Основи

Вдосконалення сайту, як необхідна умова успішного просування

На цю тему було написано вже чимало, як повних втоми заміток в Twiter у оптимізаторів, так і цілих філософських трактатів в корпоративних блогах відомих компаній. Але, все ж, проблема залишається актуальною.

Не можна почати просування і нормально задіяти інструменти інтернет-маркетингу по відношенню до сайту, який до цього просто не готовий. Це буде те ж саме, що намагатися брати участь в гонці Формули-1 на пошарпаних «Жигулях», або ж, намагатися продавати ювелірні прикраси в покинутому підвалі, найнявши в якості продавців місцевих циган. Продажів не буде, а кубок отримаєте явно не ви.

Після детального аудиту сайту, зазвичай, складається цілий список правок і змін, які необхідно впроваджувати. Більша частина з них має одноразовий характер. Тобто, треба просто взяти і зробити – проблема буде вирішена, і більше до неї не треба буде повертатися.

Якщо ж навпаки, залишити все як є, адекватний фахівець просто не буде братися за розкрутку такого проекту. Ну а ті, хто візьметься, просто «подоznm» клієнта кілька місяців, і в підсумку він сам вирішить покинути цю затію. Не забувши, звичайно, всім розповісти, що «в Інтернеті грошей немає». І буде абсолютно правий, для таких як він – точно немає.

Щоб не витрачати свій і час наших читачів на опис многабукофф по темі, як же це важливо, виправляти помилки на сайті, міняти дизайн, писати нормальні тексти і т.п., давайте я краще наведу кілька прикладів, як проблеми на стороні сайті, зводять нанівець будь-які успіхи по його розкрутці.

Приклад 1. Технічна частина

Незважаючи на досить якісні тексти, наявність безлічі цікавого контенту на сайті, CMS генерує дублі, помилки 404 і сміттєві сторінки, які не закриті від індексації. Їх кількість перевищує кількість унікальних сторінок в рази, все це лізе в індекс, і негативно позначається на сайті в цілому. Сторінки завантажуються повільно, і все в комплексі призводить до того, що, незважаючи на вік і вжиті заходи зі сторони оптимізатора, в топ даний сайт наполегливо «не лізе».

При цьому, достатньо було б просто провести хороший технічний аудит, виправити знайдені помилки, і, навіть цього було б достатньо, щоб істотно збільшити видимість в пошуку. Більше того, можна було б почати активну роботу над подальшим просуванням.

Приклад 2. Відсутність інформативності

Власник інтернет-магазину вирішив запустити кампанію в контекстній рекламі. Тим більше, що ціна за клік була помірною, а конкурентів по регіону було мінімум. В результаті, був злитий чималий бюджет, а продажі практично були відсутні. Незважаючи на велику кількість переходів по оголошеннях, конверсія залишала бажати кращого.

Виявилося, проблема в тому, що попрацювати над посадочними сторінками і сайтів в цілому, в нього руки не дійшли, вирішив, що і так піде. На багатьох картках товарів відсутні фото та описи, дані щодо наявності та ціни, неактуальні, інформація з доставки та оплати була відсутня і т. п. Не дивно, що відвідувачі просто не відчували довіри до такого продавця.

Приклад 3. Адаптивний дизайн

Всім нам відома така соціальна мережа як Facebook, популярність якої в Україні в останні роки стрімко зростає. Ось наш підприємець дізнався про неї, і вирішив спробувати прокрутити там рекламу. Результат перевершив очікування – найнятий фахівець з таргетингу виявився хорошим умільцем, і за невеликі гроші приводив на сайт сотні відвідувачів з таргетованої реклами в Facebook. І все б добре, ось тільки трафік чомусь не конвертувався в продажі.

Проблема виявилася в тому, що користувачі соціальної мережі використовували для серфінгу в Інтернеті переважно мобільні пристрої. А дизайн сайту не змінювався вже кілька років, і розроблявся для перегляду на великих моніторах. В результаті, користуватися ним на екранах смартфонів їм було настільки незручно, що користувачі з жахом закривали вкладку браузера і намагалися назавжди забути про побачене 🙂

Ну і, врешті-решт, давайте подивимося на все зі сторони пошукових систем. Google і Яндекс постійно працюють над покращенням своєї видачі, намагаючись видавати користувачам результати, які якнайкраще відповідали б на їх запит. Як ви думаєте, якщо взяти два сайти:

  • один, з продуманою і логічною структурою, якісним контентом, якісною масою зворотних посилань, адаптивним дизайном і високою швидкістю завантаження сторінок;
  • другий, з великою кількістю технічних помилок, зверстаним «на коліні» шаблоном дизайну, і десятком сторінок, серед яких 2/3 напівпорожні, та ще й на дешевому, повільному хостингу.

В процесі ранжирування, який з них пошукова система покаже у відповідь на запит користувачу? Питання, швидше, риторичне – у другого сайту просто немає жодних шансів.

Щоб успішно просувати сайт, особливо, в конкурентній тематиці, він повинен бути дійсно якісним. А досягти цього можна лише шляхом виправлення помилок, впровадження змін з метою його поліпшення, і постійного розвитку проекту по всіх напрямках.

Рекомендуємо вам почитати наш матеріал про технічний SEO-аудит, основним завданням якого якраз і є детальний аналіз сайту, пошук і виправлення помилок, які можуть заважати його подальшому розвитку.