Основи

Від чого залежить ціна просування сайту? Пам’ятка клієнту

Скільки буде коштувати просування сайту? Перше питання, яке в більшості випадків, потенційний клієнт задає SEO-спеціалісту. Воно й не дивно, адже гроші – ресурс, який має властивість закінчуватися. Причому, як це часто буває, в найбільш невідповідний для цього момент.

Крім того, підприємцям їх теж ніхто під ялинку на Новий Рік не кладе, і часом, даються вони їм дуже важко. Це найманий робітник, закриє свій день з 9 до 18, і спокійно поїде додому. А ось для бізнесменів, особливо, на самому початку розвитку своєї справи, про чіткий графік і вільні вихідні, можна благополучно забути.

Отже, повернемося знову до нашої теми. Чіткої відповіді на запитання, скільки буде коштувати розкрутка сайту, не існує за визначенням. Вся справа в тому, що до кожного з проектів необхідний індивідуальний підхід, а їх власники ставлять перед собою різні цілі. Це те ж саме, що намагатися знайти відповідь на питання – «скільки коштує особняк?». Зрозуміло, що будинки бувають різні, і чіткої відповіді ніхто не дасть.

Однак, щоб спростити для вас розуміння особливостей ціноутворення в SEO, я вирішив розповісти про різні аспекти, які впливають на вартість просування. Це не така вже й велика кількість факторів, і маючи достатнє уявлення про це, ви зрозумієте, чому компанія-підрядник виставляє саме цю, а не яку-небудь іншу ціну.

Ніша, в якій працює бізнес

Один з найбільш важливих аспектів, оскільки від тематики залежить конкурентність середовища. Чим більше конкурентів у ніші, тим більш запеклою буде боротьба за Топ і трафік, і тим дорожче в підсумку обійдеться просування.

Колосальна конкуренція в ряді тематик роздуває ціну розкрутки до небес, і навіть якщо розтягнути SEO на багато місяців, це все одно буде коштувати дорого. Приклади таких висококонкурентних тематик:

  • юридичні послуги;
  • банківські послуги;
  • продаж цифрової техніки;
  • бронювання турів;
  • страхування і т.д.

Навіть за умови дуже якісної роботи підрядників, і глибокої аналітики, в більшості випадків, працюючи в такій ніші, війни бюджетів не уникнути. І потрібно бути заздалегідь готовим до того, що з $300 в місяць на SEO, тут просто нічого робити.

Початковий стан сайту

Комплексний аудит – обов’язкова умова перед стартом роботи над будь-яким сайтом. Він дозволяє виявити помилки, які можуть заважати ефективному просуванню, визначити які речі вимагають доопрацювання, що ще потрібно зробити, виявити можливі точки зростання, і скласти приблизний обсяг робіт над проектом. І часом результати аудиту можуть бути невтішними.

Якщо сайт має досить велику кількість сторінок, існує півроку і більше, на ньому не так вже й багато помилок, то і обсяг робіт по ньому буде відносно невеликим. Наприклад, достатньо буде пакету з 10-15 нормо-годин роботи фахівця в місяць, щоб за півроку отримати хороший результат. Вартість, відповідно, швидше за все, буде на рівні декількох тисяч гривень на місяць, що по кишені кожному.

Проте, навіть в такому випадку можна знайти вихід – якщо планований обсяг робіт по проекту занадто великий, його можна розтягнути на кілька місяців, що дозволить знизити вартість просування помісячно.

Вік проекту

Сайт, який існує давно, накопичує певний авторитет і при інших рівних умовах, пошукові системи будуть ранжувати його сторінки краще, ніж аналогічні сторінки молодих сайтів. За фактом, сьогодні «молодим» вважається ресурс, який існує менше півроку.

Відповідно, просування нового сайту, зазвичай, займає більше часу, ніж розкрутка старого, авторитетного проекту. Навіть якщо бюджет виділений невеликий, фактор часу все одно відіграє роль.

Регіон просування

Розкрутка сайту, орієнтованого на жителів Херсону, в будь-якому випадку, буде коштувати дешевше, ніж розкрутка такого ж сайту по Києву. Особливо, якщо мова йде про конкурентну тематику. Там де в регіонах конкуренції немає взагалі, в столиці вона може зашкалювати.

Аналогічна ситуація з проектами, орієнтованими на всю країну – таке просування обійдеться значно дорожче, але і потенціал прибутку набагато вище. Для порівняння, подивіться на порівняння попиту по твердопаливних котлах по країні і Львову, який точно не назвеш маленьким містом:
http://prntscr.com/ek4tq7

Обсяг щомісячних робіт

Один з основних факторів, який безпосередньо впливає на вартість просування. Обсяг робіт по SEO визначається підрядником після проведення аудиту сайту і визначення конкретних цілей, які ставить перед собою замовник. Сюди входять роботи по внутрішній оптимізації, збору семантики, написання контенту, аналітиці та вирішенню інших завдань, з якими стикається оптимізатор в процесі роботи над проектом.

Мінімальний рекомендований обсяг робіт над будь-яким сайтом – 7-10 годин на місяць. Верхня планка може перевищувати цей показник в рази, а то й в десятки разів. Але, в рамках індивідуального підходу, клієнт сам вирішує, скільки годин роботи викуповувати щомісяця, що і впливає на абонплату.

Масштаби поставлених цілей

Якщо перед вами стоїть завдання підвищити продажі в конкретному регіоні і активно просувати певну категорію товарів – це одне. Але, якщо ви поставили перед собою мету стати одним з лідерів ніші – це вже зовсім інше. Чим масштабнішими будуть цілі, тим більше ресурсів може знадобитися для їх досягнення. Наприклад, створення сотень посадкових сторінок, просування каталогу з тисячами товарів, і активна робота по всіх каналах – від SEO та контекстної реклами, і до розвитку відеоканалу на YouTube.

Сайти однієї і тієї ж тематики, орієнтовані на один і той же регіон, можуть відрізнятися бюджетами на порядок. Однак, якщо перший просто буде отримувати десяток-другий продажів в день, то другий, через деякий час, зможе стати лідером в ніші і міцно закріпитися в Топі, досягнувши мільйонних оборотів.

Підведемо підсумки

Як бачите, на вартість пошукового просування впливає чимало чинників, що й не дивно, з огляду на те, що з кожним роком розкрутка сайтів стає все складнішим і затратнішим по часу і грошам. У всьому цьому легко заплутатися, особливо, якщо у вас немає відповідного досвіду і знань.

До кожного сайту потрібен індивідуальний підхід, і тільки досвідчений фахівець може порекомендувати таку стратегію по SEO, яка буде оптимальною саме у вашому випадку. Тому, щоб отримати більш точну інформацію, ви завжди можете написати нам через форму зворотного зв’язку, і ми обов’язково відповімо на всі ваші запитання.