15 джерел трафіку для інтернет-магазину, які приведуть вам клієнтів

У чому плюси просування інтернет-магазинів, так це в швидкості отримання результату. Зі сферою послуг це просто навіть не варто порівнювати. В e-commerce продажі цілком реально зробити і на другий день після запуску кампанії. Був би трафік, а все інше – справа техніки.

Я вирішив скласти список джерел трафіку для інтернет-магазину, з якими можна працювати при його розкрутці, і який буде корисний для тих, хто вже відкрив свій інтернет-магазин або збирається це зробити.

Уточню – йдеться саме про робочі методи, а то я міг би сюди і 100 пунктів включити, як практикують деякі діячі. Проблема в тому, що з таких мегасписків, в кращому випадку працює кожен десятий пункт, та й то, далеко не завжди так, як вас в цьому запевняють.

Багато напрямів просто нерентабельні. Звичайно, ви в будь-якому випадку отримаєте трафік якщо будете постити оброблені фільтрами фото своїх водостічних систем в Instagram. Але чи вартий буде витрачений час і гроші тих двадцяти випадкових користувачів, які перейдуть звідти протягом кварталу? Думаю навряд чи.

В кінцевому підсумку, розкрутка інтернет-магазину в будь-якому випадку зводиться до роботи над збільшенням трафіку, адже від цього залежать і продажі товарів, і впізнаваність бренду. Саме тому, на цьому необхідно концентрувати свої зусилля в першу чергу.

Пошукове просування (SEO)

Суть пошукового просування зводиться до того, щоб постійно працювати над внутрішніми і зовнішніми факторами, які впливають на ранжування сайту, з метою збільшити його видимість в пошуковій системі Google (або будь-якій інший). Це збільшує кількість переходів з пошуку потенційних клієнтів, а значить, зростає і прибуток бізнесу.

Незважаючи на появу безлічі інших джерел трафіку, наприклад, тих же соціальних мереж, органічний пошук як спосіб залучення потенційних клієнтів, залишається поза конкуренцією.

На старті просування інтернет-магазину SEO може здаватися досить дорогим задоволенням, але потім, з кожним наступним місяцем, рентабельність цього каналу буде рости.

Ось приклад того як збільшується видимість сайту в пошуку, якщо робота ведеться регулярно:

Розкрутка інтернет-магазину в Google та інших пошукових системах, дає наступні переваги:

  • порівняно низькі вкладення на старті;
  • немає необхідності платити за кожен перехід користувача;
  • збільшення рентабельності інвестицій в довгостроковому періоді;
  • можливість для малого бізнесу конкурувати навіть з великими брендами.

Одна з важливих переваг SEO – так званий накопичувальний ефект. Тобто, з часом, ви отримуєте все більше віддачі в плані продажів і трафіку, вкладаючи ту ж кількість часу і грошей, що і на старті робіт.

Фактично єдиним недоліком даного методу розкрутки інтернет-магазину, є необхідність чекати тривалий час до отримання помітних результатів – в середньому від 4 до 6 місяців, в залежності від тематики.

Крім того, користувачі більше довіряють результатам органічного пошуку ніж платних оголошень. Це вже зі сфери психології, але на практиці доведено, що даний факт має місце.

Контекстна реклама Google AdWords

Напевно кожен з вас регулярно зустрічається з таким видом реклами, просто не всі знають, що це саме вона. Якщо в двох словах, то суть контекстної реклами зводиться до показу оголошень рекламодавця в пошуковій видачі, разом з результатами органічного пошуку. Ось як це виглядає:

А приставку «контекстна» цей вид реклами отримав через те, що оголошення підбираються в контексті. Тобто, відповідно до запиту чи інтересів користувача. Якщо він шукає інформацію про шкіряні чохли для iPhone, то і оголошення йому будуть показуватися від інтернет-магазинів аксесуарів, а не банери з пропозицією купити сковорідку.

Крім пошукової видачі Google, контекстні оголошення можуть показуватися і на сайтах, які входять в партнерську мережу Google AdSense. Наприклад, у вигляді невеликого блоку в тексті статті або після неї:

Основні переваги контекстної реклами Google AdWords наступні:

  • швидкість отримання результатів – запустити кампанію можна буквально за добу;
  • низький поріг входження – стартувати можна і з 1000 грн., тут все залежить від тематики;
  • хороший вибір при необхідності чіткого націлювання на локальний ринок, наприклад, конкретне місто;
  • хороші можливості таргетингу по аудиторії, часу і тривалості показу і т. д.

