E-commerce

Електронна комерція в Україні 2016: цифри і факти

Онлайн-торгівля є одним з найбільш динамічних ринків і входить в невелике число тих сегментів економіки, які продовжують рости і розвиватися, незважаючи кризу, стрибки валюти та інші проблеми, з якими країна зіткнулася в останні роки.

На електронну комерцію в контексті ведення бізнесу починають звертати увагу навіть досить консервативні підприємці. Адже для багатьох вона до сих пір є практично неосвоєних джерелом залучення клієнтів, з великими перспективами зростання.

У цій статті ми зібрали цікаві факти і статистику про електронну комерцію в Україні в 2016 році, від ключових гравців на цьому ринку. Ви дізнаєтеся, що і як купують українці в Інтернеті, з яких пристроїв вони це роблять, і багато іншої цікавої інформації.

67% українських інтернет-користувачів відвідують сайти, що працюють в сфері ecommerce.

До трійки найбільш відвідуваних e-commerce сайтів України входять:

  • OLX.ua (40,4% користувачів);
  • Rozetka.com.ua (32,5%)
  • Prom.ua (26,5%).

У порівнянні з першою половиною минулого року, в першому півріччі 2016 року товарообіг Prom.ua виріс на 100%, і склав 4 мільярди гривень.

Ось як виглядає список з Топ-10 найпопулярніших категорій товарів на цій площадці, згідно з даними за перші шість місяців 2016 року:

prom-top10

Більшість покупців – молоді люди з вищою освітою, які проживають в містах.

Більше половини інтернет-покупців України – люди у віці від 14 до 34 років. Трохи більше 36% з них – жителі міст з населенням понад 500 000 чоловік, 20,5% – проживають в сільській місцевості.

audience

В цілому, розподіл користувачів за віковими групами (дані Factum Group), виглядає наступним чином:

age

Важливим фактором, який позитивно впливає на зростання аудиторії онлайн-покупців, є поширення доступу до 3G. Особливо помітно це стане протягом найближчих двох років.

Уже зараз темпи поширення мобільного Інтернету вражають – всього протягом року після того як стала доступною послуга 3G, до неї підключилися понад 10 мільйонів українців.

У 2016 році 44% користувачів використовували мобільні пристрої для виходу в Інтернет. З них 9% назвали свої смартфони та планшети основним пристроєм для цієї мети.

mobilizacija

За підсумками минулого року, Україна випередила всі інші європейські країни за таким показником як темпи зростання продажів в Інтернеті – для нашої країни цей показник склав 35%.

sales

За даними групи компаній EVO (Prom.ua, Bigl.ua і Crafta.ua), протягом останніх місяців, спостерігається постійне зростання попиту на товари українського виробництва. Найчастіше замовляють одяг, особливо, для жінок і дітей.

ua-products

Стрімко зростає проникнення Інтернету в сільській місцевості. Років 5-7 тому різниця між проникненням доступу до Мережі в селі і місті була дуже великою. Зараз же, більше 60% людей, які проживають в сільській місцевості, мають доступ до онлайну. Найбільш динамічним цей процес став саме в 2016 році.

Однією з важливих складових портрета інтернет-користувача є його дохід. Тут явно позначається негативний вплив поточної економічної ситуації – тільки 9% користувачів мають дохід вище середнього, а у кожного третього він нижче середнього.

Більше половини користувачів як і раніше користуються інтернетом з домашнього комп’ютера. Частка тих, хто використовує мобільні пристрої, продовжує зростати, і зараз вже наблизилася до показника 44%.

tochka-vhoda

Багато людей, незалежно від віку, знаходяться онлайн кожен день. Навіть якщо вам більше 50-ти, це вже перейшло в розряд звички.

who-is-online

Найпопулярнішою активністю серед українців в Мережі, є перегляд онлайн-відео. Не дивно, що «Розетка» і інші гіганти ринку електронної комерції, так багато уваги приділяють своїм відеоканалам на YouTube.

Відеоогляди користуються серед українців великою популярністю:

vidosy

Окремо варто згадати про мобайл як такий. Згідно з даними Google, 39% українських інтернет-користувачів шукають інформацію про товар перед покупкою, за допомогою смартфона. При цьому, на кожні 30 зроблених в інтернет-магазинах покупок, припадає 8 заявок, оформлених за допомогою мобільного пристрою.

m-payment

Компанія наводить дані по категорії «Одяг та взуття», яка знаходиться на першому місці за популярністю. Однак, для тих гравців ринку, які працюють в інших нішах ecommerce, цифри теж повинні бути показовими.

Гроші в Інтернеті є!

Ті, хто ще не має досвіду створення інтернет-магазину, і робить це вперше, в результаті, часто розчаровуються. Адже, здавалося б, ось вони – великі і легкі гроші, тільки простягни руку і візьми. А на практиці виявляється, що все зовсім не так просто, як здається.

Насправді, в порівнянні з іншими видами бізнесу, онлайн-торгівля дійсно дозволяє отримувати великі прибутки і з меншими зусиллями. Просто, підходити до всього потрібно з розумом, роботу робити якісно, а в інтернет-маркетинг інвестувати хороші гроші.

Сподіваюся, статті на нашому блозі допоможуть вам у всьому цьому розібратися і дадуть відповіді на більшість питань.