Інтернет-маркетинг

Реклама і просування бізнесу в Facebook: поради, які вам згодяться

З огляду на величезну кількість людей, які зареєстровані в цій соціальній мережі, її просто не можливо ігнорувати як інструмент для просування бізнесу. Щоб отримати максимальний прибуток, бажано, користуватися не тільки платною рекламою, а й активно працювати з спільнотою, нарощуючи кількість підписників, залучаючи їх у взаємодію з контентом сторінки.

З першого погляду може здатися, що нічого складного тут немає – створив сторінку, розіслав запрошення друзям, Проспамив всіх в приват, і коси бабло. Але, як завжди, така картина існує тільки в розумі «SMM-спеца» з 9-Б, а насправді, до просування в Facebook потрібно ставитися так само, як і до будь-якого іншого маркетингового інструменту – з усією серйозністю. Так що давайте розкладемо все по поличках.

У чому плюси просування та реклами в Facebook?

Тут багато залежить від типу бізнесу, про який йде мова, але, в цілому, можна виділити ряд універсальних переваг, які дає маркетинг в цій соціальній мережі:

  1. Доступ до великої аудиторії. Я б навіть сказав величезної. Причому, тут можна «достукатися» до тих користувачів, яких навряд чи можна охопити за рахунок контекстної реклами в AdWords;
  2. Низький поріг входження. Якщо взяти такий формат як просування постів, то достатні результати для тесту можна отримати навіть з бюджетом $10-15 на 3 дні;
  3. Детальний таргетинг. Facebook знає про своїх користувачів якщо не все, то дуже багато чого. І вся ця інформація доступна рекламодавцям для націлювання рекламних оголошень – стать, вік, географія, мова, інтереси та багато інших цікавих речей;
  4. Утримання аудиторії. Крім отримання прямих переходів користувачів на сторінки сайту, можна ще й працювати над нарощуванням кількості підписників сторінки/сайту компанії, що дозволяє поступово зменшувати витрати в майбутньому і генерувати повторні покупки;
  5. Потенціал органічного поширення. Якщо ви запустили промо дійсно цікавого поста зі своєї сторінки, цільова аудиторія може підхопити його і за допомогою «шерів» привести на ваш сайт величезнк кількість трафіку безкоштовно.

Загалом, переваг більш ніж достатньо. І ще один важливий момент – якість самої аудиторії, яка, в своїй більшості, складається з дорослих і платоспроможних людей, на відміну від того ж ВКонтакті.

Способи розкрути

Можна виділити три основні стратегії роботи, які передбачають використання Facebook як інструменту інтернет-маркетингу:

  • Просто покупка кліків на сайт;
  • Створення сторінки, нарощування аудиторії і стимулювання переходів підписників на сайт;
  • Ведення кампаній по ремаркетингу.

Перший варіант, по суті, буде просто зливом бюджету на вітер. Швидше за все, переходи вийдуть навіть дорожчими ніж з AdWords, відрізняючись при цьому більш низькою конверсією.

Ідеальним варіантом є комбінація перших двох методів: створюємо сторінку компанії в Facebook, наповнюємо її цікавим контентом, репостимо публікації з сайту, піаримо їх серед цільової аудиторії, збираємо базу для ремаркетингу, працюємо з нею і так далі. Виходить комплексна стратегія, яка хоч і буде куди більш витратною по часу і бюджету, але, в той же час, дозволить отримати значно більшу віддачу.

Для того щоб почати збирати базу для ремаркетингу, необхідно встановити спеціальний Піксель від Facebook на сайт. Це спеціальний код, який збирає дані про відвідувачів сайту, які є користувачами цієї соціальної мережі. Потім, на основі цих даних, можна створювати індивідуалізовані аудиторії, які складаються з людей, що вже відвідували ваш сайт.

Виберіть в меню Ads Manager пункт «Пікселі»:

Facebook Ads Manager

А потім, створіть код пікселя і вставте його в код сайту, відповідно до інструкції:

paste-pixel

Якщо це інформаційний сайт, який працює на WordPress, зробити це можна за допомогою плагіна «Facebook Pixel by PixelYourSite», і не потрібно буде навіть нічого правити в коді:

manage

Таргетинг аудиторії в Facebook

Найцінніша можливість, яку ця соціальна мережа надає рекламодавцям – таргетинг аудиторії. Причому, за такими параметрами, які недоступні більше ні в яких інших рекламних інструментах.

Зверніть увагу на ці скріншоти:

audience

placement

budget

Як бачите, можна налаштовувати стать, вік, географічне місцезнаходження, мову, інтереси, плейсмент (місце показу), встановлювати гнучкий бюджет і міняти безліч інших опцій.

Якщо щось незрозуміло, просто наведіть курсор на значок «i», після чого з’явиться підказка з роз’ясненням:

Сегментуйте аудиторію, звужуйте її, зберігайте, а потім запускайте рекламу по кожній зі збережених аудиторій. Таким чином, ви зможете експериментальним шляхом знайти найкраще поєднання параметрів таргетингу.

І обов’язково звертайте увагу на інтереси. Наприклад, для інтернет-магазину, який торгує домашнім текстилем, можна вказати в якості цільової аудиторії жінок у віці від 25 до 40 років, які мають такі інтереси як «будинок, інтер’єр, сім’я і затишок» і т. д.

Не забувайте відслідковувати ефективність оголошень в рекламному кабінеті. Лайки, покази, вартість, реакція з боку аудиторії – всі ці показники для кожного з оголошень потрібно моніторити, а потім, коригувати кампанію відповідно до отриманих даних.

adsinfo1

adsinfo2

adsinfo3

Також, є таке поняття як ефективність оголошення – показник, який розраховується за шкалою від 1 до 10. Виводиться він тільки після того, як буде відкручено 500 показів на конкретне оголошення, і чим він вищий, тим дешевшою, а значить і ефективнішою, буде ваша реклама.

