
Інтернет-маркетинг в 2019 році: зміна парадигми
Це буде невелика замітка, яку я рекомендую прочитати в першу чергу підприємцям і топ-менеджерам. Просто хочу пояснити деякі моменти, які вважаю вкрай важливими для будь-кого, хто отримує клієнтів для свого бізнесу в Інтернеті.
Давайте я задам вам декілька запитань, а ви спробуєте дати на них для себе відповіді:
- Коли в останній раз ви були в місці, де не було б людей, які прямо зараз роблять щось на своєму смартфоні?
- Як багато ви можете зараз згадати сайтів, які відвідували вчора? А тиждень тому?
- Чи шукаєте ви огляди товарів на сайтах або YouTube перед тим як зробити покупку?
- Кому ви готові довірити свої гроші: розкрученому бренду з солідним сайтом типу «Розетки» чи якомусь ноунейм-магазинчику, який на вигляд був зроблений школярами після уроків?
Думаю, достатньо. Фактично, кожне з цих питань, заодно і містить в собі готову відповідь.
Технології, поведінка людей в Інтернеті, методи ведення бізнесу – за останні роки все змінилося. І в 2019 році, схоже, ці зміни остаточно утвердяться і це запустить процеси трансформації ринку.
А тепер давайте коротко по найбільш важливим пунктам.
Окремі напрямки неефективні, рулить комплекс
Хтось виділяє бюджет тільки на SEO, комусь вистачає запущеної кампанії в контекстній рекламі плюс сторінка в соцмережі, а хтось і зовсім пускає все на самоплив, сподіваючись впоратися з просуванням сайту своїми силами, навчаючись за статтями в блогах і роликами на YouTube. Багато хто вважає, що зовнішній вигляд сайту не важливий, статті ніхто не читає, і т. д.
Однак, діючи таким чином, ви неодмінно зіткнетеся з цілою низкою проблем, хоча можете про це навіть і не здогадуватися. А саме:
- використання тільки одного каналу інтернет-маркетингу, не дозволяє вам достукатися до частини аудиторії, привернути увагу якої можна тільки за рахунок інших інструментів;
- навіть високий рівень відвідуваності не гарантує хороших продажів, якщо сайт повільно працює, не адаптований під мобільні і має інші недоробки в плані юзабіліті;
- технічні проблеми можуть заважати ефективній розкрутці в пошуку, і скільки б грошей ви не інвестували, без їх усунення, хорошого результату не буде;
- без постійного вдосконалення сайту і просування його по всіх каналах, просто неможливо захопити чималу частку ринку і побудувати впізнаваний бренд.
Динаміка замість позицій
Користь від відстежування позицій може бути для фахівця, для замовника це вже абсолютно безглузде заняття. У сучасних реаліях змінюватися вони можуть на льоту, і якщо, умовно кажучи, сьогодні ви в Топі, це ще не є гарантією того, що завтра по цьому ж запиту, ви не опинитеся в д…пі.
Замість цього, потрібно дивитися на динаміку росту трафіку – як загальну для сайту в цілому, так і точково, для найбільш важливих сторінок. Працюйте так, щоб динаміка відвідуваності постійно була позитивною, і буде вам щастя.
Без бренду грошей вам не дадуть
Noname є noname, і при прямому порівнянні, в плані переваг для покупця, він практично завжди буде програвати бренду. Особливо якщо більшість параметрів схожі.
Впізнаваність і авторитет бренду, дуже відчутно впливають на конверсію. Більш того, ріст брендового трафіку є чудовим захистом від будь-яких змін пошукових алгоритмів. По брендовим запитам ви завжди будете в Топі, а багато відвідувачів будуть навіть безпосередньо вводити URL сайту в пошуковий рядок.
В якості наочних прикладів, подивіться на статистику по Ламоді і Цитрусу:
Брендовий трафік є також дуже важливим для контентних проектів, таких для прикладу як lifestyle-медіа (sparkmedia.com.ua) чи інформаційно-аналітичні ЗМІ (Pravda.com.ua).
Привести людей на сайт недостатньо, потрібно їх утримати
Інакше вони забудуть про вас через декілька хвилин після того як закриють вкладку браузера. І правильно зроблять.
Потрапити в Топ набагато простіше, ніж в ньому втриматися. З відвідувачами аналогічно – одна справа привести їх на сайт, і зовсім інша – утримати, підштовхнути до потрібної дії, і стимулювати повертатися знову.
Для таких цілей і використовуються всі ті речі, на які більшість власників українського малого бізнесу успішно «забивають»:
- регулярне створення цікавого і корисного для аудиторії контенту (розвиток блогу);
- його дистрибуція по різних каналах (крауд-маркетинг, соціальні мережі, etc.);
- розвиток каналу на YouTube;
- ведення email-розсилки;
- розробка програм лояльності, пропозиція бонусів і безліч інших речей.
Все це в комплексі дозволяє домогтися високого рівня довіри і лояльності з боку аудиторії, стимулювати продажі і впевнено дистанціюватися від конкурентів. Це складно, довго і дорого. Але такий підхід повною мірою себе виправдовує.
Підведемо підсумки
Кожен з перерахованих пунктів по своєму важливий. Але весь їхній зміст, по факту, можна звести до спільного висновку: тільки серйозне ставлення до сайту як одного з найважливіших компонентів бізнесу, і його комплексний розвиток з метою формування бренду, є запорукою перетворення його в драйвер для розвитку компанії.
Підходи в стилі «зарядимо $100 в AdWords, а там подивимося» – більше не працюють. Ви навіть помітити не встигнете, як більш активні конкуренти залишать вас далеко позаду, і підуть в такий відрив, що ніякі бюджети вже не допоможуть вам їх наздогнати.
Це і є та саме зміна парадигми, про яку я писав в заголовку. Старі примітивні методи більше не працюють, і вибір у вас простий: або ви змінюєте стратегію, або програєте в конкурентній гонці.
Сподіваюся, ті з вас, хто читає мій блог, приймуть правильне рішення.