
Прості і чесні відповіді на часті питання по інтернет-маркетингу
SEO та інші напрямки інтернет-маркетингу, по факту, є досить складними для розуміння нішами, особливо з погляду непідготовленої людини.
Власник бізнесу, стикаючись з усім цим на практиці, може втратити сон і апетит, розгубившись від тієї кількості питань, які стануть крутитися в нього в голові. І ще більша проблема в тому, що не так вже й багато бажаючих дати на них чіткі і зрозумілі відповіді.
За весь час роботи, я переконався, що більшість з них таки типові. Тобто, незалежно від ніші бізнесу, його власники задають в 80% випадків, одні й ті ж питання. Я вирішив зібрати їх пачкою в цій статті, і дати відповіді по кожному з пунктів. Просто, чесно і по суті.
Отож, давайте перейдемо до діла.
1. Скільки коштує розкрутка сайту?
Від $300 в місяць і до безкінечності. Все залежить від типу проекту, ніші і амбіцій власника бізнесу.
2. Чи можна займатися просуванням сайту самостійно? Я краще гроші на депозит поставлю, ніж буду агентству віддавати.
Та можна, чого ж ні. І ремонт в хаті самому можна зробити. І штани собі пошити. Ніхто не заставляє платити за чужі послуги, якщо є час і бажання зайнятися цим самостійно. Але як на мене, логічніше витратити цей час на свій бізнес, ніж пробувати бути директором-бухгалтером-вантажником в одній особі.
3. Що краще – SEO чи контекстна реклама?
Це щось з розряду «кроссовер чи малолітражка». Жоден з інструментів не є кращим чи гіршим, вони просто різні і вирішують поставлені завдання теж по-різному. В ідеалі, рулить комплексний підхід. Лідери на будь-якому ринку завжди комбінують декілька інструментів інтернет-маркетингу.
4. В мене є ідея для бізнесу/інтернет-магазину. Як зрозуміти, що вона варта уваги і на цьому можна заробити мульйон?
Насправді, перевірити ідею досить просто. Я якось був накидав невеликий мануал, в якому розписав покроковий алгоритм як це зробити: «Як протестувати будь-яку нішу для інтернет-магазину менш ніж за $100».
5. Що можна продавати в соціальних мережах Facebook та Instagram?
Практично будь-які товари і послуги сегменту B2C (одяг, іграшки, клінінг, курси іноземних мов). З B2B здебільшого все складніше, і отримати з соціалок потік клієнтів на поліпропіленові труби оптом, я б не розраховував. Детальніше по темі я писав в цій статті.
6. Для чого моєму бізнесу взагалі потрібен сайт?
Щоб розвиватися і рости, а не назавжди застрягнути на рівні кіоска з шаурмою. І не відставати потім від конкурентів, які вже давно це питання закрили. Те, що у вас зараз все добре, і оффлайну вам вистачає з головою – не означає, що так буде завжди.
7. Як довго потрібно просувати сайт? Скільки часу треба, щоб вийти в Топ і можна було зупиняти роботи по SEO?
Це постійний процес, як і розвиток самого бізнесу. Зупинка робіт означає поступову стагнацію і неминуче падіння. Якщо ж говорити про відчутні результати, то для їх досягнення потрібно десь півроку роботи і більше, в залежності від конкуренції в ніші.
8. Що можна продавати в Інтернеті?
Все. Просто щось більш успішно, а щось користується меншим попитом.
9. Чи потрібен мені інтернет-маркетинг, якщо я в мене бізнес в маленькому місті?
Хоча в маленьких містах здебільшого тоска-пичаль з трафіком, але й конкуренти там теж здебільшого знаходяться в сплячому режимі. Тому є всі шанси з відносно невеликими інвестиціями стати одним з лідерів ніші. Якщо вас цікавить така перспектива, тоді так, однозначно потрібен.
10. Який спосіб реклами в інтернеті для бізнесу найдешевший?
Все залежить від ніші і регіону. Десь найкраще підходить SEO, десь рулить контекстна реклама або таргетинг в соціальних мережах.
11. Скільки коштує зробити сайт?
Тут все так як з просуванням. В залежності від типу проекту і «хотєлок». Від $300 і до безкінечності.
12. Розкруткою мого сайту вже займаються, але результату нема. В чому може бути проблема?
Або бюджет малий, або сайт кривий, або виконавці ідіоти. Ну і ще 100500 різних причин може бути. Треба глянути «пацієнта» і уточнити деталі, щоб можна було точно діагностувати проблему.
13. Чи впливає дизайн сайту на SEO?
Ні.
14. Які гарантії результатів можна дати в інтернет-маркетингу?
Це те саме, що хотіти від власника торгового центру, де ви орендуєте бутік, гарантії продажів. Гарантувати можна тільки якісне виконання роботи. Все інше – обман і маніпуляції.
15. Чому за просування одного й того ж сайту, різні компанії називають цінник, який відрізняється в рази? (від $500 до $2500).
Це як з ремонтом. Вартість ремонту однієї й тієї ж квартири, теж буде відрізнятися в рази, в залежності від виконавців. Просто в одній бригаді працюють гастарбайтери-самоучки, а в іншій – інженери з досвідом в півжиття. Десь використовують прості і дешеві матеріали, а десь роблять ставку на якість.
Плюс є ще такий важливий момент як індивідуальний підхід до проекту. Чим нижчий цінник, тим вища ймовірність, що з вами будуть працювати по «конвеєрній» моделі, з мінімальним врахуванням особливостей конкретно вашого бізнесу.
16. Якщо я планую запустити повноцінну роботу по інтернет-маркетингу для свого проекту, як мені дізнатися які канали задіяти зараз і в перспективі?
Достатньо взяти основних конкурентів і проаналізувати джерела трафіку на їхні сайти, це і дасть більш-менш цілісну картину. Якщо не заглиблюватися в глибоку аналітику, зробити це можна і самостійно, без допомоги спеціаліста. Детальніше про я писав в статті «Як дізнатися відвідуваність чужого сайту?».
17. Як розкрутити сайт безплатно і швидко?
Ніяк.
18. Як обійти всіх конкурентів в пошуку?
Тут і секрету ніякого нема: бюджет + системна робота, бажано з використанням складних і малопоширених методів розкрутки. Наприклад, таких як SERM (управління репутацією) і контент-маркетинг.
Чим складніші методи ви використовуєте, тим менше конкурентів буде зустрічатися на вашому шляху.