Також, рекомендую спробувати таку штуку як «look-alike» або «схожі аудиторії», створити які можна на основі підписників, або відвідувачів вашого сайту, зібраних за допомогою пікселя.

Facebook використовує спеціальний алгоритм, який аналізує таких людей і визначає, чим вони відрізняються від всіх інших, а потім, створює аналогічну, але більш широку аудиторію, на основі цих характеристик.

Таким чином, на основі бази ремаркетингу об’ємом в 10 000 користувачів, можна без проблем створити схожу аудиторію, але вже на 100-200 тисяч людей.

Кілька прикладів на практиці

Зазвичай, я акцентую увагу на тому, що потрібно не просто залучати трафік з Facebook, але і акумулювати його, працюючи над нарощуванням кількості підписників сторінки. Це дозволяє на певному етапі роботи почати знижувати витрати на платну рекламу, і отримувати переходи за рахунок уже сформованої спільноти.

Прокачана сторінка компанії, у якої є вже кілька тисяч цільових підписників, дає власнику бізнесу цілий ряд переваг:

  • зростає органічне охоплення;
  • активність підписників може сприяти поширенню ваших постів куди краще будь-якої реклами, та ще й безкоштовно;
  • зростає впізнаваність бренду;
  • з’являється потенціал повторних продажів за рахунок лояльної аудиторії.

Ось кілька прикладів того, скільки переходів на сторінки сайту може давати лише один репост цікавої публікації, яка потрапила «в яблучко», в плані інтересів аудиторії. Кількість підписників даної сторінки, на той момент, складала 5000+ людей:

engagement1

engagement2

engagement3

engagement4

Зауважте, це тільки за рахунок органічного охоплення, без платного підняття публікацій. Проте, я рекомендую запускати і платне просування, якщо ви бачите, що в плані органічного охоплення, аудиторія добре відреагувала на певний пост. В такому випадку, ефект можна отримати в рази сильніший.

Поради, які вам пригодяться

Facebook advice

По-перше, тупе нарощування підписників в групу за допомогою конкурсів та іншої халяви – тупиковий шлях. Ну, зберете ви у себе на сторінці пару тисяч лайків від любителів халяви, кому від цього краще стане? Навіть якщо в результаті вони не відпишуться через кілька днів, толку вашому бізнесу від присутності такого контингенту, ніякого.

Навіть якщо взяти просто інформаційний сайт. Збираючи аудиторію шляхом проведення різних конкурсів, ви не купуєте дійсно лояльних, зацікавлених у вашому контенті читачів. В результаті, циферка на лічильнику може і буде красивою, але, кількість переходів на репости статей буде мінімальною.

Другий момент – спам десятками постів в день, в стилі адмінів спільнот ВКонтакті. У Facebook таке не вітається, і тутешню аудиторію цю дратує. Краще постити рідко, та влучно.

Ну і по-третє – якість контенту понад усе. Посередні і скучні пости, скопіпащені в стопіццотий раз меми, та інший інформаційний шлак, ніколи не забезпечать хорошого відгуку від аудиторії, навіть якщо вкласти в рекламу суму, еквівалентну вартості невеликої квартири в столиці.

За аналогією, це те ж саме, що вкласти кілька десятків мільйонів доларів на рекламу під час Женевського автосалону, в спробі переконати його відвідувачів купити продукти АвтоВАЗу.

І ще кілька порад на замітку:

  • складайте контент-план на тиждень вперед, це заощадить вам масу часу;
  • перед тим як запустити платне просування поста, почекайте годинку-другу, щоб подивитись як на нього відреагує вже існуюча аудиторія фанів;
  • найбільш цінною реакцією з боку аудиторії є репости і переходи на сайт, лайки не настільки важливі;
  • експериментуйте з різними форматами контенту, публікуючи не тільки статті, але і фото, відео;
  • створюйте кілька різних аудиторій, і відстежуйте віддачу від реклами по кожній з них. Це допоможе вам виявити найбільш ефективні характеристики таргетингу;
  • можна взагалі ставити на просування кожен пост, навіть з бюджетом $2-3 і на один день, отримуючи, таким чином, віддачу від кожної публікації;
  • при рекламі продуктів, використовуйте зображення високої якості, і акцентуйте увагу на вигодах, які люди отримають від їх придбання;
  • не варто додавати нові пости занадто часто, на мою думку, достатньо від двох до 5 в день, в різний час доби – навіть одного якісного поста в день, для побудови якісної сторінки бренду, буде достатньо;
  • виділяйтеся, замість того, щоб тупо копіювати. Забудьте про банальщину в стилі «доброго ранку» і «гарного вечора»;
  • не ігноруйте своїх підписників, якщо вони залишають коментарі або задають питання;
  • забудьте про офіціоз, спілкуйтеся з підписниками як з друзями, а не в стилі корпорації чи держструктури;
  • вивчайте офіційну довідку по рекламі. Так, це займе час, але дозволить вам отримати дуже цінну інформацію.

В цілому писати можна багато, але головне – практика. А якщо часу і грошей на експерименти немає, краще довірити цю справу фахівцеві. У будь-якому випадку, реклама в Facebook може бути дуже ефективним інструментом для розвитку бізнесу, і якщо ви ще не працюєте в цьому напрямку, варто добре задуматися. Можливо, ви втрачаєте прекрасний шанс для розвитку своєї справи.