Контент-маркетинг. Частина 1: Визначаємо поняття

Про контент-маркетинг ви, напевне, вже чули. Зараз про це пишуть і говорять на кожному кроці, особливо, на блогах різних SEO-компаній, які зрозуміли, що можна впарити клієнтам стару роботу по новому ціннику, просто помінявши назву на щось більш модне.

Тому, я вирішив підготувати цикл статей, в яких розповім вам про те, що таке контент-маркетинг насправді, що ним не є, як розробляти план і стратегію, здійснювати посів та багато інших цікавих речей, які є складовими роботи в цьому напрямку .

Отже, що ж таке «контент-маркетинг? Ось що нам з цього приводу каже Вікіпедія:

«Контент-маркетинг – сукупність маркетингових прийомів, заснованих на створенні і/або розповсюдженні корисної для споживача інформації з метою завоювання довіри і залучення потенційних клієнтів.»

Ключовими словами тут є «корисний» і «довіра». Адже якщо ви спробуєте поширювати нудний і нікому непотрібний текст, навряд чи отримаєте достатній відгук аудиторії. Ну, хіба що у вигляді коментарів у стилі «аффтар випий йаду» або «убий себе ап стіну».

Якщо говорити про довіру, вже зрозуміло, що мова йде не про рекламні тексти. Навчальні, розважальні, будь-які, але тільки не рекламні.

Крім того, перечитайте ще раз визначення з Вікіпедії – використовується слово «інформація», а не «статті» або щось подібне. Тому, контент-маркетинг це не тільки тексти. Створювати та поширювати можна контент в найрізноманітнішому вигляді – стаття, відео, інфографіка, фото, або мікс з усього перерахованого.

Дуже важливий момент – не можна брати теми, що називається, «з повітря». Тема повинна бути затребувана цільовою аудиторією, інакше, достойних результатів від такої роботи не буде.

Особливості контент-маркетингу

Перш за все, це більше маркетинг, ніж контент. Якими б якісними не були ваші статті, якщо ніхто їх не читає, вважайте, що зусилля витрачені даремно. Потрібно визначитися що ми пишемо, для кого ми це робимо, і як зробити так, щоб донести це до якомога більшої кількості представників цільової аудиторії.

Другий важливий момент – це безперервний процес, який найкраще інтегрувати в загальну маркетингову стратегію. Отримати ефект від застосування контент-маркетингу можна тільки якщо створювати якісний контент регулярно, і так само методично займатися його поширенням.

Це мистецтво спілкування з потенційними клієнтами та цільовою аудиторією, не займаючись при цьому продажами. Суть стратегії в створенні позитивного емоційного зв’язку, надання людям цікавої і корисної для них інформації. Позиціонування в якості експерта і прекрасна можливість виділитися на тлі сотень і тисяч безликих продавців, які пропонують один і той же товар.

Потрібно розуміти, що спочатку продажів не буде. Зате, коли у людини виникне потреба в певному продукті, в його свідомості саме ви вже будете асоціюватися з цим товаром або послугою.

Приклади контент-маркетингу

Як приклади, я приведу кілька відомих компаній, які використовують контент-маркетинг в своїй маркетинговій стратегії. Як я вже писав, мова йде не тільки про тексти, що, відповідно, має на увазі різні канали посіву на цільову аудиторію.

Блог SeoProfy.ua
seoprofyОдна з топових в Україні компаній, яка спеціалізується на просуванні в пошукових системах. Пріоритетним напрямком для них просування проектів в західному сегменті Інтернету.

Популярність компанії SeoProfy багато в чому забезпечив крутий корпоративний блог, на якому регулярно публікуються цікаві статті по пошуковому просуванню і інтернет-маркетингу в цілому, кейси, якісна інфографіка та інші корисні матеріали. Що цікаво – більшу частину статей особисто написав засновник агентства – Віктор Карпенко.

Відеоканал «Розетки»
rozetka-kanalІнтернет-магазин Rozetka.com.ua – найбільший, і, безумовно, найвідоміший в Україні. Власний відеоканал на YouTube вони запустили кілька років тому, і за цей час досягли вражаючих результатів. Цікавий факт – в 2015 році їх відеоканал подолав позначку в 100 мільйонів (!) Переглядів, увійшовши в трійку сайтів світового ecommerce за обсягом трафіку, отриманого з YouTube.

