SEO

12 трендів SEO та інтернет-маркетингу в 2018 році

SEO залишається ключовим інструментом просування бізнесу в Інтернеті. І в той же час, практично не залишилося ніш, де б не використовувався інтернет-маркетинг в комплексі. Опрацювання тільки якогось одного напрямку, вже не може забезпечити хороших результатів.

Саме тому, в серії публікацій про тренди, ця буде першою, де я вирішив об’єднати прогнози конкретно по SEO та інтернет-маркетингу в цілому, виділяючи дійсно важливі речі.

Пошуковий трафік – найцінніший. Але пошук не повинен бути єдиним джерелом відвідувачів і клієнтів, потрібно використовувати всі канали по максимуму. Це, до речі, теж один із трендів – працювати над проектами тепер потрібно комплексно.

У інтернет-маркетингу вимальовуються дуже хороші перспективи в найближчому майбутньому. Машинне навчання, Big Data , мультиканальність – все це змінює звичний нам ринок. Кількість інтернет-користувачів при цьому продовжує зростати, а значить, обсяг цільової аудиторії і потенційних покупців теж буде збільшуватись.

Якщо ви хочете залишатися «в темі» і гідно протистояти конкурентам, вам необхідно бути в курсі останніх тенденцій. І ось 12 трендів SEO та інтернет-маркетингу, які здійснюватимуть основний вплив на ринок в 2018 році.

Штучний інтелект і автоматизація

Artificial intelligenceАлгоритм Rank Brain, в основі якого лежить машинне навчання, використовується для формування пошукової видачі Google з кінця 2015 року. Якщо спочатку він застосовувався для обробки неоднозначних і специфічних запитів, то вже найближчим часом, безсумнівно, буде задіяний більш широко.

В цілому, саме системи на основі елементів штучного інтелекту (AI) можна назвати драйвером змін в нашій галузі в найближчому майбутньому. Адже вони дають можливість збирати і обробляти величезні обсяги даних, приймаючи рішення набагато швидше, ніж при умові ручної роботи.

Соціальні мережі використовують AI для формування своїх стрічок, великі рітейлери почнуть застосовувати машинне навчання для аналізу поведінки клієнтів і формування рекомендацій. Це тільки ряд прикладів, і їх спектр в 2018 році буде рости.

На швидкість роботи впливає і автоматизація, адже якщо рутинні завдання вирішує людина, це знижує рентабельність і не дозволяє вивільнити час для творчої і більш оплачуваної роботи. За допомогою зв’язки спецінструментів можна за 1 годину зібрати те ж саме семантичне ядро, на яке людина витратить 3 дня. І це тільки один з можливих прикладів.

А є ж ще автопостинг, автоматичні ланцюжки розсилок, запрограмовані скрипти і багато всього іншого. Софт може працювати поки ви відпочиваєте. Більш того, якраз саме завдяки його роботі, ви і можете нарешті дозволити собі відпочинок.

Багатоканальність – вже необхідність

Omnichannel MarketingЦе більше ніж просто тренд. Якщо раніше можна було задуматися, потрібно воно вам чи ні, то зараз потрібно просто брати і робити. Ваші клієнти шукають інформацію в пошуку, проводять час у соціальних мережах, дивляться відео на YouTube, переписуються в месенджерах, читають розсилки по електронній пошті, спілкуються на форумах і присутні в безлічі інших місць. А там де є вони, повинні бути і ви.

Я не закликаю стрімголов намагатися освоювати всі напрямки одночасно. Це марна трата часу і користі буде небагато більше ніж нуль. Але тестувати потрібно однозначно. А потім порівнювати, робити висновки і поступово інтегрувати рентабельні канали в стратегію для постійної роботи.

Крім того, залежати від одного джерела трафіку і клієнтів, занадто ризиковано. Згадайте сотні пабліків Вконтакті, які продавали найрізноманітніші товари і послуги. Один указ Президента фактично знищив їх бізнес.

Відео як золота акція

Згідно з дослідженнями зарубіжних фахівців, більше 80% користувацького контенту, опублікованого в соціальних мережах, було в форматі відео. Друга найбільша в світі пошукова система – YouTube. Тип контенту з найбільшим охопленням в Facebook – відео. Вам потрібні ще аргументи?)

YouTube Analytics

Особливо ефективно використовувати відеоролики для просування продуктів в B2C-сегменті. Глядачі чудово конвертуються в покупців. Хоча генерація роликів хорошої якості і вимагає вкладень в техніку, чималої кількості часу на підготовку, зйомку і монтаж.

Всі складнощі при створенні відео перетворюються в потужні конкурентні переваги, якщо ви вмієте його робити, а конкуренти – ні. Особливо якщо ваш плейлист на YouTube налічує п’ятий десяток роликів, а в штабі конкурента продовжують вести запеклі суперечки щодо того, чи потрібен їм відеоканал взагалі.

