SEO

Як визначити процент відвідувачів з AdBlock на сайті

Всі ми знаємо, що AdBlock був посланий вищими силами, щоб покарати тих негідників-вебмайстрів, які завішували свої сайти тізерами, клікандерами, спливаючими вікнами та іншою єрессю. І нехай би воздалося їм по ділам їхнім, причому, абсолютно справедливо.

Ось тільки через навалу блокувальників реклами страждають і ні в чому не винні власники білих і пухнастих проектів, які чесно намагаються витиснути з улюбленого творіння копієчку на хліб з ікоркою. І якщо раніше вистачало не тільки на нього, а й на пляшечку недорого шампанського, то останнім часом, коли до кризи в економіці додався ще й AdBlock, деяким вистачає хіба що на банку кільки в томаті і пачку «Мівіни».

Якщо ви помітили на своєму сайті, що заробіток з контекстної реклами сильно просів, не зайвим було б розібратися, в чому саме проблема. А основні причини, зазвичай, лише дві – великий відсоток користувачів з встановленим в браузері AdBlock, або, недостатня оптимізація самих блоків AdSense/Директ.

У будь-якому випадку, доведеться займатися експериментами з оформленням блоків реклами та їх розміщенням на сторінці. Але, якщо раніше дізнатися долю відвідувачів, які використовують блокувальники реклами можна було тільки за допомогою різного роду «костилів», самописних скриптів або сторонніх (зазвичай, платних) сервісів, то тепер зробити це можна дуже просто.

Кілька днів тому команда розробників Яндекс.Метрики повідомила про появу в їх сервісі веб-аналітики нового звіту, який дозволяє дізнатися, яку частку від загального числа відвідувачів проекту, складають користувачі, що використовують різного роду блокувальники реклами.

Для цього, в розділі стандартних звітів, просто переходимо в «Технологии», і натискаємо тут на пункт меню «Наличие блокировщиков рекламы»:

Отчет по блокировщикам рекламы в Метрике

Наживаємо на значок відсотка для кращої наочності, і отримуємо дані приблизно такого вигляду:

alV6kvr

Залежно від тематики сайту, цей відсоток може сильно відрізнятися. І, якщо він на рівні 10-15% можна особливо не напрягатися. А от якщо 20% і більше, і цей відсоток продовжить рости з часом, варто задуматися про оптимізацію рекламних блоків і пошук додаткових способів монетизації, які могли б компенсувати можливі втрати.

Хоча, не варто забувати і про те, що сказав одного разу один розумний вебмайстер – ті, хто серфить по Інтернету з встановленим AdBlock, все одно навряд чи б клікали по рекламі 🙂