SEO

Ефективне просування сайту в 2017 році: ключові моменти

У 2017 році в SEO багато чого поміняється. Можна навіть сказати, що він стане переломним для такої сфери як просування сайтів в Україні. Чому саме Уанет? Просто, в черговий раз підтверджується правило, що в IT ми відстаємо від США приблизно на три роки. І те, що стало закономірністю для їхнього ринку ще в 2014 році, нарешті, остаточно утвердиться в цьому році і у нас.

Ефективне просування неможливе без відстеження тенденцій і актуальних трендів, бо це дає можливість бути в курсі стану ринку, своєчасно коригувати стратегію розкрутки, і йти у відрив від конкурентів.

Вам вже, напевно, дуже навіть цікаво, що ж це за таємні знання такі? Насправді все просто – щоб зрозуміти, що буде актуально в цьому, і найближчі кілька років, потрібно просто бути трохи уважнішим, ніж всі інші. А так як не у всіх, тим більше, власників бізнесу, є на це час, я вирішив поділитися з вами своїми думками з цього приводу.

Основні тренди SEO в 2017 році

Magical SEO TrendsЇх не так вже й багато, але, комплексна робота по кожному з цих напрямків, дозволить вам добитися дійсно хороших результатів в пошуковому просуванні, і створити проект, який має достатньо потенціалу для того, щоб стати одним з лідерів у своїй ніші.

1. Комплексна робота над сайтом

Не просто виправлення технічних помилок, оптимізація метатегів і додавання текстів, а саме повне, методичне, вдосконалення сайту за всіма параметрами. Алгоритми пошукових систем і посилення конкуренції у всіх нішах привели до того, що недостатньо бути хорошим в чомусь одному – для впевненого лідерства потрібно домінувати в усіх напрямках.

Проведу аналогію з автомобілем. Як ви вважаєте, була б успішною модель машини, в якій хороший двигун, але, «убитий» салон і ніяке управління? Думаю, відповідь очевидна.

Якщо на сайті прекрасні тексти, але, навігація заплутана, шрифти нечитабельні і юзабіліті на нульовому рівні – це позначиться на поведінкових факторах, і хороших позицій йому все одно не бачити. Якщо всі ці питання закриті, але, присутня купа технічних помилок і функціонал не працює належним чином – трафік буде, але, постраждає конверсія, а її низький коефіцієнт вплине на прибуток. І так далі.

Загалом, ви зрозуміли. Уявіть, що сайт – це ваш дім. І, як і в домі, в якому живуть люди, тут все повинно бути зроблено добре, для їх максимального їх комфорту.

2. Орієнтація на користувача

Ми безумовно живемо в цікавий час, так як останні кілька років Google вдосконалює свої алгоритми з однією метою – навчиться дивитися на сайти так само, як це робить людина. Саме тому, оптимізувати їх необхідно з орієнтацією на максимальну зручність для користувача і забезпечення йому широкої та інформативної відповіді на запит, який, власне, і привів його на цю сторінку.

Зробити це можна шляхом реалізації наступних моментів:

  • контент на сторінці обов’язково повинен відповідати на запити, під які вона оптимізована, конкретно і без «води»;
  • швидкість завантаження сторінок повинна бути високою;
  • технічні помилки повинні бути усунені;
  • зручність використання сайту має бути на високому рівні;
  • він повинен однаково добре відображатися і працювати як на персональних комп’ютерах, так і на мобільних пристроях.

Реалізація всіх перерахованих речей дозволить створити дійсно якісний сайт, який в повній мірі відповідає запитам, під які оптимізовані його сторінки, що забезпечить хорошу видимість в пошуку і позитивний досвід користувачів (поведінкові фактори).

3. Оптимізація під мобільні пристрої

Ваша аудиторія давно вже не використовує одні тільки комп’ютери для виходу в Інтернет. Озирніться навколо – в руках у людей незліченна кількість смартфонів і планшетів, з найрізноманітнішими діагоналями екранів і розширенням. Тепер адаптація сайту під мобільні пристрої вже норма, а не виняток.

Mobile first

Більш того, в цьому році Google і Яндекс офіційно заявили – позиції сайтів, які не адаптовані під мобільні, будуть знижені у видачі. І навряд чи хтось із моїх читачів хоче потрапити в число цих «щасливчиків».

Загальна кількість пошукових запитів з мобільних пристроїв, в порівнянні з минулим роком, збільшилася на 43% відсотки. Частка такого трафіку, в залежності від ніші, становить від 15% до 70%. І якщо вашим сайтом незручно користуватися на смартфоні, ви втрачаєте дуже багато.

4. Швидкість завантаження сторінок

Час завантаження сторінки стає ще більш важливим фактором ранжування хоча б тому, що зростає об’єм мобільного трафіку, а для таких користувачів це критично важливий момент.