Mobile-first. Тепер остаточно.

У 2018 році Google почне впровадження mobile-first індексу. Тобто, якість мобільної версії сайту і сигнали ранжирування по відношенню до неї, будуть розглядатися як первинні при формуванні пошукової видачі. Ймовірно, це одна з найбільш масштабних змін алгоритмів цієї пошукової системи.

Багато чого, звичайно, залежить від вашої бізнес-моделі, але вже зараз можна з упевненістю сказати – у тих, хто ігнорує адаптацію своїх сайтів під мобільні, будуть проблеми. Швидкість завантаження, навігація, зовнішній вигляд і інформаційна архітектура сайту – все повинно бути адаптовано під мобільні.

Якщо раніше люди використовували свої смартфони переважно для серфінгу, то в 2018 очікується істотне зростання частки користувачів, які здійснюють з мобільних покупки та інші подібні дії.

Ось як виглядає співвідношення десктопних і мобільних відвідувачів Webexpert.com.ua за останні три місяці:

Mobile vs Desktop

І це в B2B-ніші! Так що мобайл переміг десктопи остаточно і безповоротно.

Розширені сніппети (Featured Snippets) в Google

Напевно вам вже зустрічалися результати пошуку в такому вигляді, тим більше що за останній рік стрімко зростає їх частка у видачі по різних запитах на всіх видах пристроїв.

Featured Snippets 1

В SEO розширені сніппети отримали назву «нульової позиції», оскільки потрапляння в них дозволяє практично безроздільно домінувати у видачі.

Цей тренд породжує експерименти з новими форматами контенту, такими як сторінки в Q&A форматі, які оптимізовані для надання коротких відповідей на НЧ-запити.

Списки і графіки є фаворитами серед факторів, які впливають на потрапляння в розширені сніппети. І можливий позитивний ефект від цього, явно вартий витраченого на експерименти часу.

Користувацький досвід може вирішити все

Очікування користувачів і їх вимоги до якості сайтів постійно зростають. Сьогодні вони хочуть миттєво отримати відповідь на своє питання незалежно від того, який пристрій використовують. Якщо на сторінці складно орієнтуватися – вони не повернуться на сайт. Якщо він завантажується довго – вони підуть.

Пошук оцінює корисність сторінки в тому числі і за рахунок вивчення того як люди взаємодіють з нею. Потім, поведінкові сигнали використовуються і в якості факторів, що впливають на ранжування. Тепер уже мало просто привести користувачів на сайт, потрібно ще й утримати їх на ньому.

Причому, всі фактори юзабіліті повинні бути опрацьовані комплексно. Припустимо, ваш сайт має ідеальний час завантаження. Але що станеться, якщо користувач не розуміє, як у вас влаштована навігація? Що станеться, якщо він не може зрозуміти, про що ваша стаття, за перші кілька секунд? Правильно – він піде.

Ось чому для користувача досвід з точки зору SEO включає опрацювання швидкості сайту, зручності навігації, читабельності контенту, адаптацію під мобільні, інформаційну архітектуру і дизайн.

Локальний пошук

З появою в Україні 3G поняття «Local SEO» перестало бути для нашого ринку чимось незрозумілим, прерогативою США та інших країн Заходу. Фокус Google, Facebook і інших IT-гігантів на локальних ринках, дає місцевим компаніям можливість конкурувати навіть з великими брендами, за увагу споживачів в своєму місті.

Реєстрація в Google My Business і ретельне опрацювання профілю компанії, дозволяє отримувати красиві і інформативні сніпети при пошуку по брендовим запитам, підвищуючи CTR і ймовірність конверсії.

Local SEO

Органічне охоплення в Facebook – пам’ятаємо, сумуємо

Довгий час соціальні мережі підносилися багатьома спеціалістами як альтернатива пошуковому трафіку. Не потрібно створювати сайт, не потрібно витрачати час на статті – зробив сторінку і наповнюй цікавими постами, збираючи лайки і репости.

Деякий час щось схоже навіть мало місце бути. Але потім, соціальні мережі почали змінювати свої алгоритми таким чином, що органічне охоплення власників сторінок ставало все нижчим. Facebook в цьому плані особливо відзначився, аж до того, що навіть фанати бренду навряд чи бачать пости з його сторінки у своїй стрічці.

Facebook Page Organic Reach

За результатами деяких досліджень відзначається цікаве спостереження, що чим більше у вашій сторінки підписників в Facebook, тим меншим буде органічний охоплення у постів. Частково це пов’язано з тим, що нових гравців в соцмережі з кожним днем ​​з’являється все більше, але, якщо згадати, що основу прибутку корпорації Марка Цукерберга складають доходи від реклами, все стає на свої місця.

