Продвижение сайтов на английском языке
SEO

SEO для англомовних сайтів під США і Європу: ключові особливості

В останні роки все більше компаній розширюють «зону покриття», і поступово виходять за межі внутрішнього ринку. Або й з самого початку орієнтуються на клієнтів з-за кордону, наприклад, це стосується IT-компаній і деяких інших гравців в сфері товарів і послуг.

Переваг в роботі на закордонні ринки й справді багато:

  • Широка і платоспроможна аудиторія цільових клієнтів;
  • Чіткі правила гри, дотримання яких строго контролюється державою;
  • Для деяких товарів і послуг в Україні взагалі ринку поки не існує;
  • На порядок більші об’єми ринків навіть для звичних продуктів;
  • Можливість отримати високу маржу за рахунок різниці між затратами на виробництво і продажем.

Основною мовою, яка в такому випадку використовується для створення сайту компанії, зазвичай є англійська. Тут все просто: США є найбільшим і найбагатшим ринком світу, а кількість носіїв англійської мови у світі налічує сотні мільйонів.

Однак, коли справа доходить до просування англомовних сайтів, виникають проблеми. Бо далеко не всі спеціалісти готові братися за такі проекти, оскільки механіка роботи в SEO при орієнтації на закордонні ринки, відрізняється. А спроби працювати так, як звикли в Уанеті, зазвичай закінчуються плачевно.

Тому я і вирішив написати цю невеличку статтю, щоб коротко пояснити в чому різниця, але не в технічному плані, а так, щоб було зрозуміло з позиції бізнесу.

Основні мінуси при розкрутці сайтів в англомовному сегменті

Якщо б все було легко і просто, то український бізнес виходив би на закордонні ринки масово. Але ні в оффлайні, ні в онлайні, цього не спостерігається. Причини очевидні далеко не для всіх, тому і почнемо з мінусів, з якими вам прийдеться зіткнутися.

Бюджети більші в рази

Якщо під Уанет малий бізнес цілком може почати кампанію з просування сайту з місячним бюджетом на рівні $200-300, то для роботи в англомовному секторі, $1000/місяць – мінімальна планка. В середньому, потрібний бюджет можна множити x3 і більше, в порівнянні з Уанетом.

Вартість статті, написаної англомовним копірайтером становить в середньому $100-150, ціна одного посилання з середнячкового сайту – $200 і вище. А так як все це потрібно буде вам регулярно і явно не в одиничних екземплярах, можете прикинути затрати. Про «львівську англійську» і варіант найняти студента за шоколадку – забудьте раз і назавжди. Навіть не хочу витрачати час, щоб пояснювати чому так.

Стоимость англоязычного копирайтинга на Upwork

А конкуренція – вища на порядок

Якщо конкуренція в Уанеті в деяких нішах все ще нагадує конфлікти між дітьми в пісочниці, то на ринках США і Європи це більш схоже на повномасштабні бойові дії, в яких опоненти готові йти до кінця.

Ніш, в яких конкуренція була б на мінімальному рівні, просто не існує, адже конкурувати вам приходиться не просто на рівні країни, а саме на рівні мовного середовища. Це і є одна з основних причин того, чому просування англомовного сайту займає багато часу і коштує дорого.

Посилання рулять, от тільки добувати їх складно

Ключовим фактором ранжування при просуванні сайтів в Google, досі залишаються якісні зовнішні посилання. В Уанеті і Рунеті з цим все простіше, тут є спеціальні біржі, де можна замовити розміщення посилання чи статті на величезній кількості сайтів-учасників. Та й навіть якщо домовлятися з адміністрацією конкретних сайтів напряму, ціни здебільшого цілком адекватні.

Якщо ж вас цікавить SEO під США і Європу, то про біржі можна забути в принципі. Google давно їх усі забанив, і посилання прийдеться або купувати напряму (дорого), або добувати вручну (довго). Частина їх, звичайно, з часом з’явиться природнім шляхом, але це зазвичай повільно і довго.

Динамика ссылочного профиля сайта по Ahrefs

Розкачка займає багато часу

З врахуванням всього перерахованого, в цьому в принципі немає нічого дивного. Просування англомовного сайту, навіть при наявності достатніх бюджетів і роботі кваліфікованих виконавців, займе в 2-3 рази більше часу, ніж в середньому для аналогічного проекту в Уанеті. Здебільшого це від 6 до 12 місяців тільки на те, щоб добитися якихось більш-менш відчутних результатів.

