E-commerce

Що продавати в інтернет-магазині? Критерії вибору товару і ніші

В Інтернеті можна продавати практично будь-які товари. Ось тільки далеко не завжди це буде вигідно, з різних причин. В одних випадках дається взнаки недостатній попит, в інших – низька маржа або ж високий рівень конкуренції.

А іноді буває так, що продукт просто не підходить для онлайн-торгівлі, люди звикли купувати його оффлайн і крапка. А звичка, як відомо – штука стабільна.

Щоб заробити за допомогою свого інтернет-магазину нормальні гроші, потрібно дуже ретельно підходити до питання вибору товару. Краще витратити більше часу на старті, ніж витрачати його потім на розгрібання проблем і повернення боргів кредиторам.

У цій статті ми спробуємо розібратися з усім цим більш докладно.

Що вигідно продавати в Інтернеті?

Ідеї у вас можуть бути найнеймовірніші, і деякі можуть здатися дуже навіть вдалими. Але, завжди є така штука як статистика, яка може добре зорієнтувати в реальному стані справ.

За даними на початок 2016, найпопулярнішими серед українців товарами, які купували онлайн, є наступні:

  • Комп’ютери та побутова техніка;
  • Одяг і взуття (перш за все, жіноча);
  • Смартфони і планшети;
  • Книги;
  • Дитячі товари;
  • Садова техніка і інструмент.

Ну що ж, щодо ніш я вас зорієнтував, а тепер давайте перейдемо безпосередньо до більш конкретних речей. А саме, розберемося яким критеріям має відповідати товар, щоб продавати його в інтернет-магазині було вигідно.

Як вибрати товар для інтернет-магазину? Основні критерії.

product-catalogПродавати, в принципі, нескладно. А ось продавати вигідно, отримуючи прибуток достатній, щоб можна було реінвестувати його в подальший розвиток бізнесу – завдання набагато складніше. І як показує статистика, 90% тих, хто відкриває свою першу справу, з цим не справляється.

Якщо ви збираєтеся відкрити власний інтернет-магазин, до питання вибору товару потрібно підійти з усією уважністю. Інакше, ви дуже швидко потрапите в список тих, кому довелося зійти з дистанції. Так що зверніть увагу на список критеріїв, яким повинен відповідати хороший товар, і це допоможе вам при виборі.

Наявність постачальників

У країнах СНД з цим реальна проблема, до сих пір тут мало що виробляється, і більшість товарів купуються за кордоном. Перебої з поставками і залежність від одного постачальника, може мати негативні наслідки для бізнесу. Тому, якщо вам вдасться знайти постачальників в своєму місті/регіоні, домовитися на нормальних умовах та ще й з декількома з них – вважайте, що вам посміхнулася удача.

Доступний бюджет

Початковий фільтр варіантів за цим критерієм, може істотно спростити для вас завдання вибору товару. Тут все досить просто – якщо у вас на рахунку $3000 на все, торгувати ноутбуками Apple і новими моделями iPhone явно не вийти. А ось заробляти на аксесуарах для них – в самий раз. Адже за цю суму ви зможете оплатити від сили 2-3 ноутбука і смартфона, зате, її вистачить на покупку декількох десятків моделей чохлів і безлічі інших аксесуарів за оптовими цінами.

Маржа (чистий прибуток)

Це прибуток, що залишається вам з кожної продажі, з урахуванням середньоринкової ціни. Дуже важливий показник, адже чим більшою вона буде, тим менше потрібно вам буде зробити продажів, щоб добре заробляти.

Крім того, це дає можливість пропонувати знижки постійним покупцям, та і в цілому, відкриває хороші можливості для розвитку бізнесу, за рахунок реінвестування прибутку.

Габарити товару

Знову згадаємо про чохли для iPhone. Навіть власник однокімнатної квартири без проблем впорається зі зберіганням запасів такої продукції. А ось якщо ви вирішили продавати меблі …

Думаю, тут все зрозуміло. Якщо товар негабаритний і не вимагає спеціальних умов зберігання, це позбавляє вас від необхідності орендувати склад, піклуватися про доставку і т. П.

