SEO

8 причин, чому на сайті низька відвідуваність і як це виправити

Незалежно від типу сайту – візитка, бізнес-портал чи інтернет-магазин – основним завданням його власника, є збільшення відвідуваності і продажів. Тут все просто: немає трафіку = немає продажів + мінімальна впізнаваність бренду, і ще ряд інших проблем, які для бізнесу відіграють критично важливу роль.

Хороша новина в тому, що в 90% випадків низька відвідуваність викликана одними і тими ж причинами. І якщо зрозуміти, в чому саме проблема, то її усунення і подальший ріст трафіку – це вже справа техніки.

Далі в статті я перерахую основні причини, чому на вашому сайті немає відвідувачів зовсім або ж трафік знаходиться на рівні, який явно не відповідає вкладеному часу і бюджетам. Можете використовувати її як чек-лист для перевірки свого власного проекту.

Просування? Реклама? Ні не чув…

Якось дивно було б очікувати океанів трафіку і лавини дзвінків від клієнтів на сайті, який ніяк не просувається, не рекламується, і взагалі – над ним просто нічого не робиться. Це те ж саме, що відкрити елітний бутік в підвалі десь на околиці міста, і сподіватися, що покупці самі вас там знайдуть.

Так що перша причина низької відвідуваності на сайті: відсутність реклами або будь-якої іншої маркетингової активності в Інтернеті.

У комерційних нішах занадто мало потенційних клієнтів і занадто багато бажаючих їх отримати, щоб можна було сидіти склавши руки, в очікуванні успіху.

Технічні помилки

Як говоритися, у кого сайт без помилок – нехай першим кине в мене камінь.

Просто, помилки бувають різні. Одні приносять лише невеликий дискомфорт відвідувачам, інші ж – можуть звести до нуля всі ваші зусилля по SEO. Саме тому, я не перестаю говорити про важливість технічного аудиту сайту, перед тим як приступати до повноцінного його просування.

Website Auditor report

Ось список основних проблем, які можуть здійснювати відчутний негативний вплив на відвідуваність:

  • порожні або неправильно складені метатеги Title/Description;
  • дублювання контенту, тобто, наявність декількох сторінок з однаковим вмістом;
  • зміна URL-адрес сторінок без налаштування редіректів;
  • занадто низька швидкість завантаження сторінок (5 секунд і більше).

І це тільки частина можливих технічних проблем, пунктів можуть бути десятки. Так що проведення технічного аудиту є першим кроком при пошуку можливих причин низької відвідуваності.

Проблеми з семантичним ядром

Якщо ви раптом вирішили здобути Топ за запитом «ноутбуки», у мене для вас погані новини. Трафіку ви, швидше за все, при цьому житті так і не побачите.

Конкуренція по високочастотним ключовими словами величезна, а якщо вони досить загального характеру, то навіть високі позиції будуть приносити трохи переходів, з низьким показником конверсії.

Ось ще ряд поширених помилок, в основі яких лежить неправильна робота з семантикою:

  • оптимізація сторінки під запити, яким вона не зовсім відповідає;
  • переспам ключовими словами;
  • некоректне використання геозалежних ключових слів;
  • використання запитів-пустушок, які мають частотність, але по ним майже немає переходів.

Переспам текста ключевыми словами

Збір якісного семантичного ядра – один з найважливіших етапів при роботі над пошуковим просуванням сайту.

Немає системної роботи над контентом

Створення якісного контенту – основний інструмент залучення відвідувачів не тільки з органічного пошуку, але і з інших джерел. Чим більше сторінок під релевантні для бізнесу ключові слова ви створюєте на сайті, тим більше буде потенціал його росту.

Але є одна важлива умова – робити це потрібно регулярно, на постійній основі. Згідно з дослідженнями Hubspot, для того щоб забезпечити стабільне зростання відвідуваності, потрібно публікувати мінімум 4 статті на сайті щомісяця. Оптимальною цифрою є 2 публікації в тиждень.


При цьому, ще раз нагадаю про те, що важлива регулярність. Не потрібно спочатку опублікувати 4 статті, а потім два тижні нічого не робити. Плануйте публікації так, щоб новий контент на сайті з’являвся регулярно.

