Цікаве по темі

Чому я залишив веб-дизайн після 10 років успішної роботи

Десять років тому я відкрив студію веб-дизайну. Ми росли і росли, і після десятиліття наполегливої роботи я, нарешті, отримав можливість позбутися усього цього.

Не зрозумійте мене неправильно – ми були успішними, добре виконували свою роботу і отримували від цього задоволення. На вершині нашої продуктивності ми мали більше 200 клієнтів і 15 постійних працівників, що робило нас в цій сфері найбільшою компанією в місті. Ми працювали над грандіозними проектами для замовників з відомими іменами і навіть непогано заробляли.

Однак рік за роком це все мучило мою душу. У 2015 році ми, нарешті, залишили все позаду, і перейшли до розробки власних продуктів і я був щасливий, як ніколи. І ось чому так.

Випадково натрапив на цю статтю, сподобалося, і вирішив опублікувати її на webexpert.com.ua. Так як моїх знань англійської поки недостатньо для якісного перекладу, вирішив замовити його на стороні. Сподіваюся, вам буде цікаво!

Не все так погано з веб-розробкою

Веб-дизайн, звичайно, не без своїх переваг. Робота на клієнта відрізняється різноманітністю, і ти постійно вчишся чомусь новому.

Це до смішного проста сфера для початківця – все, що тобі потрібно це комп’ютер, доступ в Інтернет і час. Попит на дешеву роботу для початківців більш ніж достатній, а за якісно виконані замовлення добре платять.

Я почав Silktide відразу після університету не маючи навіть комп’ютера і £ 14,000 (а це майже $ 22,000) боргу. Незважаючи на те, що це було важко з самого початку, ми могли зростати щорічно, вся наша робота приводила до ще більш інтенсивного розвитку. Наші зусилля винагороджувалися паралельно з нашим професійним ростом.
На жаль, не завжди.

Твоя доля в чужих руках

Коли ти берешся за виконання замовлень клієнтів, то вони керують левовою часткою твого часу.

Я звик думати, що я був бізнесменом і власником компанії, але реальність була далека від бізнесу. Клієнти були моїми начальниками і ми повинні були потурати їхнім примхам.

Ми працювали з дивовижними клієнтами, але також було досить незрозумілих, не особливо приємних в спілкуванні і неадекватних замовників. Зазвичай, передбачити таку поведінку з боку клієнта неможливо.

Більшість веб-дизайнерів постійно працюють над тим, щоб задовольнити клієнта, оскільки незадоволені замовники не оплачують рахунки. Незалежно від того, наскільки вдало складені договори, компанія по веб-розробці, яка чхати хотіла на побажання клієнтів, не залишається довго на плаву. Зробити замовника щасливим означає йти на компроміси у своїй роботі і робити те, що тобі скажуть.

Я відмовив певній кількості клієнтів свого часу, але ти не можеш відмовлятися від усіх, з ким у тебе не збігаються погляди. Іноді, щоб оплатити рахунки, ти берешся за роботу, якої не хотів би займатися і співробітничаєш з тими, з ким не хотів би. Крок за кроком ти жертвуєш своїми ідеями заради вигоди, тому що альтернатива ще гірша.

Але, врешті-решт, твоя справжня суть перемагає.

Не великий бізнес

Заробити великі гроші в веб-дизайні – це нелегка справа. Це хороший інструмент забезпечення засобів для існування, але не найвигідніша інвестиція.

Ви не хочете позиціонувати себе як маленька компанія, хоча насправді так воно і є. Ви завжди будете просто однією з численних компаній на світовому ринку. Все зовсім не так, як з софтом або стартапами, де одна компанія може буквально володіти ринком; жодна компанія по веб-розробці не має навіть 1% світового ринку.

Як і всі інші, ми виставляли за нашу роботу фіксовані рахунку. Навіть якщо проект мав величезний успіх, наші доходи були незмінні. У кращому випадку ми отримували більше замовлень. Відмінна робота! Ви тільки що отримали ще більше роботи!

Зрозумійте наскільки це відрізняється від будь-якого іншого бізнесу. Якщо ви винайдете найкращий світильник на сонячній енергії, то профіт є особисто вашим, це і є вашою метою. Ви можете видозмінювати ваш продукт, бренд, змінювати стратегію так, як вважаєте за потрібне. Якщо ви найкращі, то і прибутки будуть величезні. А в клієнтській веб-розробці ви по суті заробляєте трохи більше, ніж на добре оплачуваній роботі.