Максимум 3-4 секунди, не більше. Саме стільки, в середньому, готовий чекати сучасний користувач поки завантажиться сторінка сайту, після чого він просто закриє вкладку і піде. Ви, відповідно, отримаєте погіршення поведінкових факторів, а конкурент, у якого з цим все ОК – вищі позиції у видачі.

Перевірити швидкість роботи і адаптацію свого сайту під мобільні, можна за допомогою спеціального інструменту тестування від Google.

5. Ще більше контенту

Ще не читали мій цикл статей про контент-маркетинг? Саме час, адже якщо конкуренти почнуть застосовувати такі стратегії раніше вас, є ризик, що ви залишитеся ні з чим. А якісний контент важливий для всіх типів сайтів, а не тільки комерційних. І це тренд 2017 року, який я б назвав навіть ключовим серед всіх у списку.

Google інтегрував в алгоритми пошуку технологію Rank Brain – інтелектуальну систему, метою якої є розуміння контексту вмісту веб-сайтів так, як це здатна робити людина, і вона має механізм самонавчання. Привіт потоковим SEO-канторам, які, як і 5 років тому, складають ТЗ з щільністю ключів, наймаючи в якості авторів вчорашніх школярів.

Замість щільності ключових слів та інших застарілих метрик, тепер основну роль буде грати актуальність контенту, повнота розкриття теми і реальна цінність, яку стаття забезпечує людям (поведінкові фактори). Спроба запхати в текст якомога більше ключів, більше нічого не дасть.

More content

Але, не я один такий розумний, і деякі фахівці вже активно починають працювати в цьому напрямку для своїх клієнтів. І мова, звичайно ж, про створення і розвиток блогу, а не просто публікацію замовлених десь на біржі низькоякісних статей. Це чудовий варіант саме для нішевих проектів.

Контенту стає все більше, вимоги до його якості зростають. І, з огляду на той факт, що трафік на статті починає йти тільки через деякий час, не варто відкладати на потім – потрібно починати працювати над контентом для свого проекту вже зараз. Тим більше що чим більше на сайті унікальних і якісних статей, тим вищою буде його відвідуваність.

6. Тільки якісні зворотні посилання

Те, що масова закупівля низькоякісних зворотних посилань може погано закінчиться для сайту, вже, мабуть, ні для кого не секрет. І пошукові системи порозумнішали достатньо, щоб відрізняти покупні беклінки від природних. А так як останні для сайтів з Росії та України отримати малореально, значить потрібно просто поміняти підхід до нарощування маси зовнішніх посилань за гроші.

Backlinks quolity

По-перше, тематика важлива. Якщо ви продаєте корм для кішок, значить не варто розміщувати статті на сайтах про будівництво і з автомобільними новинами. Але, впадати в крайності теж не варто – сайтів про кішок в Інтернеті не так вже й багато, так що підійдуть просто сайти про домашніх тварин і статті, присвячені власникам кішок на загальнотематичних порталах.

Другий важливий момент – дуже важливо, щоб по посиланнях з інших сайтів на ваш проект переходили люди. Тому, бажано розміщувати їх на ресурсах з хорошою відвідуваністю. Раніше я вже писав, як дізнатися відвідуваність чужого сайту, без доступу до його лічильників.

І третє важливе правило – різноманітність і максимальна природність. Забудьте про однакові сеошні анкори типу «пластикові вікна київ», і намагайтесь отримати посилання з усіх доступних вам джерел: сайти, форуми, соціальні мережі, коментарі, описи до відео і т. д.

Отримувати хороші посилання з якісних сайтів стає все складніше, що тільки збільшує їх цінність і користь для SEO-просування.

7. Брендовий трафік як золота акція

Як вже зрозуміло з назви, брендовий трафік – це запити, які містять назву вашої компанії. Тобто, люди цілеспрямовано шукають інформацію пов’язану саме з конкретним бізнесом або сайтом. Наприклад, ось так:

branded1 branded2

Такий трафік має високу цінність, оскільки люди, які здійснюють пошук за даними запитам, точно знають, що хочуть знайти, і налаштовані на здійснення конверсії. Крім того, пошукова система у відповідь на такий запит, не може показати жоден інший сайт, крім того, який шукають. А значить, вся відвідуваність дістається саме йому. І в 2017 році це стає ще більш важливо.

Зростання кількості переходів з пошуку по ключових словах, що містять назву бренду, свідчить про підвищення впізнаваності компанії, і успішність роботи над просуванням. Одним з інструментів, який гарантує хороші результати для досягнення такої мети, є контент-маркетинг.