Основні мінуси у даного способу розкрутки два:

  • ви платите за кожен перехід, і як тільки бюджет буде вичерпано, переходів більше не буде;
  • ставки за клік формуються за принципом аукціону, і при високому рівні конкуренції, вартість переходів може бути дуже високою, що «з’їдає» весь прибуток.

Таргетована реклама в соціальних мережах

Ви напевно не раз бачили в своїй стрічці в Facebook або Instagram найрізноманітніші пости, оголошення або пропозиції сторінок з позначкою «реклама»:

Це таргетована реклама, яка отримала свою назву через те, що в її основі лежить «таргетинг», тобто, цілеспрямований показ оголошень аудиторії з певними інтересами, географічними і демографічними характеристиками.

Наприклад, ви можете налаштувати показ оголошень таким чином, що бачити їх будуть тільки жінки від 25 до 35 років, які живуть у місті Львові та цікавляться фотографією і дизайном.

Найбільш перспективні соціальні мережі для українського бізнесу – Facebook і Instagram. Для інтернет-магазинів це цікавий канал інтернет-маркетингу, який однозначно варто тестувати.

Плюси таргетованої реклами в соцмережах наступні:

  • дуже велика аудиторія, особливо якщо мова йде про молодь та людей середнього віку;
  • можливість не тільки генерувати продажі, а й нарощувати кількість підписників сторінки бренду;
  • віральний ефект, який забезпечує стрімке поширення цікавого контенту самими користувачами;
  • широке націлювання за інтересами і мінімальний поріг для старту реклами: достатньо і $5.

З мінусів можна відзначити:

  • складно прогнозувати результативність компанії, оскільки алгоритми показу дуже мінливі;
  • часто конверсія по переходах з соцмереж нижча, в порівнянні з відвідувачами з пошукових систем.

Групи в Facebook

Таргетована реклама – це виключно платна методика SMM. Але, є і безкоштовні методи, які хоч і забезпечують меншу ефективність, але якщо у вас невеликий інтернет-магазин і мінімальний бюджет на старті, цілком варті того, щоб спробувати їх на ділі.

Нормально працювати можна тільки з групами в Facebook, бо Вконтакті безкоштовно вас ніхто нікуди не пропустить, там все на 100% тільки за гроші.

Алгоритм роботи простий. Забиваємо в пошук потрібне нам ключове слово, і фільтруємо результати відзначаючи пункт «Групи». Потім, відбираємо ті з них, в яких велика кількість учасників і тиснемо кнопку «Приєднатися»:

Через пару-трійку днів, коли вашу участь підтвердять всі модератори груп, в які ви подали заявку, можна акуратно і ненав’язливо починати розміщувати публікації з пропозицією своїх товарів, послуг або постити посилання на сайт/блог.

Найкраще заходять статті з блогу, які можна робити в форматі добірок, оглядів і т. п. Відверту рекламу краще навіть не пробувати – відразу відмітять як спам і забанять.

Реклама у блогерів

Аудиторія багатьох з них співмірна з аудиторією невеликих ЗМІ, а деякі і взагалі користуються популярністю на рівні всієї країни. При цьому, рівень лояльності до них з боку користувачів істотно вищий, що може забезпечити хорошу віддачу в плані продажів.

Особливу увагу варто звернути на власників:

  • автономних блогів (особистих сайтів);
  • розкручених сторінок в Instagram;
  • популярних каналів на YouTube.

Той же Facebook для розкрутки інтернет-магазину підходить погано, через непередбачувані алгоритми і охоплення, рівень якого регулярно падає. А ось перераховані три типи площадок, показують найкращу віддачу.

Відеоканал на YouTube

Створення і розвиток відеоканалу – один з найскладніших способів просування інтернет-магазину, та й будь-якого іншого бізнесу в принципі. Хоча, в сфері e-commerce все ще більш-менш нормально, бо по одним тільки оглядам товарів, можна зняти десятки і сотні відео.

Працюючи з YouTube ви отримуєте цілий ряд важливих переваг:

  • охоплення бренду серед додаткової аудиторії, і не факт, що ви змогли б звернути на себе увагу цих людей іншими способами;
  • формування спільноти підписників на базі свого каналу;
  • додаткове джерело продажів;
  • перевага перед конкурентами, оскільки дане джерело трафіку поки використовує не більше ніж декілька відсотків гравців на ринку.

Як я вже писав, відеомаркетинг – завдання не з легких, в першу чергу через трудомісткість створення контенту. Але сам напрямок вкрай перспективний, тому рекомендую докладніше почитати про це в моїй статті про використання відеоканалу на YouTube для розкрутки бізнесу.