В тому і причина того, що у веб-розробників ніколи немає часу для роботи над власними сайтами, не кажучи вже про власний бізнес.

Обмеження росту та прив’язаність до місця

Компанії в різних галузях існують в тих оптимальних розмірах, які дозволяють їм бути стабільними і успішними. Наприклад, в світі не так багато автомобільних компаній, бо їм потрібно отримувати мільярди доларів просто для існування. А ось більшість сантехніків та електриків працюють одноосібно.

У компаніях, що займаються веб-дизайном і розробкою, як правило, налічується від 1 до 15 людей, у деяких є ще трохи більше співробітників і тільки невелика кількість компаній може налічувати 100 і більше працівників. Як і сантехніки, вони схильні фокусуватися на певних територіях: на такій відстані, щоб зустрічатися з замовниками лицем до лиця.

Найуспішніші компанії зазвичай знаходяться у великих містах. Якщо ти видатний дизайнер але ти працюєш у віддаленій гірській норі, то тобі буде важче ніж посередньому дизайнеру в Нью-Йорку.

Після 7 років роботи наше місцезнаходження почало нас обмежувати. Хоч ми і мали замовників від Корнуолла до Камбрії, ставало все важче їх обслуговувати. Працювати з віддаленими клієнтами дорожче, значить, наші доходи зменшувалися.

Ти змушений платити, щоб конкурувати з місцевими компаніями, які працюють там же.
Ми могли переїхати або розширитися, але це не несло ніякої фінансової вигоди для нас. Ми віддали б багато, щоб не втрачати напрацьовані переваги: наших співробітників, клієнтську базу, нашу репутацію. Так могло б бути, але це, як і з сантехнікою – тільки невелика кількість компаній в нашій сфері можуть рости і процвітати.

Поступитися власними інтересами

Для мене найбільш значущим було те, що ми можемо робити замість цього. Така можливість вартує багато.

Я думаю, найбільше мені подобається в бізнесі його можливість змінювати світ на краще. Ми живемо в світі, де двоє хлопців можуть заснувати Google в гаражі, створивши неоціненну користь для світу і отримавши гідну винагороду за свої зусилля. Це, на мій погляд, одне з найбільших чудес цивілізації.

Мені завжди хотілося щось суттєво змінити в своєму житті, і я ніяк це не уявляв собі як це зробити в сфері нашого клієнтського бізнесу. Незалежно від того, як добре ти виконуєш роботу, це не те, що б ти хотів робити насправді. Ти завжди працюєш на когось.

Щоб зрозуміти мене, то це як пристрасть, якій ти не можеш спокійно піддатися.

Так що ж ми зробили?

Протягом 5 років я усвідомлював, що в кінцевому підсумку я повинен залишити позаду роботу з клієнтами. 4 роки тому ми почали поділ Silktide на сферу веб-дизайну і сферу програмного забезпечення під окремими брендами. Ми розробили свій перший продукт, який спочатку був названий SiteScore, і знайшли наших перших клієнтів.

Єдиною помилкою було подальше годування монстра клієнтського бізнесу, в той час як велися спроби створення нових продуктів і було велике бажання отримати вільний час. За фактом, я делегував роботу в агентстві іншим, але веб-дизайн все одно забирав 90% моєї уваги.

Криза 2008 року серйозно вплинули на продажі на цьому ринку, всі наші зусилля пішли лише на те, щоб вибратися з фінансової ями. Наші продукти тримали нас на плаву, але веб-дизайн і далі займав весь наш час.

Рік тому я поставив дедлайн в один рік для того, щоб повністю відійти від веб-дизайну. Насправді це зайняло 9 місяців. Таке рішення коштувало нам хорошого шматка доходу, але ми отримали величезну кількість вільного часу. Нарешті наші нові продукти змогли отримати гідну увагу з нашого боку.

Ще рано стверджувати, що це рішення окупиться, але зараз ми відчуваємо себе знову на стадії стартапу. Що б не трапилося, ми самі за все відповідаємо. І це прекрасне відчуття!

Джерело: silktide.com