8. Перехід на HTTPS

Більше двох років тому Google почав свою кампанію з просування HTTPS-протоколу в маси. Хто ще не знає – це спеціальний протокол, який, на відміну від стандартного HTTP, гарантує безпечний обмін даними між користувачем і сайтом, без ризику їх заміни і перехоплення зловмисниками.

https1

З 1 січня 2017 року, в браузері Google Chrome, сайти, які не використовують HTTPS-протокол, будуть відзначені як небезпечні. Поки мова йде тільки про тих з них, які приймають реєстраційні дані, зберігають особисту або платіжну інформацію користувачів (інтернет-магазини, спеціальні сервіси). Але, є велика ймовірність, що незабаром дане нововведення стане актуальним для всіх без винятку веб-проектів.

https2

І начебто все б було «ОК», ось тільки грамотно перенести сайт з HTTP на HTTPS вміє далеко не кожен фахівець, не кажучи вже про власників бізнесу, які від подібних питань і зовсім далекі. А якщо зробити все неправильно, є ризик втрати трафіку і позицій, що критично важливо для будь-якого типу проекту.

Так що якщо ви вирішили провести таку операцію по відношенню до свого сайту, обов’язково звертайтеся до професіоналів, щоб уникнути непотрібних ризиків.

9. Еволюція пошукових запитів

Розвиток алгоритмів Google в області семантичного пошуку триває, а значить, розумний SEO-фахівець повинен зосередитися на темах, а не окремих ключах. Тобто, навколо основного ключового слова вибудовується ланцюжок додаткових, і так до тих пір, поки не буде повністю розкрита тема.

Якість результатів пошуку зростає, тому, люди починають використовувати «природню» мову при пошуку, що створює величезні можливості для адаптації сайтів під багатослівні запити з низькою конкуренцією, які можуть забезпечувати хороший приріст трафіку.

Ще один важливий аргумент на користь того, щоб зосередиться на оптимізації сторінок під багатослівні запити – практично по всіх фразах з більш-менш високою частотністю перші результати видачі займають оголошення в контекстній рекламі. А ось по безлічі низькочастотних запитів, реклама AdWords і зовсім не показується.

Важливий момент – не потрібно намагатися запхати кілька десятків запитів в один невеликий текст. Більш правильним рішенням буде поділ початкової семантики на групи і створення декількох посадочних сторінок під кожну з них. Таким чином, збільшується кількість точок входження і зростає релевантність кожної з них.

10. Важливість локального пошуку зростає

Цілком можливо, що вже в цьому році термін «local seo» перестане бути актуальним лише для західного ринку, і в повній мірі закріпиться в лексиконі українських інтернет-маркетологів. Якщо ваш бізнес має офіс, точку видачі замовлень або представництво в офлайні, потрібно дати користувачам всю необхідну інформацію, щоб вони могли вас знайти.

Ось як виглядає топ результатів видачі по одному з регіональних запитів:

locals

Зверніть увагу – інформація про локальні компаніъ займає весь перший екран, і багато хто з користувачів просто не будуть гортати далі вниз.

Згодом, ця тенденція буде тільки набирати обертів, і інтернет-маркетолог повинен дати знати Google, де саме знаходиться бізнес, щоб збільшити кількість показів в результатах локального пошуку.

Зробити це можна шляхом використання сервісів типу «Google Мій Бізнес» і «Яндекс.Довідник», а також, за рахунок оптимізації сторінок сайту під запити, які включають назву регіону.

Резюме

resumeАлгоритми Google стають розумнішими, а значить, ймовірність того, що короткострокові стратегії, які намагаються обдурити або перехитрити систему працюватимуть, стає все меншою. Необхідно інвестувати в покращення сайту і орієнтуватися на створення додаткової цінності для користувачів, що робить практику SEO більш зрозумілою і природною.

Створення актуального і якісного контенту, його просування за допомогою соціальних медіа та інших каналів, стає основою для ефективної стратегії розкрутки сайтів в 2017 році. Робити це потрібно на регулярній основі, забезпечивши однаково високу зручність взаємодії з сайтом, як на PC, так і на мобільних пристроях.

Решта аспекти, такі як HTTPS, швидкість завантаження сторінок і локальний пошук, стануть додатковими частинами головоломки.

Хоча ринок динамічно змінюється, я впевнений, що перераховані 10 тенденцій і трендів, будуть домінувати в 2017 році. Компанії, які будуть враховувати їх в своїй стратегії SEO, зможуть отримати чудовы результати від просування, інших же, швидше за все, чекає доля динозаврів.

Скористайтеся цими порадами, і вдалого вам підкорення ТОПів!


Volodymyr Fedorychak

Індивідуаліст зі специфічним почуттям гумору. Займаюся комплексним розвитком інтернет-проектів, і спеціалізуюся на контент-маркетингу.

Цікаве по темі
  • 12 трендів SEO та інтернет-маркетингу в 2018 році

  • Без бюджету: 14 способів розкрутити сайт самостійно і безкоштовно

  • 7 основних метрик ефективності (KPI) в інтернет-маркетингу і SEO