
Аналіз сайтів-конкурентів: 5 хороших інструментів
Отже, ви вирішили проаналізувати сайт. Не важливо, свій чи чужий, це робота корисна, і я навіть скажу, що займатися таким варто регулярно. Особливо, по відношенню до конкурентів.
І ось, принаймні, декілька переваг, які може дати вам аналіз сайтів-конкурентів:
- можливість дізнатися технічний стан проекту, зрозуміти, чим він відрізняється від вашого;
- визначити ключові слова, за якими він показується в пошуку (і додати собі в нотатки);
- зрозуміти, які посилання конкурент купує, де саме і як часто;
- дізнатися найпопулярніші сторінки на чужих проектах (і знову-таки, забрати собі в записник);
- ну і зібрати будь-яку іншу корисну інформацію.
Загалом, основне завдання, якщо в двох словах – зібрати інформацію для роздумів, і зрозуміти, яким чином можна покращити власний проект, щоб обійти всіх у видачі, і спочивати на лаврах. Останній пункт, в умовах сучасної конкуренції, правда, малоймовірний, але, все ж, помріяти іноді теж потрібно.
Загалом, з мотивами ми розібралися, тепер залишилося зрозуміти, як власне, цей самий конкурентний аналіз провести. А допоможуть нам в цьому спеціальні сервіси, які допомагають все таємне зробити явним, і дізнатися, хто насправді вбив Кеннеді як саме хитрі конкуренти оптимізують свої сайти, на які теми пишуть статті і як купують посилання!
Аналізатор від PR-CY.RU
Один з найпростіших і найзручніших у використанні інструментів, який при цьому пропонує хороший функціонал. З його допомогою можна провести швидкий SEO-аналіз сайту і отримати звіт за багатьма параметрами, зокрема, дізнатися таку інформацію як:
- загальна оцінка якості проекту в технічному плані;
- кількість сторінок в індексі Google/Яндекс;
- приблизна оцінка відвідуваності;
- підключення систем веб-аналітики;
- дані по зворотнім посиланням;
- присутність в соцмережах;
- використовується хостинг і параметри сервера;
- адаптація під мобільні пристрої;
- основні запити, за якими він знаходиться в Топі і безліч іншої корисної інформації.
Причому, все це доступно абсолютно безкоштовно. Платна підписка пропонується тим, хто хоче отримати ряд додаткових можливостей, наприклад, генерація звіту по аналізу в PDF-форматі, з брендуванням.
Serpstat.com
З сервісу, призначеного для оцінки видимості сайтів-конкурентів за ключовими словами, Serpstat перетворився на справжнісінький комбайн можливостей для інтернет-маркетолога.
Тут вам і аналіз видимості чужих доменів в пошуку, визначення найпопулярніших і відвідуваних сторінок, створення семантичного ядра, відстеження позицій, можливості по проведенню технічного аудиту та багато іншого. Загалом, є все, чого душа оптимізаторська забажає.
Наприклад, одним кліком можна отримати інформацію про те, за якими оголошеннях сайт конкурента крутиться в контекстній рекламі AdWords, і знайти цікаві ідеї для оголошень:
Або підглянути, які статті на його сайті, мають найбільшу видимість в пошуку (контент-маркетологам на замітку):
Єдине, що поки не радує, так це цінова політика – вартість аккаунта складає від $19 до $299 на місяць. Правда, в порівнянні з зарубіжними аналогами, це, можна сказати, цілком ще демократичні ціни.
Ahrefs.com
Останнім часом цей сервіс теж рухається в бік розширення функціональності, проте, його основне завдання залишається незмінним – аналіз зворотних посилань на сайт. І треба сказати, в плані якості виконання цієї роботи, йому на даний момент немає рівних.
Вбивши адресу домену в рядок для аналізу, буквально за кілька секунд, всі беклінки конкурента у вас як на долоні:
Скільки посилань веде на сайт, з яких сторінок, якого типу (dofollow, nofollow, текс і т.д.), з якими анкорами, на які сторінки їх найбільше, як змінювалася динаміка приросту з часом і ще багато всього цікавого.
Загалом, сказати, що сервіс крутий, це, мабуть, нічого не сказати. Це маст-хев інструмент для будь-якого професійного сеошника. Шкода тільки ціна, при поточному курсі валют, кусається – мінімальний місячний тариф обійдеться в $99.
Megaindex.ru
В продовження про ціни. Виявляється, є на світі добрі розробники, які розуміють, що за хороші справи по кармі завжди воздасться, і пропонують хороші інструменти за спасибі. Це я про «Мегаіндекс», якщо ви ще не зрозуміли.
Після реєстрації в сервісі, можна безоплатно користуватися такими інструментами для SEO-аналізу як:
- визначення зворотних посилань на домен;
- текстовий аналіз для окремих URL;
- дані по видимості сайту в пошуку;
- аналіз сторінок у видачі по запиту;
- пошук конкурентів і порівняння доменів по видимості;
- підбір і кластеризація запитів;
- сканування позицій і ще багато всяких корисностей.
Ось приклад кількох звітів, отриманих за допомогою цього сервісу:
Правда, варто відзначити, що Мегаіндекс орієнтований в першу чергу на Рунет (Google.ru і Яндекс.ru), і для сеошників з України в деяких випадках, його можливості будуть обмежені.
Similarweb.com
Один з моїх улюблених сервісів, який я використовую у своїй роботі практично кожен день. З його допомогою можна швидко дізнатися відвідуваність чужого сайту, а також, таку корисну інформацію як географія переходів відвідувачів, розподіл відвідуваності по каналах, реферальний трафік і т. п.
Все, що знадобиться для оцінки – вбити адресу потрібного домену в рядок для аналізу, і вже через кілька секунд звіт буде готовий:
Безумовно, це один з найкорисніших інструментів, доступних інтернет-маркетологу, який навіть у версії з безкоштовним функціоналом, пропонує велику кількість корисної інформації.
Аналітика як основа всього
Приказка «сім разів відміряй – один раз відріж», і тут справедлива. Перед тим як починати будь-які роботи по просуванню сайту або інтернет-рекламі, обов’язково потрібно провести весь необхідний аналіз. Без цього, можна просто злити бюджети на з самого початку безнадійну затію.
Перераховані в цій статті сервіси дозволяють провести дійсно повноцінний аналіз ринку і конкурентів, і отримати достатньо інформації для планування подальших дій. Навіть для новачка вони будуть дуже корисні, а в умілих руках, такі інструменти, є тим самим заповітним ключиком до успіху.