Основи

Контекстна реклама і SEO – в чому різниця?

Є два основних способи отримання трафіку на сайт: пошукова оптимізація (SEO) і просування, а також – запуск кампанії в контекстній рекламі (PPC) з оплатою за клік. У кожного з них свої переваги і недоліки, а власники комерційних проектів далеко не завжди розуміють, в чому різниця, і що ці відмінності означають для бізнесу.

Ви можете використовувати тільки один метод генерації трафіку, і якщо це вигідно, цілком логічно, що вас все влаштовує, і немає сенсу щось змінювати.

Ось тільки мова йде про бізнес, і, чим більше клієнтів ви отримаєте, тим більше заробите. А значить, обмежувати себе в цьому плані просто нелогічно. Так що давайте розберемося, в чому особливості кожного з цих інструментів.

Переваги та недоліки контекстної реклами

Модель контекстної реклами (PPC) передбачає створення тематичних оголошень з прив’язкою до певних ключових слів. Коли користувач вводить якесь із цих ключових слів в рядок пошуку, разом з результатами видачі по цьому запиту, йому показуються і оголошення рекламодавців. Наприклад, ось так:

adwords

Якщо користувач пореходить по якому-небудь оголошенню, відповідно, з власника бізнесу стягується оплата за зроблений клік.

За кожен пошуковий запит встановлюється певна ціна, на основі конкуренції між рекламодавцями. Відповідно, на першому місці буде оголошення від того рекламодавця, який встановив найвищу ціну за клік. Сума, яку ви заплатите, буде залежати від популярності ключового слова і того, скільки за нього готові заплатити конкуренти.

Переваги контекстної реклами:

  • швидке отримання трафіку, достатньо витратити час на налаштування кампанії і вже на наступний день ви отримаєте переходи;
  • повний контроль над оголошеннями і можливості оперативного внесення змін;
  • можна не турбуватися щодо оновлення алгоритмів пошукових систем;
  • можливість таргетингу показу по географічним чинникам, часу доби, та іншим параметрам;
  • можна встановити фіксований денний бюджет, після досягнення якого показ оголошень буде зупинятись.

Мінуси контекстної реклами:

  • може коштувати дуже дорого, якщо мова йде про конкурентну нішу, в якій небагато трафіку;
  • немає гарантій що ті, хто відвідає ваш сайт, що-небудь куплять. При цьому, вам в будь-якому випадку доведеться заплатити за переходи;
  • користувачі прекрасно розуміють, що переходять на сайт компанії з рекламного оголошення;
  • ви повинні постійно займатися тестуванням і моніторингом, а ціна за клік постійно змінюється;
  • коли у вас закінчаться гроші, користувачі перестануть переходити на ваш сайт. Мабуть, це основний мінус контекстної реклами – немає грошей, значить, немає і відвідувачів.

Переваги та недоліки SEO

Суть процесу просування сайту та його оптимізації під пошукові системи в тому, що ви працюєте над досягненням природних результатів у видачі органічного пошуку. Підвищення видимості сайту і зростання його позицій, відповідно, означає, що ви будете отримувати більше переходів відвідувачів, без необхідності платити за них.

SEO-оптимізація передбачає як роботу над самим сайтом, так і над зовнішніми факторами, які можуть вплинути на його рейтинг в пошуку.

full-seo

У першому випадку, мова йде про виправлення технічних помилок, оптимізації існуючих сторінок під цільові пошукові запити, створення якісного унікального контенту, оптимізація карток товару в інтернет-магазині та безліч інших моментів.

Якщо ж говорити про зовнішню оптимізацію, тут основною метою є отримання зворотних посилань і залучення переходів користувачів з інших сайтів, соціальних мереж, форумів і спільнот.

Переваги SEO:

  • природний розвиток сайту і зростання переходів з органічного пошуку, за які вам не потрібно платити;
  • більший рівень довіри, оскільки люди бачать, що ваш сайт з’являється в результатах пошуку природно, а не як проплачене оголошення;
  • хороший рівень рентабельності інвестицій, оскільки в процесі просування кількості трафіку збільшується, і за переходи користувачів не потрібно платити;
  • можливість отримувати трафік відразу з декількох пошукових систем, а не тільки Google;
  • з ростом популярності сайту на нього починають з’являтися природні зворотні посилання, що додає ресурсу авторитетності.

Мінуси SEO:

  • ефект від оптимізації сайту і його розкрутки, стає відчутним лише через декілька місяців після початку робіт;
  • алгоритми пошукових систем постійно розвиваються, що може призводити до тимчасових коливань відвідуваності на сайті;
  • практично у всіх комерційних тематиках існує висока конкуренція, а в топі присутні авторитетні сайти лідерів галузі.

Що вибрати?

На це питання є конкретна відповідь – у пошукового просування і у контекстної реклами є свої плюси і мінуси, жоден метод не є ідеальним. Тому, найкраще рішення – використовувати комбінацію цих інструментів.

Купуючи платний трафік за допомогою PPC, в той же час, використовуйте SEO як технологію, яка в довгостроковій перспективі дозволить отримувати потенційних клієнтів з органічного пошуку, без плати за переходи.