І вагомі плюси просування англомовних сайтів

Якщо перераховані мінуси ще не відбили у вас бажання читати далі, можна переходити до позитивних моментів. Переваг у роботі по цьому напрямку теж більш ніж достатньо, і вони доволі вагомі.

Маржа перекриває затрати

Середня зарплата в Україні ледь дотягує до $400, і то, це актуально переважно для великих міст. Середня зарплата в США, на початку 2020 року, складає $3 850. Відчуваєте різницю? В плані купівельної спроможності різниця співмірна.

Враховуючи той факт, що більшість українських підприємств, які продають свої товари чи послуги за кордон, виробляють їх з оплатою роботи працівників на рівні України, а продають за цінами на рівні країни, куди здійснюється експорт, маржа може бути прекрасною. І вона точно перекриє той бюджет, який виділяється на просування сайту.

Стартувати можна на мінімалках

В пошуковому маркетингу це в принципі характерно для більшості ніш. Навіть якщо рекомендований бюджет становить $3000-4000, то цілком можна стартувати і з $1000. Просто все займе дещо більше часу.

Основний плюс просування сайту на англійській мові – широкі можливості в плані ручної роботи і величезний спектр інструментів для автоматизації, по доступним цінам. Наприклад, якщо говорити про лінкбілдинг, то при роботі на worldwide-ринках можна знайти десятки способів добувати беклінки вручну. Причому для будь-якої ніші. А от в Уанеті можливості отримати посилання безкоштовно – досить обмежені.

Стелі росту можна не боятися

Щоб ви не продавали, доступний вам об’єм ринку в англомовному сегменті незрівнянно вищий, ніж в Україні. А деяких сегментів ринку у нас просто не існує в принципі, в той час як в країнах Заходу їх ємність оцінюється в сотні мільйонів доларів.

Английский язык в мире

Якщо вибраний вами ринок росте хоча б на декілька процентів щорічно, ви навряд чи взагалі зможете досягти стелі по конверсіях і трафіку. Сайт буде показувати щоразу кращі і кращі результати, бо і сам ринок продовжує рости.

SEO набагато дешевше за контекст

Навіть в Україні покупка трафіку в контекстній рекламі може бути задоволенням не з дешевих, а про англомовний сектор і говорити нічого.

Вартість органічного трафіку в процесі просування сайту буде поступово зменшуватися (накопичувальний інерційний ефект), в той час як за кліки в контекстній рекламі потрібно платити фіксовану суму, та ще й конкуренти постійно розігрівають аукціон. А в англонеті кліки по $30-40 це звична справа.

Для прикладу, ось в яку суму Ahrefs оцінює трафік одного з англомовних сайтів (IT-компанія), SEO-просуванням якого я займаюся:

Стоимость трафика в контекстной рекламе

При цьому, його місячний бюджет на пошуковий маркетинг складає $2000. Відчуваєте різницю в сумах?

Підведемо підсумки

Мало хто з українських спеціалістів по SEO та інтернет-маркетингу готовий братися за просування англомовних проектів. Простіше взяти в роботу пару-трійку сайтів під Уанет, і прибуток буде аналогічний.

Але все не так складно як здається, і якщо дозволяє бюджет, а над проектом працюють досвідчені виконавці, отримання хороших результатів – це тільки питання часу. Можливості розширити свій бізнес на міжнародні ринки і перетворити інтернет на канал постійного притоку клієнтів, варті того, щоб ризикнути і інвестувати в цей напрям.

Сподіваюся ця стаття була для вас корисною. Додавайте в закладки і діліться з друзями!


Volodymyr Fedorychak

Індивідуаліст зі специфічним почуттям гумору. Займаюся комплексним розвитком інтернет-проектів, і спеціалізуюся на контент-маркетингу.

Цікаве по темі
  • 8 причин, чому на сайті низька відвідуваність і як це виправити

  • 12 трендів SEO та інтернет-маркетингу в 2018 році

  • Без бюджету: 14 способів розкрутити сайт самостійно і безкоштовно