E-mail розсилка

Розсилка по електронній пошті відноситься до одного з найперших
інструментів просування бізнесу в Інтернеті, який вже активно використовувався ще років 20 назад. Пік їхньої популярності припав на 2010-й, а зараз багато маркетологів знову починають приділяти email-розсилкам підвищену увагу.

Основна складність при роботі з розсилками – збір бази підписників. Для цього використовуються найрізноманітніші методи: форми на сторінках сайту, спливаючі вікна з пропозицією знижки, різні акції, ексклюзивні матеріали і т. д.

Наприклад, ось така форма для збору мейлів, зустріне вас на сайті Lamoda.ua:

А ось як виглядає одна з розсилок від Comfy:

Листи отримує аудиторія, яка вже знайома з вашим брендом, і вирізняється підвищеним рівнем лояльності. Це забезпечує досить високий рівень конверсії, а в святковий період email-розсилка інтернет-магазину може генерувати дуже хороші об’єми продажів.

Контент-маркетинг (блог)

Суть стратегії контент-маркетингу полягає в публікації статей, орієнтованих на вашу цільову аудиторію. Вони генерують трафік з пошуку, соціальних мереж та інших джерел. Контент-маркетинг можливий в двох форматах: в рамках самого сайту і у вигляді розміщення публікацій на зовнішніх ресурсах.

За моїми оцінками, приблизно 90% власників бізнесу використовують саме формат публікації на самому сайті, у вигляді блогу чи окремого розділу з інформаційними статтями. До роботи з зовнішніми площадками варто переходити тільки в разі якщо ви вже почали отримувати віддачу від блогу і у вас достатньо ресурсів на подібне розширення.

Створення контенту – це досить об’ємна тема і не варто навіть намагатися розглядати її в форматі однієї статті. У мене в блозі є окремий розділ, в якому я детально розписував свою стратегію роботи по контент-маркетингу, і всім бажаючим рекомендую ознайомиться.

Публікації на інших сайтах

А тепер докладніше про зовнішній контент-маркетинг. Суть в тому, що як би ви не старалися, охопити всю нішу виключно за рахунок свого сайту, ви все одно не зможете. Тим більше, є частина аудиторії, яка звикає до одного ресурсу і не користується іншими.

Суть такого просування в тому, щоб використовувати чужі сайти для поширення інформації про свій бренд. Наприклад, можна замовити огляд товарів з посиланням на свій інтернет-магазин у блогера, розмістити статтю в тематичному медіа і т. п.

Шукати сайти для розміщення можна як вручну у пошуковій видачі, так і через посередників на форумах, які можуть організувати пакетне розміщення. Єдині вимоги до площадок – тематичність і достатній рівень відвідуваності (від 5000 відвідувачів в місяць).

Ну і не забувайте про те, що сама стаття повинна бути цікавою, а не просто явна реклама. Інакше або власник сайту відмовиться від розміщення, або аудиторія відреагує негативно.

Тематичні форуми

Для інтернет-магазинів в ряді ніш, саме форуми можуть стати прекрасним джерелом трафіку і клієнтів. Наприклад, в таких тематиках як сад і город або товари ручної роботи, прикраси і біжутерія, запчастини і т. п.

З метою розкрутки інтернет-магазину, можна виділити два основних способи роботи з форумами:

  • прихований маркетинг з пропозицією свого товару в тематичних гілках або створення їх самостійно;
  • розміщення реклами за попередньою домовленістю з адміністрацією (якщо ціна не надто дорога).

Другий варіант, як на мене, буде кращим. Вартує реклама на форумах зазвичай недорого, та й заощадите безліч часу. А тему модератори можуть закріпити, щоб привертати увагу аудиторії протягом довгого часу.

Банерна реклама

Тут вже з самої назви все зрозуміло. Йдеться про розміщення графічних банерів на сторінках інших ресурсів. Приклад рекламного банера можна побачити на зображенні нижче:

При натисканні на нього, користувач перенаправляється за посиланням на певний сайт або конкретну рекламну сторінку. Оплата здійснюється переважно за моделлю оплати за покази.

Розміщення можна організувати за допомогою прямої домовленості з власником сайту, наприклад, при рекламі в медіа, або ж запустити медійну кампанію в Google AdWords, тоді розміщення будуть можливі на сайтах учасників партнерської мережі.

В ідеалі, потрібно поєднувати обидва варіанти, оскільки багато медіа-проектів розміщують медійну рекламу виключно напряму і не є учасниками партнерських мереж.

Тізерна реклама

На багатьох сайтах можна зустріти оголошення, з інтригуючими заголовками, невеликим описом-анонсом і яскравою картинкою, як на прикладі нижче:

Це тізерна реклама, яка хоч і не користується такою високою популярністю як контекстна, але дає додаткові можливості для охоплення аудиторії. Такі оголошення часто можна зустріти на великих порталах, розважальних сайтах та інших тематичних проектах.

