Інтернет-маркетинг

Ключові тренди інтернет-маркетингу в 2017 році

Останній рік пройшов під знаком популярності інтернет-маркетингу, необхідність якого почали розуміти навіть власники невеликого бізнесу. Більше того, деякі з них вирішили використовувати онлайн в якості основного джерела залучення клієнтів, і треба сказати, не прогадали. Так чого ж нам чекати в 2017 році?

Індустрія інтернет-маркетингу велика, складна і динамічно змінюється. Дуже важливо тримати руку на пульсі, відстежувати тенденції, щоб вчасно почати працювати в правильному напрямку і випередити конкурентів.

Одного разу, зимового вечора, заваривши собі чашечку міцної кави і погладжуючи на колінах кота, я вирішив, що саме час поділиться з вами списком, до якого увійшли ті тренди інтернет-маркетингу в 2017 році, які я вважаю найважливішими …

Це був невеликий ліричний відступ, а тепер давайте перейдемо до справи.

Тотальний мобайл

Озирніться навколо. Де б ви не були, навколо вас будуть люди зі смартфонами. Вони всюди. І всі вони в даний момент, швидше за все, щось роблять в Мережі – читають блоги, дивляться відео, або гортають стрічку в Facebook.

Google чітко заявив, що сайти, які не адаптовані під перегляд на мобільних пристроях, будуть знижені у видачі. Вам потрібні ще аргументи, чому мобільний пошук і оптимізація повинні стати головними пріоритетами в 2017 році?

Частка мобільного трафіку в глобальному вимірі вражає. Але, ще більше вражають прогнози на найближчі роки:

Не потрібно бути Нострадамусом, щоб зрозуміти – у сайтів, які не планують переходити на адаптивну верстку і продовжують ігнорувати мобільну оптимізацію, просто немає майбутнього. У найближчі два-три роки їх чекає сумна доля динозаврів.

Вечірні посиденьки за комп’ютером виходять з моди, а гортання сторінок сайтів на смартфоні на ходу – дух часу. Цілком можливо, що вже в найближчі кілька років, щонайменше третина вашої аудиторії, навіть не буде знати, як виглядає десктопна версія вашого сайту.

Множинні точки контакту

Щоб успішно продавати і стати лідером в певній ніші, бути в Топі Google вже мало. Ваші клієнти є в соціальних мережах, на форумах, вони залипають на YouTube, і активно переписуються в месенджерах. Чим більше каналів інтернет-маркетингу ви будете використовувати для просування свого бізнесу, тим більше зможете заробити, і тим менше буде залежати від якоїсь однієї платформи.

Google теж іноді буває злим. І одна зміна в алгоритмах може позбавити вас неабиякої частки трафіку, на отримання якого пішли роки. Будь-який професіонал в сфері інтернет-маркетингу прекрасно це розуміє, і диверсифікація – це нова релігія маркетологів майбутнього.

Багатоканальний маркетинг хороший не тільки залученням нового трафіку, а й можливостями утримання, а також, що дуже важливо для бізнесу – потенціалом генерації повторних продажів. На відміну від трафіку з AdWords, ваші підписник в Facebook будуть заходити на ваш сайт знову і знову. А грамотна email-розсилка з лояльною базою, дозволяє за одну добу заробити більше, ніж з кампанії в контексті за весь місяць.

Ні кроку без аналітики

Маркетинг, заснований на даних – більш ефективний, ніж маркетинг, заснований на припущеннях. Зробити гарний сайт мало, тепер потрібно ще й зрозуміти поведінку відвідувачів на ньому.

Які сторінки приносять найбільше трафіку і чому? Як зміна розташування елементів дизайну вплинула на показник конверсії? Яке з джерел трафіку забезпечує найбільшу віддачу? На всі ці, і безліч інших питань, відповіді можна отримати тільки після детальної аналітики.

Багато власників бізнесу вже добре розуміють, що таке ROI (рентабельність інвестицій) і вміють розраховувати цей показник по кожному з рекламних каналів. І в цьому плюс, адже таким клієнтам немає необхідності зайвий раз доводити ефективність просування в Інтернеті, вони і самі це прекрасно знають. Цифри – найбільш переконливий фактор.

Але ж крім Google Analytics і Яндекс.Метрики для сайтів є ще й внутрішні системи аналітики в соціальних мережах (Facebook Insights), а також сторонні платформи, які дозволяють аналізувати конкурентів. Всі разом вони дозволяють отримувати безцінну для бізнесу інформацію.

