Website traffic analysis

Чому дорожчає трафік і як ефективно працювати в таких реаліях

Той, хто давно займається бізнесом в інтернеті, напевне пам’ятає «золоті часи», коли бюджету на SEO в 200-300 доларів було досить, щоб займати Топ в ніші, трафік на сайт починав йти вже через тиждень після його запуску, та й взагалі, не те що трава, навіть долар був зеленішим.

Насправді, все це було не так давно – якихось років 6-7 тому. А ось року так з 2013 все змінилося. Однією закупівлею посилань Топ вже не отримати, з кривими сайтами працювати практично немає смислу, а контекстна реклама для кожного другого власника бізнесу, просто не рентабельна.

Трафік дорожчає. Отримувати відвідувачів на сайт стає складніше, довше і дорожче. Але це не означає, що потрібно опускати руки і йти на завод. Ми тут бізнесом займаємося, а не граємо в гру під назвою «люди бідкаються».

Так що давайте розберемося в чому суть проблеми, хто винен і що далі робити.

Чому трафік отримувати все складніше, а реклама в Інтернеті дорожчає

Є декілька основних причин, і я вважаю, що з кожним роком ситуація тільки погіршуватиметься. Але якщо розуміти що до чого, до будь-яких змін можна без проблем адаптуватися. Так що давайте конкретно по пунктах.

Конкуренція в онлайні

Сайтів стало більше. У деяких нішах в десятки, а то і в сотні разів більше, ніж років 5-6 назад. Зараз вже всі добре розуміють, що з Інтернету можна отримувати клієнтів, і свій сайт потрібен як мінімум для пристойності, щоб не виглядати лузером на тлі конкурентів.

А ось в пошуковій видачі як було десять позицій в Топі, так і залишилося. Аналогічна ситуація і з контекстною рекламою. Якщо раніше на одне рекламне місце претендували два-три гравці (і то не завжди), то зараз їх можуть бути десятки, а то і сотні.

Online competitors

Перегрів ринку

Якщо говорити про платну рекламу, то що в Google Ads, що в таргетованій рекламі в Facebook, показ оголошень здійснюється на основі аукціонної моделі. Простими словами: хто більше заплатить, того і тапки.

У підсумку, в популярних і високомаржинальних нішах, вартість показів і кліків може злітати до небес. Крім того, є відчайдушні новачки і гравці, готові з тих чи інших причин, платити за потенційних клієнтів ціну на межі собівартості.

Google Ads keyword price

У підсумку, рекламна кампанія стає якось не зовсім маржинальною. І страждають від роздутих ставок абсолютно всі.

Рекламна сліпота

Через велику кількість реклами, яка лізе з усіх щілин, користувачі просто перестали звертати на неї увагу. Саме тому, поступово зростає популярність нативної реклами, яка максимально інтегрована в сайт і майже не відрізняється від редакційного контенту.

Одні люди отримали «імунітет» до реклами, і ігнорують її. Інші встановлюють плагіни для її блокування, типу AdBlock. Загалом, вести бізнес стає все «цікавіше». І безумовно дорожче.

Зростання вимог до сайтів

Часи, коли можна було запиляти сайт компанії на коліні, з трьох сторінок, з корявим шаблоном, без оптимізації, і навіть отримувати на нього трафік – безповоротно пішли. Все, забудьте, золотий вік закінчився.

Посилилися алгоритми самих пошукових систем, конкуренція стимулює робити все більш «вилизані» сайти, та й самі користувачі стали більш вимогливими. Зараз вже точно ніхто не буде чекати 15 секунд, поки завантажиться ваш сайт. Відвідувач просто закриє вкладку і повернеться назад до видачі.

Google Mobile Test

Через це, потрібно витратити набагато більше часу і грошей, щоб привести сайт у відповідність до актуальних вимог пошуку. Необхідно залучати до роботи дизайнерів, програмістів, SEO-фахівців та інших людей.