Найбільшої рекламної мережею, яка дозволяє запускати кампанії тізерної реклами в Украні, є Admixer.ua.

Як інструмент реклами інтернет-магазину, можна виділити три ключові переваги тізерів:

  • доступна вартість – серед всіх систем, що працюють по моделі оплати за клік, в тізерній рекламі вартість переходу зазвичай найнижча;
  • простота створення оголошень і управління кампаніями – в порівнянні з Google AdWords, все набагато простіше в налаштуванні;
  • стійкість до ефекту «банерної сліпоти» – тізери привертають набагато більше уваги, ніж звичайні рекламні оголошення.

Прайс-агрегатори

Це спеціальні сервіси, які пропонують своїм відвідувачам порівняти ціну на один і той же товар в декількох інтернет-магазинах. Що цікаво, далеко не завжди вибір клієнтів падає на продавця, який пропонує найнижчу ціну.

Вся справа в тому, що крім ціни товару, сервіс відображає також рейтинг інтернет-магазину та відгуки про нього з боку покупців. Таким чином, типовий прайс-агрегатор являє собою певний симбіоз каталогу цін на товари і сервісу для збору відгуків.

Працюють такі сервіси по схемі оплати за перехід користувача, чимось нагадуючи модель контекстної реклами. Зі сторони власника інтернет-сайту, необхідно укласти договір і завантажити свої товари через файл в спеціальному форматі. Докладні інструкції є на самих сайтах сервісів.

Найбільш популярні прайс-агрегатори в Україні – Hotline.ua і Price.ua.

Мобільний додаток

Якщо в бізнесі ви всерйоз і надовго, варто задуматися і над створенням мобільного додатку для свого інтернет-магазину. Це ще один канал маркетингу, який стане в нагоді вам на шляху до домінування в ніші.

В якості прикладу як все це виглядає, можете поглянути на додаток «Розетки», Lamoda або «Цитруса».

З усіх перерахованих в цій статті пунктів, саме розробка мобільного додатку – найбільш неоднозначний з методів просування. Розглядати його варто тільки якщо відвідуваність вашого сайту становить не менше 1000 користувачів на добу, і хоча б 20-30% з них, переходять з мобільних пристроїв.

Вся справа у вартості. Розробка навіть порівняно нескладного мобільного додатка з нуля, буде коштувати від $3000-5000 і вище. Далеко не кожному власнику малого бізнесу в Україні, таке задоволення буде по кишені.

Магазин на OLX.ua

Далеко не всі про це знають, але дана платформа пропонує таку цікаву опцію для бізнесу як можливість відкрити OLX-магазин. Це персональна сторінка компанії з індивідувальним посиланням (company-name.olx.ua), відстеженням статистики, віджетом вітрини магазину на сторінці оголошень і рядом інших корисних можливостей.

Ось як це виглядає на реальному прикладі:

З огляду на той факт, що аудиторія цієї платформи величезна, даний спосіб розкрутки варто розглядати в якості додаткового джерела залучення клієнтів.

Більш детально почитати про те, що з себе являє OLX-магазин і зареєструвати власну сторінку, можна на офіційному сайті.

Дійте як медіа і тримайте клієнта в фокусі

Основне завдання будь-якого медіапроекту при роботі з аудиторією – привернути інтерес і підштовхнути користувачів до подальшої взаємодії з сайтом. Це актуально і для будь-якого сучасного інтернет-магазину, який хоче побудувати відомий бренд і у якого є амбіції стати лідером ніші.

Зараз диверсифікація джерел залучення клієнтів, є критично важливою для побудови ефективної стратегії просування бізнесу в Інтернеті. Вам потрібно чітко зрозуміти де присутня ваша цільова аудиторія, а потім навчиться приводити її звідти на свій сайт.

Ключовою умовою, від якої залежить чи буде у вас це виходити, є фокус в першу чергу на своїх потенційних клієнтах.

І сподіваюся моя стаття допоможе вам вивести просування свого інтернет-магазину на новий рівень!


Volodymyr Fedorychak

Індивідуаліст зі специфічним почуттям гумору. Займаюся комплексним розвитком інтернет-проектів, і спеціалізуюся на контент-маркетингу.

Цікаве по темі
  • CMS for eCommerce

    Як вибрати скрипт інтернет-магазину (CMS): критерії, поради та важливі моменти

  • Buy Now in 1 Click

    Кнопка «Купити в один клік» – плюси і мінуси такого рішення

  • 20+ ідей акцій і знижок для інтернет-магазину