Контент як ключ до всіх дверей

Навіть ті компанії, які вже зрозуміли важливість контент-маркетингу, все ще не мають комплексної стратегії по цьому напряму. І в цьому плані ми безнадійно відстали від Заходу, де в створення якісного контенту інвестують все більше і більше.

Це ваша можливість привести зацікавленого відвідувача на сайт, познайомити його своїм продуктом і брендом, а потім, перетворити з потенційного клієнта в реального покупця. Більш того, цілеспрямоване створення і поширення контенту по різним каналам (блог, соціальні мережі, Youtube і т.д.) дозволяє відмежуватися від конкурентів, підвищити впізнаваність бренду і отримати шанс стати одним з лідерів у своїй ніші.

В інтернет-маркетингу часто згадується вислів «Content is King», і можна не сумніватися, що в найближчі роки якісний контент буде залишатися невід’ємною складовою будь-якої маркетингової кампанії в Інтернеті. А зростання професіоналізму в цій галузі змінить ринок, адже попит на хороших авторів, що володіють експертними знаннями, продовжує зростати.

Однак, остерігайтеся роботи з недобросовісними SEO компаніями, які під виглядом контент-маркетингу намагаються продати вам звичайний копірайтинг, написаний фрілансерами з бірж. Спроба впарити г..но під виглядом цукерки, в красивій обгортці, це, до речі, теж один із трендів 2017 року. Правда, позитивним його точно не назвеш.

Відео в тренді

Це не тільки інструмент залучення уваги і утримання аудиторії, але і прекрасний спосіб поліпшити ранжування сайту в пошуку. Google часто підмішує результати з YouTube в видачу, що дозволяє з легкістю отримати трафік за рахунок створення тематичних відеороликів, особливо у вузьких нішах. Причому, CTR в такому випадку буде набагато вищим, ніж у випадку з показом звичайних сніпетів.

У 2017 році перевага відеоконтенту над фото і текстом, стане беззаперечною. Особливо, з урахуванням подальшого росту популярності 3G-мереж, і активного використання смартфонів в якості основного засобу доступу до Інтернету в селах і великих містах.

Не знаю як ви, а я вже всерйоз замислююсь над тим, що пора почати експериментувати в цьому напрямку в своїй тематиці. Принаймні, останні два тижні, більшу частину вільного часу я як раз на це і витратив – вивчав особливості аудіо та відеомонтажу, і дивився на YouTube поради та огляди по різній техніці для цієї справи.

Люди хочуть персоналізації


Їх порядком задовбала дебільна реклама, яка показує 40-річному інженеру з двома дітьми рекламу засобу для схуднення, або рекомендує затоваритися автозапчастинами для УАЗ «Патріот» студентці-другокурсниці.

Інформаційне перевантаження зробила людей більш стійкими до реклами. Сьогоднішні споживачі чудово розуміють, коли на них намагаються впливати з метою продажу або реклами, і успішно «відключають» свою увагу по відношенню до всього, що сприймається ними як інформаційний шум.

Привернути увагу такого клієнта можна тільки шляхом персоналізованого звернення. Для цього необхідно збирати якомога більше даних щодо звичок аудиторії, їх інтересів, історії взаємодії з сайтом, а головне – правильно все це інтерпретувати.

Тільки так можна добитися того, що вони придбають ваш товар або послугу. І це стає актуальним навіть в складних B2B-тематиках.

Клієнто-орієнтований підхід

Ми живемо в епоху домінування інтересів клієнта, і якщо наші колеги з B2C-сегмента зрозуміли це вже давно, бізнес в B2B тільки починає приходити до розуміння того, що якість обслуговування і клієнтоорієнтований підхід – рулять. Важливо не тільки вміти продати, а й залишатися в зоні видимості клієнта надалі, адже йому можуть знову знадобитися ваші послуги, або ж він просто порекомендує вас друзям.

Власне, для цього і придумали всі ці ваші контент-маркетинги, email-розсилки, «живі» чати на сайтах та інші фішки, покликані допомагати клієнтам отримати відповіді на свої питання, і утримувати їх навіть після того, як продажа вже завершена. Зміщення акцентів сторону вирішення проблем клієнтів, в 2017 році тільки продовжить зростання.

Зліт «живого» відео

Можливості прямої відеотрансляції тепер доступні користувачам всіх найбільших на ринку соціальних мережах – YouTube, Facebook, VK.com і інших. Спектр застосування live-stream відео захоплюючий, особливо, якщо дивитися з позиції використання в медіа. Якщо ж говорити про інтернет-маркетинг, то можна відразу накидати цілу добірку ідей, як це можна задіяти для просування бренду:

  • Пряма трансляція з офісу компанії (фан);
  • Відеоролик з місця виробництва продукту (ближче до аудиторії);
  • Трансляція з місця важливого для ніші події (конференції, анонса і т.п.).

