовуються спеціалізовані сервіси та програми. Щоб зібрати максимально повний список ключових слів, необхідно комбінувати різні джерела. Тільки тоді ви зможете отримати максимально повний набір фраз.

Це важливо, тому що конкуренція в пошуковій видачі посилюється, і на Топ 10 в деяких тематиках претендують сотні сайтів. Чим більш популярні ключові слова, під які заточена сторінка, тим більше буде конкуренція, і, відповідно, отримати трафік за такими запитами дуже складно. У той же час, існують тисячі низькочастотних запитів, які генерують трафік, але більшість конкурентів не використовують їх з тих чи інших причин.

Тому, грамотно складене семантичне ядро парситься за допомогою різних програм і сервісів, в тому числі і таких, які призначені для аналізу конкурентів. Наприклад, я в своїй роботі, використовую ряд наступних джерел, комбінуючи їх залежно від завдання:

  • Key Collector
  • Бази ключових слів
  • Сервіси аналізу конкурентів.

Програма Key Collector

Главное окно Key CollectorНезамінний інструмент для SEO-фахівця, програма, яка є справжнім «комбайном» можливостей, для роботи з ключовими словами. Дозволяє збирати ключові слова з сервісів статистики Яндекс і Google, пошукових підказок, і парсити дані з ряду інших джерел.

Окремо, варто відзначити наявність можливостей для ефективної фільтрації і кластеризації запитів, а також, оцінки ключових фраз по декільком десяткам параметрів.

Бази ключових слів

выборка из Базы ПастуховаНа відміну від програм, які збирають ключові слова при необхідності, бази вже містять величезну кількість запитів, що дозволяє оперативно зробити потрібну вибірку, і заощадити велику кількість часу. Дві найбільш популярні програми такого роду – «База Пастухова» і «Букварікс».

Що перша, що друга програма, містять вже понад мільярд запитів. При цьому, різниця фактично в тому, що База Пастухова надає зручні інструменти для роботи з ключовими словами (фільтрація, сортування і т.п.), а Букварікс, по суті, дозволяє просто робити вибірки, які потім потрібно обробляти в інших програмах. Але, зате автори дозволяють використовувати її безкоштовно.

Сервіси аналізу конкурентів

Що може бути більш заманливо, ніж дізнатися семантичне ядро конкурента? Така ідея рано чи пізно виникала в кожного фахівця, і, треба сказати, є сервіси, які дозволяють частково вирішити це завдання. Приклади таких сервісів: Prodvigator.ua, Megaindex.ru, Semrush.com і ряд інших.

З їх допомогою можна отримати дані щодо ключових слів, за якими потрібний вам сайт показується в пошуку, і навіть ті запити, за якими здійснюються переходи на конкретні сторінки.

Сервис Prodvigator

Звичайно, це буде лише часткова інформацію бо повні дані має лише сам власник ресурсу. Але, навіть цієї інформації часом достатньо, щоб розширити власне семантичне ядро і знайти неочевидні запити, які генерують трафік.

У той же час, якщо вам потрібно зібрати простий невеликий перелік запитів, наприклад, для написання однієї статті або оптимізації категорії в інтернет-магазині, можна скористатися і безпосередньо сервісами від самих пошукових систем.

Для таких цілей можна використовувати Планувальник ключових слів від Google AdWords і сервіс підбору слів від Яндекса:

Яндекс Wordstat

Комбінуючи використання всіх перерахованих інструментів, в залежності від завдання, ви зможете зібрати максимально повне семантичне ядро для свого проекту.

Проте, як бачите, я даю тільки перелік програм і сервісів, які можна використовувати, і навіть не намагаюся писати докладні інструкції по роботі з кожним з них. Інформація по роботі з тим же Key Collector була б достатньо обємною, щоб вистачило на написання цілої книги.

Тому, якщо у вас немає часу все це вивчати, найбільш правильним рішенням буде замовити семантичне ядро сайту у професіоналів. Команда нашого проекту теж надає таку послугу, і ви можете бути впевнені в якості виконаної роботи. Написати нам ви можете через форму на сторінці контактів.

Що робити після складання семантичного ядра?

Коли парсинг ключових слів з різних джерел буде завершено, необхідно почистити їх від слів-пустишок, неявних дублів і нецільових запитів. Потім, кластеризувати і розподілити по сторінках сайту. Або, якщо мова йде про новий проект – приступити до проектування структури на основі зібраних слів і фраз.

Слова-пустишки, це ті запити, у яких дуже велика різниця в значеннях між точною і широкою відповідністю. Або ж, їх частотність по точній відповідності, дорівнює нулю.

Запросы-пустышки в семантике

Такі фрази не є цінними і сторінки, які під них оптимізовані, в результаті, не будуть приносити трафік.

Кластеризація – це розподіл ключових слів за тематичними групами на основі смислу або основного входження. Також, є спеціалізовані сервіси, які дозволяють виконати кластеризацію запитів на основі пошукової видачі. Я, правда, дотримуюся позиції, що найбільш якісне групування можна виконати тільки в ручному або напівавтоматичному режимі. Приклад результату такої роботи:

Кластер в Excel

Кожен кластер – це основа для оптимізації розділу або окремої сторінки сайту. Ось чому так важливо, щоб запити були підібрані максимально коректно.

Як я вже писав на самому початку, семантичне ядро використовується для проектування структури сайту або розподілу в рамках вже існуючої. Для візуального відображення структури проекту добре підходять інтелект-карти. Погляньте на приклад по одному з проектів:

Интеллект-карта структуры сайта

Як замовити семантичне ядро і скільки це коштує

Як я вже писав, збір ключових слів для сайту є важливою складовою пошукової оптимізації та просування. Для виконання такої роботи на хорошому рівні, потрібен відповідний досвід і навички, а головне – наявність спеціалізованих інструментів і часу. Якщо ви не впевнені в своїх силах, або просто не володієте достатньою кількістю часу – ви можете замовити готове семантичне ядро у нас, відправивши заявку з цієї сторінки.

Наші фахівці зв’яжуться з вами для уточнення деталей, визначать вартість і терміни виконання роботи. Також, при необхідності, ми дамо вам поради по правильному розподілу запитів на сторінках сайту, та інші корисні рекомендації.