Об’єм ринку

Є ніші, в яких добре можна заробляти тільки будучи лідером в даному сегменті. А є такі, де можна вийти в нуль вже через кілька тижнів після старту, багато в чому за рахунок великого обсягу попиту. Звичайно, вибирати варто такий товар, де обсяг ринку дійсно великий.

objem-rynka

Крім того, справа в простій економіці. Наприклад, при певних показниках маржинальності, щоб вийти в нуль і почати заробляти, вам може знадобитися не менше 60-70 продажів в місяць.

У той же час, після невеликого маркетингового аналізу, стає зрозуміло, що в обраному вами регіоні, сотня продажів – це стеля, просто через низький попит. Звичайно, в такому випадку, від цієї ідеї варто відмовитися.

Якщо відштовхуватися від обсягу ринку, прикладом хорошої товарної ніші може бути ювелірна біжутерія. У той же час, весільна біжутерія, була б невдалим вибором.

Конкуренція в тематиці

Деякі товари характеризуються постійним і відносно високим попитом, от тільки це в будь-якому випадку, рано чи пізно, призводить до зростання конкуренції. В результаті, частина гравців починає демпінгувати і, одночасно зі зростанням конкуренції, знижується і маржинальність. Якщо ви не власник мільйонних статків (в доларах) від ідеї роботи в подібній ніші краще відмовитися.

Наочний приклад таких товарів: ноутбуки, смартфони і планшети, побутова техніка та електроніка і т. п.

Наявність сезонності

Лижі і валянки добре продаються взимку. Купальники – влітку. Це чудовий приклад товарів, які характеризуються сезонним попитом. Ось тільки в усі інші пори року, навряд чи власнику інтернет-магазину вдасться на цьому добре заробити.

sezonnost

Так що краще вибирати ніші зі стійким попитом в будь-який час року, і невеликими коливаннями. Для того, щоб перевірити вибраний товар на предмет сезонності, досить витратити кілька хвилин часу.

Фактор експертності

Навіть при наявності хороших інвестицій, в деяких тематиках, навряд чи вам вдасться конкурувати з підприємцями, які є експертами в цій галузі. Навіть для покупця це відіграє важливу роль – консультуючись по телефону при виборі товару, він хоче мати справу з професіоналом, а не зі звичайним продавцем.

Є тематики, в яких можна досягти успіху тільки будучи експертом самому, або набираючи на роботу працівників-професіоналів. Проблема в тому, що оплата роботи такого співробітника може коштувати дуже дорого. Так що починати торгівлю такими товарами новачкам явно не варто.

Можливості масштабування

Потенціал масштабування вкрай важливий для будь-якого бізнесу, але, далеко не завжди це можливо, з різних причин. Ще на етапі вибору ніші і товару, про це варто задуматися. Стосовно електронної комерції, оцінити можливості масштабування вам допоможе пошук відповідей на наступні питання:

  • якщо потік замовлень виросте в рази, чи зможу я з цим впоратися?
  • чи можна швидко збільшити складські запаси і штат працівників?
  • чи можна розширювати асортимент в майбутньому, в тому числі і за категоріями?
  • чи є перспектива виходу за межі регіону/країни?

Перспективи ринку

Світ не стоїть на місці, і далеко не все те, що затребуване сьогодні, буде актуальним завтра. Якихось десять років тому в ході були CD-диски, плівкові фотоапарати, ЕЛТ-монітори і безліч інших речей, про які сьогодні ніхто і не згадає. І це цілі сегменти ринку, а окремі товари можуть ставати трендом протягом декількох місяців, і за аналогічний же час їх популярність починає йти на спад.

Для такого аналізу можна скористатися сервісом Google Trends – корисний інструмент, який дозволяє зрозуміти, як змінювалася популярність цікавого вам запиту за певний період часу. Наприклад, ось як виглядає динаміка інтересу користувачів до такого продукту як квадрокоптери:

kvadrocoptery

А ось порівняння даних по запиту «nokia lumia» і «huawei»:

lumia-and-huawei

Найкраще, звичайно, працювати в тематиках з постійним попитом. Але, саме на висхідних трендах можна за короткий час підняти справді багато грошей, якими потім вдало розпорядитися. Тут вже вибір за вами.

Якщо у вас є що додати до цього списку, поділіться своєю думкою в коментарях. Сподіваюся, ця стаття допоможе вам зробити правильний вибір!