Mobile users

Мобільний додаток і мобільний сайт: в чому різниця, і що краще?

Згідно зі статистикою за 2017 рік, кількість людей у ​​яких є мобільний телефон, складає близько 70% населення Землі і цей відсоток продовжує зростати. Вражаюча статистика, чи не так?

Будь-який власник бізнесу, для якого це важливо, безумовно повинен задуматися над тим, як встановити контакт з цією аудиторією. Є два основних способи це зробити – створити мобільний сайт або розробити мобільний додаток. Кожен з цих варіантів має свої особливості, і в цій статті ми спробуємо розібратися, що ж краще для бізнесу.

Мобільний сайт і мобільний додаток – в чому різниця?

Мобільний сайт – це спеціальна версія веб-сайту, адаптована для перегляду на мобільних телефонах. Доступ до нього здійснюється звичним для будь-якого інтернет-користувача чином – шляхом введення URL-адреси в браузері на пристрої. Для роботи з сайтом обов’язковою умовою є наявність доступу до Інтернету.

Новим стандартом для створення мобільних сайтів є responsive design, тобто, технологія розробки дизайну, завдяки якій він отримує властивість адаптуватися під розміри екрану пристрою, з якого здійснюється перегляд. Це знижує вартість розробки, оскільки більше немає необхідності створювати окремі версії сайту під настільні і мобільні пристрої.

Мобільний додаток – це спеціальна програма, яка завантажується з магазину додатків (Google Play або App Store) на мобільному пристрої користувача. Працювати з нею можна тільки після того як вона буде встановлена на смартфон/планшет і в багатьох випадках для цього не потрібне обов’язкове інтернет-з’єднання.

Мобільний сайт – ключові особливості

Якщо ваші цілі пов’язані в першу чергу з маркетингом і комунікаціями, вам потрібне додаткове охоплення цільової аудиторії і її інформування щодо різних подій або маркетингових активностей – мобільний сайт чудово для цього підходить.

Плюси мобільного сайту:

  • традиційний для вебу інтерфейс, звичний для більшості користувачів;
  • сумісність з будь-яким пристроєм, незалежно від встановленої на ньому ОС;
  • більш широке охоплення. З урахуванням попереднього пункту, при порівнянні «додаток проти сайту” останній явно виграє з точки зору охоплення потенційної аудиторії. Щоб почати взаємодію з сайтом, достатньо просто перейти за посиланням;
  • виправити помилки або змінити функціонал простіше. Не потрібно випускати оновлення, як у випадку з мобільними додатками. Будь-які зміни стають активними і видимими одразу на всіх пристроях;
  • вартість виходу на ринок (крім розробки) нижча, достатньо оплатити доменне ім’я та хостинг. Для публікації додатку в App Store, Google Play Market потрібно дотримуватися цілої низки вимог;
  • знайти команду розробників для створення сайту простіше, оскільки для цього використовуються менш складні технології;
  • вартість підтримки та обслуговування сайту в більшості випадків є дешевшою і вимагає залучення меншої кількості фахівців.

Мінуси мобільного сайту:

  • менший рівень зручності, оскільки немає можливостей повною мірою задіяти всі функції смартфона (GPS, фото – і відео-камера);
  • нижча в порівнянні з додатком швидкодія, оскільки швидкість завантаження залежить від інтернет-з’єднання;
  • неможливість автономного доступу;
  • не завжди хороший користувацький досвід, оскільки складно реалізувати один і той же інтерфейс на десктопних і мобільних пристроях.

Мобільний додаток – ключові особливості

Будучи встановленим на пристрій користувача, мобільний додаток є інструментом для прямого контакту з користувачем, і оптимально підходить для частого і багаторазового використання. За умови грамотної реалізації такий продукт задовольняє конкретну потребу користувача, підвищуючи лояльність аудиторії.

Плюси мобільного додатка:

  • високий рівень інтерактивності, користувач може взаємодіяти з ним різними способами;
  • можливість доступу до всього або більшої частини функціоналу пристрою, наприклад, акселлерометр, GPS-навігація, фотокамера і т. д .;
  • мобільні додатки забезпечують кращий користувацький досвід, швидше завантажуються, і відповідають загальному UI конкретної ОС;
  • завдяки можливості зберігати призначений для користувача контент, різні дані і проводити складні обчислення, забезпечується високий рівень персоналізації;
  • ще одна важлива перевага мобільних додатків – їх можна використовувати в автономному режимі, без підключення до Інтернету.

Мінуси мобільних додатків:

  • високі вимоги до сумісності. Для нормального функціонування програми, вона повинна відповідати вимогам конкретної ОС під управлінням якої працює пристрій;
  • вартість розробки, підтримки і обслуговування буде вищою, ніж у випадку з мобільним сайтом;
  • для створення мобільного додатку зазвичай потрібна більша кількість часу;
  • щоб почати використовувати додаток, користувач повинен встановити його на свій пристрій.

Що ж краще і що вибрати?

Фактично, в кожному конкретному випадку необхідно відштовхуватися від поставлених цілей, доступних можливостей і конкретних сценаріїв використання.

Якщо вам потрібна інтерактивність, можливість проводити різного роду обчислення і є потреба у використанні можливостей самого пристрою/ОС – розробка мобільного додатка буде кращим вибором.

У разі ж якщо вам потрібне максимальне охоплення, час і бюджет обмежені, а основним призначенням інструменту буде інформування аудиторії про компанію, події і маркетингової активності – можна обмежитися і створенням мобільного сайту.

Але важливо розуміти, що мобільний додаток і мобільний сайт не є взаємовиключними поняттями. Якщо використовувати обидва цих рішення можна забезпечити найкращі результати для вашого бізнесу.

Універсальної відповіді що краще – мобільний сайт або мобільний додаток – немає. Але вивчивши особливості кожного з варіантів, ви зможете вибрати те, що краще підійде для вашого продукту і цільової аудиторії!

Volodymyr Fedorychak

Безумовно, цікава особистість. Індивідуаліст зі специфічним почуттям гумору. Займаюся комплексним розвитком інтернет-проектів, і спеціалізуюся на контент-маркетингу.

Цікаве по темі
  • Що таке «брендовий трафік» і чому він важливий для сайту

  • Які товари та послуги найкраще продавати в соціальних мережах

  • Від чого залежить ціна просування сайту? Пам’ятка клієнту