E-commerce

Чек-ліст підготовки інтернет-магазину до свят

Коли до свят залишаються лічені тижні, якщо ви теж хочете отримати свій шматочок від цього великого грошового пирога, саме час задуматися над підготовкою до сезонного росту відвідуваності і продажів.

У цьому вам допоможе невеликий чек-лист з восьми пунктів. Перевірте по ньому свій інтернет-магазин, і, бажано, двічі!

1. Переконайтеся, що все ОК з каталогом

З фотографіями товарів і їх описами все в порядку? Пошук і фільтри працюють? Вся необхідна інформація по доставці та оплаті присутня на сайті?

Краще переконатися в цьому заздалегідь, щоб потім не було неприємних сюрпризів.

2. Перевірте технічну частину

Найкращий спосіб це зробити – самостійно пройти всі ті кроки, які необхідні типовому клієнту для оформлення замовлення на сайті. Якщо на якомусь етапі виникнуть складності, нерозуміння або щось не працює, відповідно, усуваємо проблему.

Зверніть увагу на швидкість завантаження сайту і зручність роботи з ним на мобільних пристроях. Якщо у звичайні дні він працює повільно, то під час пікового навантаження (а в свята трафік зростає в рази), все буде працювати ще гірше. А користувачі, як відомо, чекати не люблять.

Mobile frienly design

Щодо мобільних, тут теж все зрозуміло – за допомогою свого смартфона, сучасний покупець може зробити замовлення хоч в кафешці, хоч по дорозі на роботу. І якщо у вашого сайту все ще немає адаптивної версії дизайну, саме час інвестувати в її розробку.

3. Переконайтеся в якості обслуговування

Що якщо замість двох десятків замовлень в день, вам доведеться обробляти сотню-другу? Як швидко відповідає служба підтримки? Чи вистачить у вас кур’єрів і місця на складі, щоб організувати відправку всіх замовлень вчасно?

У святковий сезон багато людей будуть робити у вас покупки вперше, і щоб потім вони не поминали вас «незлим тихим словом», потрібно бути впевненим, що ваш персонал зможе впоратися з навантаженням.

Якщо є сумніви – краще найняти додаткових тимчасових співробітників в штат, отримана вигода все одно буде більшою.

4. Підготуйте маркетингові матеріали

Статті, анонси акцій і розпродажів, матеріал для розсилки, фото і відео для соціальних мереж, і інший контент і графіка – все це має бути готове заздалегідь.

Promo content

Якщо ви сподіваєтеся зробити все в останній момент, потрібно враховувати, що дизайнери і виконавці, особливо якщо вони на фрілансі, можуть просто не встигнути або в цей час бути завантаженими іншою роботою.

5. Визначтеся з товарами-локомотивами

Це продукти, попит на які в свята сильно виростає. Саме на них варто акцентувати увагу в першу чергу, щоб зірвати хороший куш. Також, можна заздалегідь зробити підбірки пропозицій в подарунок для жінок, чоловіків, дітей і т. д.

Таким чином, ви підштовхнете відвідувачів до покупки, допоможете людям і самі заробите. Крім того, такі сторінки можна використовувати в якості посадкових для кампаній в AdWords або інших видах платної інтернет-реклами.

6. Запасіться пакувальними матеріалами

Особливо, якщо вони у вас оригінальні, наприклад, зі зробленим на замовлення дизайном. Також, розраховуйте на те, що вам може знадобитися упаковка більшого розміру, адже деякі люди можуть замовляти подарунки відразу для всієї родини.

А якщо хочете дійсно виділитися на фоні конкурентів, замовте партію спеціальної святкової упаковки, яка може використовуватися і в якості подарункової коробки.

Upakovka

Так, це буде коштувати дорожче, але і тривале нагадування про ваш інтернет-магазин покупцям, теж гарантоване.

7. Проведіть інвентаризацію товарів

Не варто схрещувати пальці з надією, що вам вистачить товарних запасів на весь святковий сезон. Якщо, в кінцевому підсумку, потрібний покупцеві продукт закінчиться, він буде розчарований, а для вас це втрачений прибуток.

Звичайно, тут теж потрібно діяти без фанатизму, але, якщо постачальники не перебувають від вас на відстані декількох годин їзди, краще зайвий раз не ризикувати.

8. Продумайте логістику доставки

Колись давно, Бог почув благання незадоволених покупців і зневірених власників інтернет-магазинів, і створив транспортну службу «Нова пошта», яка раз і назавжди закрила проблему з багатотижневим очікуванням замовлень з Інтернету.

Однак, потрібно продумати схему доставки і на випадок, якщо буде потрібно відправляти замовлення відразу через кілька відділень, або в населені пункти, де доставка здійснюється тільки через «Укрпошту».

Вам потрібно знати, скільки часу це займе, і чесно поділитися цією інформацією зі своїми клієнтами.

Резюме

Покупці хочуть отримати своє замовлення настільки швидко, настільки можливо. Особливо, якщо мова йде про подарунки. І вам потрібно зробити все від вас залежне, щоб не розчарувати їх.

Переконайтеся, що у вас опрацьовані всі пункти з цього списку, і ваш інтернет-магазин дійсно підготовлений до свят. Якщо подумати про все це заздалегідь, у вас завжди буде простір для маневрів, і можливість внести зміни навіть в останню хвилину.