E-commerce

7 трендів в електронній комерції в 2017 роках

Уміння своєчасно відстежити важливі тренди – хороша риса в конкурентній боротьбі на будь-якому ринку. Особливо, якщо мова йде про таку динамічну сферу як електронна комерція.

Той, хто першим впроваджує перспективні зміни в маркетингу, технологіях або розвитку бізнесу, в разі вдало зробленого вибору, може зняти всі вершки. Будь-який бізнес повинен прагнути до лідерства, бо наздоганяючим, зазвичай, світить небагато.

Отже, сьогодні я розповім вам про тренди в електронній комерції, які, на мою думку, будуть визначати подальший розвиток цієї галузі в 2016 і 2017 році. Сподіваюся, це допоможе вам зрозуміти в якому напрямку рухатися далі, і, при необхідності, внести зміни в маркетингову стратегію для бізнесу.

Загальна мобілізація

Mobile TrafficСмартфони наш час є практично у всіх. І багато хто використовує їх як основний засіб для серфінгу в Інтернеті. Причому, не тільки для перегляду сторінок, але і для спілкування в соціальних мережах, покупок і всього іншого. Частка мобільного трафіку стрімко зростає, і в багатьох нішах вже переступила позначку в 30% від загальної відвідуваності.

Адаптація інтернет-магазину під перегляд на мобільних пристроях – це вже не просто приємна опція, а необхідність, від якої залежить ефективність розвитку бізнесу. Перевірений і відносно недорогий спосіб це зробити – реалізувати адаптивну версію дизайну сайту, про що я вже писав на блозі.

Завдяки цьому, користуватися сайтом буде однаково зручно як на моніторі стаціонарного комп’ютера, так і на невеликому екрані смартфона.

Відео набирає обертів

Videomarketing Достатньо глянути на відеоканал інтернет-магазину «Розетка» на YouTube, щоб зрозуміти – відео-продакшн остаточно сформувався в якості одного з інструментів маркетингу. Понад 800 тисяч підписників, десятки і навіть сотні тисяч переглядів кожного відео і сотні коментарів користувачів, кожен з яких є потенційним клієнтом цього інтернет-магазину.

Rozetka, Youtube

Але, з цифровою технікою та іншими подібними темами все зрозуміло – тут відео рулить в першу чергу, завдяки особливостям самої аудиторії. А ось в інших нішах з відео поки що не густо, спробуйте, наприклад, знайти хороший відеоканал інтернет-магазину садового інструменту.

Швидше за все, таких на всю країну знайдеться навіть менше, ніж можна порахувати на пальцях однієї руки.

Але, це зовсім не означає, що власники дач і заміських будинків не дивляться YouTube, повірте, такої аудиторії там більш ніж достатньо. Навпаки, це чудовий шанс стати першим в своїй ніші і поки інші не звертають на це уваги, піти в такий відрив, що ніякі конкуренти вам будуть не страшні.

Персоналізація всього

Personalization Знаєте, яка рекламна пропозиція найбільш ефективна? Та, що враховує особисто ваші інтереси і продукт, який допомагає вирішити саме ваші проблеми. Як консультант в елітному бутіку.

Постійно зростаюча конкуренція і обмежені рекламні бюджети неодмінно повинні були привести до необхідності більш тонкої настройки маркетингових кампаній, щоб, як кажуть, не палити з гармати по горобцях.

Як це працює? Персоналізація в ecommerce, в більшості випадків, реалізується за кількома напрямками:

  • поведінковий таргетинг на основі інтересів до певного продукту або категорії;
  • сегментація аудиторії email-розсилки на окремі групи;
  • кастомізація контенту цільової сторінки в реальному часі;
  • рекомендації товарів, що базуються на статистиці переглядів.

На даний момент, персоналізація в маркетингу поки що залишається прерогативою зовсім невеликого відсотка компаній. Основними бар’єрами на шляху до її повсюдного впровадження є застарілі технології, необхідність інвестування і брак достатньої кількості даних про цільову аудиторію.

Багатоканальний маркетинг

Multichannel marketing Якою б продуманою не була кампанія і яким би великим не був бюджет, привести всіх потенційних клієнтів для бізнесу, за допомогою одного каналу, неможливо. Щоб охопити цільову аудиторію по максимуму, потрібно працювати за різними напрямками, що і є суттю мультиканального маркетингу.

Ваші клієнти можуть бути де завгодно – в пошуку, соціальних мережах, на YouTube, на форумах і багато де ще. Причому, в кожному з цих місць можна звернути на свій бізнес увагу тих користувачів, до яких неможливо достукатися за допомогою інших методів.

Сюди ж можна віднести і контент-маркетинг, email-розсилки, ретаргетинг. Здавалося б, навіщо інвестувати в певний напрям, якщо таким чином отримати всього на якихось кілька сотень відвідувачів більше. Але, ви ж самі розумієте, якщо це будуть платоспроможні клієнти, віддача для бізнесу може перекрити всі витрати з лишком.

Оптимізація як необхідність

Optimization Зараз в Інтернеті вже не залишилося ніш, в яких би була відсутня конкуренція. Бюджет обмежений у всіх, а зниження рентабельності створює свої обмеження для рекламних кампаній. Якщо прибуток з клієнта становить $50, ви явно не можете дозволити собі витрачати більше ніж 2/3 цієї суми.

Тому, для підвищення ефективності роботи по маркетингу, оптимізувати потрібно все що можна. Ставки в контекстній рекламі, постійні експерименти з аудиторіями в соціальних мережах, знижки при розміщенні статей на зовнішніх ресурсах – це лише мала частина тієї роботи, яку потрібно вести, щоб заробляти, а не йти в мінус.

Роль технологій зростає

Technologies at work Яким би досвідченим ні маркетолог, закони фізики йому не оминути. У кожної людини є певна стеля по об’єму роботи, і більше вона не зможе зробити чисто фізично. І особливо це актуально по відношенню до рутинних завдань, які не відрізняються високою складністю, але, забирають дуже багато часу.

Рятує автоматизація. Спеціальні сервіси та софт можуть цілодобово відстежувати і коригувати ставки в рекламі, збирати інформацію для аудиту, розраховувати дані по KPI, генерувати звіти для клієнтів, і робити багато всього іншого.

В результаті, організувавши ефективну автоматизацію рутини, фахівець може виконувати в рази більші обсяги роботи і економити для компанії величезний бюджет.

Епоха контент-маркетингу

Create Content Про це вже говорять всі. Хоча, як показує практика, більшість тільки говорять, а робити не вміють і навряд чи навчаться. А ось тим, хто зможе опанувати премудрості контент-маркетингу, дійсно пощастило – це надзвичайно потужний інструмент для просування бізнесу в Інтернеті, який прекрасно працює для вирішення такого завдання як формування бренду.

Робота у напрямку контент-маркетингу дозволяє отримати хорошу віддачу практично для будь-якої тематики в електронній комерції, а головне – дає шанс стати лідером у своїй ніші. Але, це тема для великої розповіді, і якщо вам це цікаво, я рекомендую вам перечитати статті з циклу про контент-маркетинг, над яким продовжую працювати.

Сподіваюся, ця стаття про тренди допоможе підприємцям по новому поглянути на стратегію подальшого розвитку свого бізнесу в сфері електронної торгівлі. А фахівцям – зрозуміти, в якому напрямку варто планувати роботу для клієнтів в першу чергу.