Це варто враховувати в своїй стратегії просування, не надто сподіваючись на органічне охоплення. Треба більше золота!

Клієнти стають розумнішими

І це тільки плюс. Як мінімум, більшість замовників вже прекрасно розуміють, що просування в Інтернеті, це не примха, а необхідність. Питання «а чим ви там займаєтеся?» – звучить набагато рідше. А питання типу «навіщо мені взагалі ці ваші інтернет-маркетинги?», я вже і забув коли чув.

Негативним такий тренд буде тільки для однієї категорії виконавців – потокових конвеєрних компаній, в яких проекти ведуть аби як і накидають їх по 20 штук на одного спеціаліста. Зрозуміло, що «ведуть» – це ще голосно сказано, і ні про яку якість при такому навантаженні не може бути й мови.

Таким агентствам все складніше буде обманювати клієнтів, і виправдовуватися чому немає результату. Швидше за все, їх чекає перехід виключно в нижній ціновий сегмент, і цей процес незворотній. Ті ж, хто працює якісно, ​​будуть заробляти тільки більше.

Особиста думка і реальна експертиза

Після того як товариші-станочники від SEO та маркетингу зрозуміли нарешті, що в контенті сила, цього самого контенту стало в рази більше. Якість, правда, кульгає як і раніше. Але, важливіше стає дистанціюватися від інших, тим більше що писати часто доводиться на одні і ті ж теми.

Зробити це не так вже й складно – потрібно просто почати висловлювати власну думку, ділитися особистим досвідом, прогнозами, надіями і страхами. Люди хочуть працювати з людьми, а не з сірим корпоративним «Щось».

Навіть якщо пишете ви через раз з «ашибками», використовуєте сленг і в цілому, ваша думка йде різко врозріз з думкою більшості – людям цікаво буде вас читати, якщо висловлюєте ви саме свою думку.

Особливо це актуально для експертів у своїй галузі. Навіть якщо досвіду у вас всього-то пару місяців, не потрібно боятися ділитися своїми знаннями, повірте – є чимало людей, які знають куди менше вас і будуть щиро вдячні вам за цінну інформацію.

Нативна реклама

Люди втомилися від реклами в усіх її проявах. Прекрасний тому приклад – зростання частки користувачів з встановленим AdBlock, інтеграція Google, Apple та іншими софтверними гігантами опції блокування небажаної реклами в свої браузери. Але суть в тому, що користувачам набридла саме агресивна і тупа реклама, позбутися від якої фактично вирішив сам ринок.

Бюджети поступово будуть перерозподілятися в сторону нативної реклами, яка є більш досконалим маркетинговим прийомом. Нативні розміщення зазвичай мало чим відрізняються від редакційних публікацій, вони можуть створюватися у вигляді статей, відеороликів та інших типів контенту, характерних для конкретного видання.

Native Ads

Наприклад, якщо в статтю про список інструментів для перевірки позицій сайту я додам сервіс рекламодавця, який володіє потрібним функціоналом, це цілком може вважатися нативною рекламою.

Доповнена реальність вступає в гру

Суть технології доповненої реальності (Augmented Reality) в накладенні віртуальних об’єктів на навколишнє середовище і їх органічне поєднання. Один з яскравих прикладів AR-технології в дії – додаток IKEA Place від всесвітньо відомого виробника, яке дозволяє подивитися, як будуть виглядати меблі в інтер’єрі вашої кімнати:

На відміну від віртуальної реальності (VR) ви не обмежені своїм робочим місцем, і єдина вимога до технічної частини – наявність смартфона, який зараз є майже у всіх. Дякуємо Apple, яка зробила AR Kit (набір інструментів для розробників) органічною частиною нової iOS 11.

Можете уявити собі, які приголомшливі можливості відкриваються для інтернет-магазинів, які зможуть ефективно використовувати AR для просування свого бізнесу.

Висновки

Ніхто з нас не може точно передбачити, що станеться в 2018 році, але напевно він буде захоплюючим. Подальше зростання ринку, нові технології і розуміння бізнесу того, що просування в Інтернеті є необхідністю, зможе допомогти нашій галузі зробити по-справжньому великий крок вперед.

Враховуйте перераховані в цій статті тренди SEO та інтернет-маркетингу, щоб зробити свою стратегію роботи ефективнішою і не просто не відставати від конкурентів, а й випереджати їх.

Як і раніше, в центрі уваги повинна залишатися аналітика, утримання користувачів, формування лояльної аудиторії і задоволення інтересів цільової аудиторії. А які саме технології ви будете використовувати для цих цілей – це вже не так важливо.

Власникам бізнесу я побажаю нових звершень, а спеціалістам – побільше хороших клієнтів, разом з якими будете розвиватися і ви самі. Нехай в новому 2018 році все буде тільки краще!