Основи

Види інтернет-реклами, приклади, та її особливості

До інтернет-реклами можна віднести будь-який вид рекламного оголошення, основним каналом поширення якого є Інтернет. І тут все не так просто, як може здатися на перший погляд. При вмілому підході, її використання може сприяти росту бізнесу, а ось якщо діяти необережно, можна, навпаки, швидко злити весь бюджет, не отримавши при цьому належної віддачі.

Більшість рекламних оголошень в Інтернеті, не орієнтовані на вас як особистість, а базуються, швидше, на певній категорії даних, таких як демографічна і географічна інформація (вік, стать, місце проживання), інтереси (автомобілі, подорожі і т. д.) та ряд інших.

В основі всього тут лежить таке поняття як «релевантність», тобто, реклама як в рядку пошуку пошукових систем, так і на відвідуваних вами сайтах, показується таким чином, щоб бути якомога більш корисною і максимально відповідати інтересам користувача.

Щоб ви краще розуміли, як все це відбувається в Інтернеті, я і вирішив підготувати цю статтю, в якій ми детально розберемо такі речі як найбільш поширені моделі ціноутворення в інтернет-рекламі, її види, а також, основні плюси і мінуси.

Основні моделі ціноутворення в інтернет-рекламі

CPM and CPC modelЇх існує чимало, але, фактично, 90% (якщо не більше) всіх транзакцій відбуваються на основі двох основних моделей ціноутворення.

CPM (ціна за тисячу показів)
Оплата розраховується на основі кількості показів оголошення або банера аудиторії, незалежно від того, переходили по ньому користувачі чи ні. Зрозуміло, що будь-яка додаткова плата за переходи не стягується. Найчастіше, оплата за покази застосовується при розміщенні медійної реклами, наприклад, банерів.

Переваги CPM-моделі:

  • як правило, невисока ціна;
  • легкість прогнозування бюджету, оскільки ставка за тисячу показів, фіксована;
  • гарантія того, що ваше оголошення буде показано стільки разів, скільки вам потрібно.

Недоліки:

  • покази не гарантують переходи, відповідно, бюджет може бути витрачений неефективно;
  • важко спрогнозувати обсяг трафіку, який можна отримати при певній кількості показів;
  • низький відсоток конверсії і «банерна сліпота» у аудиторії.

PPC (оплата за клік)
Суть зрозуміла вже з самої назви – ви платите тільки тоді, коли користувачі натискають на ваше оголошення і переходять на цільову сторінку. Тобто, скільки б показів не було, платите ви тільки за фактом переходу. Така схема ціноутворення використовується в контекстній і тізерній рекламі.

До плюсів PPC-моделі можна віднести:

  • на відміну від показів, кількість переходів легко відстежити: хто і коли натискав на оголошення, якими були подальші дії цього користувача на сайті;
  • менший ризик перевитрати бюджету, так як ви купуєте стільки кліків, скільки вам потрібно;
  • можливість обмеження витрат бюджету за певний період часу;
  • можливість таргетингу за демографічними, географічними та іншими параметрами;
  • в плані показника ROI, PPC-реклама може бути набагато більш ефективним інструментом залучення трафіку, ніж плата за покази.

Мінуси теж є:

  • вартість кліка зазвичай формується на підставі аукціону між рекламодавцями, що в висококонкурентних тематиках може зробити вартість залучення користувачів дуже дорогим задоволенням;
  • перехід потенційного клієнта на сайт, не гарантує здійснення конверсійної дії з його боку. Можливо, він просто цікавиться, але, купувати нічого не збирається;
  • поки ви не навчитеся належним чином оптимізувати кампанію, можна витратити чимало грошей на експерименти;
  • як свідчить статистика, певна частка кліків по оголошеннях, є випадковими зі сторони користувача. Вам же, все одно доведеться їх оплатити.

Моделі ціноутворення, відмінні від двох розглянутих вище, застосовуються дуже рідко. Тому, немає сенсу писати про них в цій статті.

Види реклами в Інтернеті

Всього можна виділити 5 основних видів інтернет-реклами, кожен з яких має свої особливості, переваги і недоліки. Розглянемо їх далі, з прикладами.

Контекстна реклама

Свою назву цей вид реклами отримав через те, що оголошення підлаштовуються під інтереси користувача. Наприклад, коли він читає статтю про вибір газонокосарки, йому показуються оголошення з пропозиціями від інтернет-магазинів, які продають ці самі газонокосарки.

