Digital Marketing 2019

Інтернет-маркетинг в 2019 році: зміна парадигми

Це буде невелика замітка, яку я рекомендую прочитати в першу чергу підприємцям і топ-менеджерам. Просто хочу пояснити деякі моменти, які вважаю вкрай важливими для будь-кого, хто отримує клієнтів для свого бізнесу в Інтернеті.

Давайте я задам вам декілька запитань, а ви спробуєте дати на них для себе відповіді:

  1. Коли в останній раз ви були в місці, де не було б людей, які прямо зараз роблять щось на своєму смартфоні?
  2. Як багато ви можете зараз згадати сайтів, які відвідували вчора? А тиждень тому?
  3. Чи шукаєте ви огляди товарів на сайтах або YouTube перед тим як зробити покупку?
  4. Кому ви готові довірити свої гроші: розкрученому бренду з солідним сайтом типу «Розетки» чи якомусь ноунейм-магазинчику, який на вигляд був зроблений школярами після уроків?

Думаю, достатньо. Фактично, кожне з цих питань, заодно і містить в собі готову відповідь.

Технології, поведінка людей в Інтернеті, методи ведення бізнесу – за останні роки все змінилося. І в 2019 році, схоже, ці зміни остаточно утвердяться і це запустить процеси трансформації ринку.

А тепер давайте коротко по найбільш важливим пунктам.

Окремі напрямки неефективні, рулить комплекс

Хтось виділяє бюджет тільки на SEO, комусь вистачає запущеної кампанії в контекстній рекламі плюс сторінка в соцмережі, а хтось і зовсім пускає все на самоплив, сподіваючись впоратися з просуванням сайту своїми силами, навчаючись за статтями в блогах і роликами на YouTube. Багато хто вважає, що зовнішній вигляд сайту не важливий, статті ніхто не читає, і т. д.

Однак, діючи таким чином, ви неодмінно зіткнетеся з цілою низкою проблем, хоча можете про це навіть і не здогадуватися. А саме:

  • використання тільки одного каналу інтернет-маркетингу, не дозволяє вам достукатися до частини аудиторії, привернути увагу якої можна тільки за рахунок інших інструментів;
  • навіть високий рівень відвідуваності не гарантує хороших продажів, якщо сайт повільно працює, не адаптований під мобільні і має інші недоробки в плані юзабіліті;
  • технічні проблеми можуть заважати ефективній розкрутці в пошуку, і скільки б грошей ви не інвестували, без їх усунення, хорошого результату не буде;
  • без постійного вдосконалення сайту і просування його по всіх каналах, просто неможливо захопити чималу частку ринку і побудувати впізнаваний бренд.

Facebook Ads

Динаміка замість позицій

Користь від відстежування позицій може бути для фахівця, для замовника це вже абсолютно безглузде заняття. У сучасних реаліях змінюватися вони можуть на льоту, і якщо, умовно кажучи, сьогодні ви в Топі, це ще не є гарантією того, що завтра по цьому ж запиту, ви не опинитеся в д…пі.

Замість цього, потрібно дивитися на динаміку росту трафіку – як загальну для сайту в цілому, так і точково, для найбільш важливих сторінок. Працюйте так, щоб динаміка відвідуваності постійно була позитивною, і буде вам щастя.

Без бренду грошей вам не дадуть

Noname є noname, і при прямому порівнянні, в плані переваг для покупця, він практично завжди буде програвати бренду. Особливо якщо більшість параметрів схожі.

Впізнаваність і авторитет бренду, дуже відчутно впливають на конверсію. Більш того, ріст брендового трафіку є чудовим захистом від будь-яких змін пошукових алгоритмів. По брендовим запитам ви завжди будете в Топі, а багато відвідувачів будуть навіть безпосередньо вводити URL сайту в пошуковий рядок.

В якості наочних прикладів, подивіться на статистику по Ламоді і Цитрусу:

Lamoda website visibility

Citrus.ua website visibility

Брендовий трафік є також дуже важливим для контентних проектів, таких для прикладу як lifestyle-медіа (sparkmedia.com.ua) чи інформаційно-аналітичні ЗМІ (Pravda.com.ua).

Привести людей на сайт недостатньо, потрібно їх утримати

Інакше вони забудуть про вас через декілька хвилин після того як закриють вкладку браузера. І правильно зроблять.

Потрапити в Топ набагато простіше, ніж в ньому втриматися. З відвідувачами аналогічно – одна справа привести їх на сайт, і зовсім інша – утримати, підштовхнути до потрібної дії, і стимулювати повертатися знову.

Для таких цілей і використовуються всі ті речі, на які більшість власників українського малого бізнесу успішно «забивають»:

  • регулярне створення цікавого і корисного для аудиторії контенту (розвиток блогу);
  • його дистрибуція по різних каналах (крауд-маркетинг, соціальні мережі, etc.);
  • розвиток каналу на YouTube;
  • ведення email-розсилки;
  • розробка програм лояльності, пропозиція бонусів і безліч інших речей.

Blog (Allo.ua)

Все це в комплексі дозволяє домогтися високого рівня довіри і лояльності з боку аудиторії, стимулювати продажі і впевнено дистанціюватися від конкурентів. Це складно, довго і дорого. Але такий підхід повною мірою себе виправдовує.

Підведемо підсумки

Кожен з перерахованих пунктів по своєму важливий. Але весь їхній зміст, по факту, можна звести до спільного висновку: тільки серйозне ставлення до сайту як одного з найважливіших компонентів бізнесу, і його комплексний розвиток з метою формування бренду, є запорукою перетворення його в драйвер для розвитку компанії.

Підходи в стилі «зарядимо $100 в AdWords, а там подивимося» – більше не працюють. Ви навіть помітити не встигнете, як більш активні конкуренти залишать вас далеко позаду, і підуть в такий відрив, що ніякі бюджети вже не допоможуть вам їх наздогнати.

Це і є та саме зміна парадигми, про яку я писав в заголовку. Старі примітивні методи більше не працюють, і вибір у вас простий: або ви змінюєте стратегію, або програєте в конкурентній гонці.

Сподіваюся, ті з вас, хто читає мій блог, приймуть правильне рішення.


Volodymyr Fedorychak

Індивідуаліст зі специфічним почуттям гумору. Займаюся комплексним розвитком інтернет-проектів, і спеціалізуюся на контент-маркетингу.

Цікаве по темі
  • Website traffic analysis

    Чому дорожчає трафік і як ефективно працювати в таких реаліях

  • Ключові тренди інтернет-маркетингу в 2017 році

  • Як збільшити конверсію? 10 простих способів