Проблеми з юзабіліті сайту

Під терміном юзабіліті (ux, user experience) розуміють зручність взаємодії з сайтом. А так як Google відкрито декларує, що хоче показувати користувачам якісні результати на зручних і якісних сайтах, то і питання юзабіліті стають особливо пріоритетними.

У поточних реаліях, якщо у вашого сайту низька відвідуваність, це цілком може бути пов’язане з негативним користувацьким досвідом. Найбільш поширені проблеми:

  • повільна швидкість завантаження сторінок сайту;
  • відсутність адаптивності дизайну для мобільних пристроїв;
  • незручна, заплутана навігація;
  • погано структурований контент на сторінці (суцільне полотно тексту);
  • спливаючі вікна або велика кількість рекламних банерів;
  • технічні помилки, непрацездатність окремих функцій сайту;
  • форми з великою кількістю непотрібних полів, і т. д.

Responsive vs not responsive website

Частину з перерахованих проблем пошукові системи враховують безпосередньо (швидкість, адаптивність дизайну), а частину – через зміну поведінкових факторів (наприклад, зручність навігації). Але в сукупності, це обов’язково впливає на рейтинг сайту в пошуку.

Мало зовнішніх посилань

Зовнішні посилання є одним з ключових факторів ранжирування і якщо вони якісні – здатні підвищувати довіру пошукових систем до сайту.

Звичайно, є чимало прикладів, коли в Топі знаходяться сторінки / сайти з мінімальною кількістю зворотних посилань, але це швидше виняток, ніж правило.

Анализ внешних ссылок сайта

Практично завжди відвідувані сайти мають і хороший профіль з посиланнями. Якщо це справедливо по відношенню до більшості конкурентів, мала кількість зворотних посилань може стати причиною низької відвідуваності:

Низький потенціал трафіку в ніші в цілому

Тут все просто – не можна отримувати тисячі переходів в день в тематиці, в якій такої кількості аудиторії немає в принципі. Щоб ви не робили, неможливо вийти на рівень 30 тисяч відвідувачів на місяць, якщо у вас нішевий інтернет-магазин з продажу соку агави в невеликому райцентрі.

Єдиним способом вирішення проблеми, в даному випадку є розширення тематики за рахунок поступового збільшення асортименту товарів, послуг або таргетинг на всю країну.

Сайт потрапив під фільтр

Накладати санкції Google і Яндекс можуть за низькоякісний контент, закупівлю неякісних посилань, переспма ключовими словами в тексті або якщо ваш сайт раптом хтось заразив вірусом, а ви довго цього не помічали.

Іноді таке буває і помилково, але за останні роки таких ситуацій я практично не зустрічав. У всіх випадках фільтр був отриманий заслужено. А так як виходити з-під санкцій довго, дорого і складно, то краще проблем уникати, ніж потім їх вирішувати.

Більшість фільтрів можна визначити за повідомленням про накладення санкцій в Search Console:

Письмо о мерах, принятых вручную в панели вебмастеров

Але так буває не завжди. Особливо якщо у власника банально немає доступу до Google Search Console. Так що дуже добре задумайтеся, перед тим як вибирати фахівців за ціною, наймаючи Джамшутів, вартість виправлення помилок яких потім в рази перевищить всю початкову економію.

І на останок

Якщо сайт, на вашу думку, не отримує достатньо трафіку – це не причина опускати руки, відмовлятися від просування або змінювати підрядника. І вже тим більше це не означає, що Google вас «не любить». Просто потрібно спробувати розібратися в чому причина, і вирішити проблему.

Це може коштувати часу і грошей, але в більшості випадків, причини відсутності трафіку на сайті, завжди одні й ті ж. Так що використовуйте цю статтю як чек-лист, вивчайте свій проект, і вперед до Топу – наполегливість в нашій справі означає набагато більше, ніж бюджети.

Volodymyr Fedorychak

Індивідуаліст зі специфічним почуттям гумору. Займаюся комплексним розвитком інтернет-проектів, і спеціалізуюся на контент-маркетингу.

Цікаве по темі
  • 12 трендів SEO та інтернет-маркетингу в 2018 році

  • Без бюджету: 14 способів розкрутити сайт самостійно і безкоштовно

  • 7 основних метрик ефективності (KPI) в інтернет-маркетингу і SEO