Оголошення контекстної реклами можуть показуватися як в рядку пошукової системи, при введенні користувачем певного запиту, приклад:

context-ads1

Так і на сайтах, які входять в партнерську мережу даного провайдера. Приклад з Google AdWords:

context-ads2

Плюс контекстної реклами в тому, що можна чітко управляти бюджетом кампанії, показуючи оголошення виключно цільовій аудиторії. Це чудовий спосіб швидкого залучення відвідувачів і генерації продажів, що актуально, наприклад, для інтернет-магазинів та інших подібних видів бізнесу.

Це абсолютно «білий» спосіб реклами, а сама вартість кліка за певним ключовим словом, формується на підставі аукціону між рекламодавцями, практично в режимі реального часу.

Медійна реклама

Її ще називають банерною, і це, без перебільшення, найстаріший вид інтернет-реклами з усіх нині використовуваних. Крім прямого розміщення, медійна реклама доступна для використання і в Google AdWords. Приклад розміщення банера на одному з популярних сайтів:

adwords-banner

Оплата, в даному випадку, здійснюється за покази, що робить її не такою ефективною, як, наприклад, PPC. Крім того, дається взнаки поширення блокувальників реклами, що в першу чергу вдаряє саме по традиційних банерах.

Проте, даний вид реклами не втрачає актуальності, оскільки добре підходить для вирішення цілої низки маркетингових задач. Наприклад, підвищення впізнаваності бренду, виведення на ринок нового продукту, або, того же ремаркетингу. Також, вона показує хороші результати при просуванні певних видів послуг.

Тізерна реклама

Досить специфічний вид реклами, суть якого в формуванні і показі цільовій аудиторії оголошень з привабливими зображеннями, інтригуючими і помітними заголовками. Основна мета – привернути увагу користувача і підштовхнути його до здійснення переходу, навіть якщо цільовим його можна назвати з великою натяжкою.

Приклад тізерної реклами:

tizery

Розміщення такої реклами здійснюється через спеціальні партнерські мережі, а вартість кліка зазвичай досить низька як для рекламодавця, так і для веб-майстра. З огляду на особливості формату, тізери активно використовуються для просування товарів, який характеризується більше емоційним попитом. Успішно продавати щось дороге з їх допомогою навряд чи вийде.

Реклама в соціальних мережах

У всіх популярних соціальних мережах рекламодавцям доступний цілий спектр можливостей таргетованої реклами, з можливістю точного націлювання на потрібну аудиторію, за цілим рядом параметрів.

З огляду на те, як багато інформації знають про своїх користувачів Facebook і ВКонтакте, не дивно, що таргетинг можливий аж до найдрібніших подробиць, що практично неможливо зробити за допомогою інших інструментів.

Залежно від типу розміщення і використовуваного формату, можлива оплата за кліки, покази або певну цільове дію (підписку і т. д.). Наприклад, в правій бічній панелі Facebook показуються оголошення з платою за кліки:

fb sidebar ads

А в стрічці новин користувачів, оголошення з оплатою за кількість показів:

Post Promo

В панелі рекламодавця доступна детальна статистика за різними параметрами, яка дозволяє оцінювати ефективність рекламної кампанії, і успішно оптимізувати її.

Ретаргетинг

remarketing
Також відомий як ремаркетинг, він може бути дуже ефективним рекламним інструментом. Але, для того, щоб застосувати його в своїй маркетинговій стратегії, ваш сайт повинен мати певну кількість трафіку – 5 тисяч відвідувачів в місяць і вище.

В основі цієї технології лежить використання cookies («куки), простого коду на мові Javascript, який непомітний для відвідувачів сайту і не впливає на швидкість його роботи. Цей код «поселяється» в браузері користувача, який одного разу відвідав ваш сайт, і зберігається там, протягом певного періоду часу.

Потім, коли користувач відвідує інші сайти в медійній мережі, йому показуються оголошення що ведуть на ваш сайт із закликом до дії. Таким чином, ви звертаєтеся до тих людей, які вже відвідували ваш сайт, а значить, з високою часткою ймовірності, будуть зацікавлені в вашій пропозиції.

Висновки

Інтернет-реклама є дуже ефективним інструментом маркетингу, і в умілих руках може перетворитися на справжній конвеєр по залученню клієнтів для бізнесу. Головне тут – прагнення до ефективності і починати потрібно з малого, експериментуючи і заміряючи результати.

Платну рекламу в форматі покупки трафіку, все ж, варто розглядати, як короткостроковий спосіб підвищити відвідуваність сайту і продажі, але не треба ставити її в центр маркетингової стратегії. Замість цього, зосередьтеся на методах розвитку бізнесу в Інтернеті, які будуть працювати на вас в довгостроковій перспективі.

Наприклад, оптимізація сайту, виправлення помилок і роботи по SEO-просуванню, регулярне наповнення його якісним і унікальним контентом, сприятимуть зростанню безкоштовного органічного трафіку, що набагато вигідніше в довгостроковій перспективі.