Загалом, ідей можна придумати більш ніж достатньо, а якщо з фантазією проблема – підглянути, як це робиться за кордоном.

Експертність і дані

На ринку все ще залишаються потокові SEO-компанії, які продовжують продавати клієнтам такі «суперсучасні» послуги як оптимізація категорій в інтернет-магазині і вивантаження звіту з аналітики раз на місяць. Але, з кожним роком їх майбутня доля стає все більш явною. Хоча, як кажуть, на кожен товар знайдеться покупець. Але, мова не про те.

Грамотне ведення кампанії по просуванню проекту в Інтернеті передбачає залучення трафіку з багатьох джерел, і органічний пошук – тільки одна з безлічі точок дотиків. Даних по кожному каналу все більше і більше, і все це доводиться аналізувати, щоб знизити вартість залучення клієнта і не спустити бюджети на вітер.

Відповідно, зростають вимоги до рівня досвіду і експертності маркетолога – фішка з наймом вчорашніх студентів і продажем їх послуг за космічними цінами, більше не прокатить. Необхідно не тільки вміти збирати дані, а й робити на їх основі правильні висновки.

Реклама дорожчає – конкуренція росте

Конкуренція за домінування в Топі та по інших напрямках продовжить рости. Фактично, ніш, в яких вона все ще була б на мінімальному рівні, практично не залишилося. А так як обсяги трафіку не безмежні, вартість реклами буде ставати все вище, що змушує більше часу витрачати на аналіз і коригування кампаній, інакше, баланс буде негативним.

Бізнес був би справжнім задоволенням, якби не існувало конкурентів. Однак, реальність штука сувора, і я настійно рекомендую завжди проводити детальний аналіз конкурентів перед початком роботи. Вам потрібно знайти основних своїх конкурентів, і отримати відповіді на наступні питання:

  • Чим їх сайти відрізняються від вашого?
  • Що вони роблять по-іншому і чому?
  • За якими ключовими словами вони показуються в пошуку?
  • З яких джерел залучають трафік?
  • Чи можете ви зробити все це краще?

Після того як у вас буде на руках вся інформація, наступним кроком є визначення шляхів, за якими ви зможете обійти своїх конкурентів. Вам потрібно зрозуміти, яким чином ви можете виділитися поміж них і запропонувати додаткову цінність потенційним покупцям. Особливо, якщо ви продаєте однаковий або дуже схожий товар.

Маркетинг впливу

Завдяки активному пошуку адвокатів бренду з боку компаній і виробників різної продукції, маркетинг впливу перетворився в популярний тренд ще в 2016 році, хоча, в Уанеті це все ще залишається слабо поширеною практикою.

Суть даної методики в тому, що для донесення певного меседжу цільової аудиторії, використовуються відомі в даній тематиці люди, що володіють великим «соціальним капіталом». Наприклад, тисячами підписників на сторінці в Facebook або в інших соціальних мережах.

Що цікаво, для донесення інформації до цільової аудиторії активно використовуються не тільки звичні зірки з оффлайну, а й популярні інтернет-особистості. Той же YouTube блогер з мільйоном підписників, може забезпечити бренду охоплення не менше, а часто навіть і більше, ніж розкручене ЗМІ. І коштуватиме це буде в рази, а то й на порядок дешевше.

Підведемо підсумки

Цей список не є вичерпним, оскільки існує чимало інших тенденцій, які, цілком можливо, почнуть набирати обертів в 2017 році. Та й щодо того, що існує можливість появи чогось абсолютно нового, теж можна не сумніватися. Але, я виділив саме те, що, безсумнівно, вплине на ринок інтернет-маркетингу в найближчі роки.

Найцікавіше те, що Уанет поки ще тільки на початку великого шляху, і потенціал зростання тут можливий не на 20-30%, а в рази, а то й на порядок. Багато підприємців поки тільки починають розуміти можливості інтернет-маркетингу в плані залучення уваги аудиторії і генерації продажів.

Запам’ятайте – рулить аналітика, індивідуальний підхід і нестандартні практики. У нашій справі немає, і, напевно, ніколи не буде на 100% працюючих методів, які можна масштабувати в конвеєрному режимі. Шаблони і спроби впарити всім клієнтам одне і те ж – доля потокових агентств регіонального рівня, а тим, хто хоче піднятися вище цього плінтуса, необхідно змінювати підходи.

«Think Different!» – як сказав колись дядечко Джобс. Дивіться вперед, і думайте інакше.