Монополізація видачі самими пошуковими системами

Досить неочевидний для багатьох факт, але це явний тренд останніх років і найближчого майбутнього. Пошуковики прагнуть зациклити весь трафік на собі, щоб звести до мінімуму необхідність для користувача переходити на сторонні сайти. Він повинен отримати відповідь в самій видачі.

І по безлічі як інформаційних, так і комерційних запитів, їм це вже успішно вдається:

Google services

Це реальність з якою необхідно рахуватися. І в довгостроковій перспективі частка переходів з органічної видачі на сайти, буде повільно, але впевнено зменшуватися.

Як діяти в нових реаліях, щоб не вийти з гри

Загалом, ви зрозуміли. Просто мати сайт вже недостатньо. Це явно не є гарантією того, що ви отримаєте трафік в потрібній кількості, навіть якщо будете займатися його просуванням. Не факт, що ви його отримаєте взагалі. І в будь-якому випадку, це буде коштувати недешево.

Звідси кілька висновків, як потрібно змінити стратегію, щоб жити, а не виживати, в нових реаліях:

1. Над сайтом потрібно працювати постійно. Планка якості зараз висока вже на старті, і ринок не стоїть на місці. Вам потрібно зробити все, щоб користувач не тільки перейшов на сайт, але і не втік з нього в перші декілька секунд. Процес вдосконалення сайту і робота над ним, не повинні закінчуватися ніколи.

2. Вся увага на конверсію. Навіть якщо на ваш ресурс заходить десять чоловік в день, необхідно навчитися отримувати максимум і з такою відвідуваністю. Працюйте над УТП, експериментуйте із закликами до дії, усувайте все, що відволікає увагу. Намагайтеся добитися того, щоб максимально можливий відсоток відвідувачів залишив вам свої гроші.

3. Запускайте ремаркетинг навздогін. Якщо людина покинула сайт, це ще не означає, що ви втратили її на завжди. Є така чарівна штука як ремаркетинг, яка дозволяє «наздоганяти» користувачів на інших сайтах, і отримувати за рахунок цього додаткові продажі.

4. Задійте різні канали інтернет-маркетингу. Експериментуйте з усіма доступними джерелами трафіку, вам потрібно залучати потенційних клієнтів будь-якими способами. Тільки так ви зможете отримувати переходи цільової аудиторії дешевше, ніж це роблять конкуренти. Більшість з них навряд чи використає що-небудь ще, крім SEO і контекстної реклами.

Traffic Channels in Google Analytics

5. Оптимізуйте бізнес-процеси в компанії. Не завжди проблема в якості трафіку або сайту. Іноді реальна проблема – менеджер-ідіот, який пропускає дзвінки через раз, не зацікавлений в продажах, не розуміє особливостей товару або просто не вміє спілкуватися з клієнтами. Додайте сюди ще проблеми з контролем залишків, обробкою замовлень і логістикою – ну і все. Коло замкнулося, лавочку можна закривати.

Я спеціально не розписував усе в деталях, щоб не вийшов трактат на два десятка сторінок. Все коротко і максимально зрозуміло. З вашого боку просто потрібно почати впроваджувати перераховані речі на практиці.

Резюме

Загалом, на першому плані має бути не так залучення трафіку і його кількість, як вміння цю саму відвідуваність обробляти. Вам потрібно зробити все, щоб утримати відвідувача на сайті і добитися від нього конверсії. Це складно, але якщо докласти зусиль – все обов’язково вийде.

Ну а далі вже починається гра з лояльністю, стимулювання продажів та інші, не менш цікаві речі. Але про це ми поговоримо вже в наступних статтях.


Volodymyr Fedorychak

Індивідуаліст зі специфічним почуттям гумору. Займаюся комплексним розвитком інтернет-проектів, і спеціалізуюся на контент-маркетингу.

Цікаве по темі
  • Digital Marketing 2019

    Інтернет-маркетинг в 2019 році: зміна парадигми

  • Ключові тренди інтернет-маркетингу в 2017 році

  • Як збільшити конверсію? 10 простих способів