Розсилка Lingualeo
lingualeoТворці сервісу для онлайн-навчання англійської, вирішили використовувати в якості основи для своєї контент-маркетингової стратегії знайомі всім нам email-розсилки. І треба сказати, що виходить у них це просто відмінно. Тим більше це цікаво, якщо враховувати той факт, що з поштовими розсилками працювати складніше, ніж з іншими каналами поширення контенту.

Блог Yalantis
yalantisВідома на ринку компанія, яка спеціалізується на аутсорсингу послуг з розробки програмного забезпечення. Приблизно півтора роки тому вони почали активно застосовувати контент-маркетинг для розкрутки своєї компанії, як шляхом розвитку блогу, так і в плані активної роботи з зовнішніми площадками.

Судячи по одному з інсайдів, завдяки цьому, зараз вони отримують через сайт до 70 заявок від потенційних клієнтів в місяць. Так що результати дуже навіть хороші, особливо з урахуванням високого рівня конкуренції в цій ніші.

Що не є контент-маркетингом!

На початку цієї статті я вже писав, що хитрі колеги по цеху, не прогавлять можливості продати клієнтам під виглядом контент-маркетинг, який-небудь треш. І, судячи з усього, деякими компаніями на ринку, такий підхід вже практикується по повній програмі.

Під виглядом контент-маркетингу вам спробують продати:

  • SEO-копірайтинг. Набір речень, напханий ключовими словами, від якого навіть пошукові роботи плюються. А людям це і зовсім читати протипоказано. Приклад (натисніть для збільшення):
    govno-text
  • Тексти від фрілансерів. Неважливо, для чого вони призначені – розділу статей на сайті чи псевдоблога – виходить однаковий шлак, та ще й по космічному ціннику. Купують SEO-компанії таке, зазвичай, за ціною $2-3 за статтю, а клієнту впарюють по $10-15 за той же обсяг тексту;
  • Псевдо-блоги. Пропозиція від тих, хто розумніший, і не тримає клієнтів за повних ідіотів. Вам, звичайно ж, розпишуть всі переваги блогу як інструменту маркетингу, і так воно і є насправді. Тільки, за умови, що це реальний блог, з якісними публікаціями, який постійно розвивається. Тут же, знову таки, статті писатимуть школярі на фрілансі.

Ніби все. Хоча, фантазія деяких товаришів безмежна і менеджери з продажу, які знають свою справу, можуть пропонувати й інші, не менш «перспективні» варіанти порівняно чесного віджиму грошей у населення.

Кому підходить контент-маркетинг?

Відкрию вам страшний секрет – всі брешуть. Точніше, майже всі. І не варто вірити на слово представникам SEO-кантор, які позиціонують контент-маркетинг як універсальну пігулку, яку можна використовувати для будь-якого виду бізнесу. Це далеко не так.

В першу чергу, це інструмент для розвитку бренду, і підвищення впізнаваності вашого бізнесу. Навіщо це власнику інтернет-магазину канцелярії? А ось торговцю елітними меблями, буде дуже навіть до речі.

Також, контент-маркетинг, в більшості випадків, добре підходить для наступних тематик:

  • практично всі B2C ніші з хорошою маржинальністю або великим попитом;
  • різні сервіси і стартапи, у яких широка аудиторія і є бюджет;
  • інтернет-магазини та інші гравці, які продають на всю країну;
  • бізнес в сфері послуг та навчання;
  • бізнес, у якого є потенціал повторних продажів.

Кому це не підходить:

  • деяким видам B2B-бізнесу, які орієнтуються на довгострокові контракти;
  • різним заводам, клінікам, готелям і ряду інших тематик, з якими я поняття не маю як працювати в даному напрямку.

Також, не підходять ніші, в яких потрібна висока експертність при створенні контенту. 99% копірайтерів це не потягнуть, а ті, хто потягне, швидше за все, вже зайняті більш цікавими і оплачуваними речами.

Тобто, маємо ще два важливі вимоги: потенціал аудиторії і можливість знайти автора по адекватній ціні.

Резюме

Отже, ще раз повторюсь, в двох словах. Контент-маркетинг – це створення якісного, цікавого і корисного для вашої цільової аудиторії контенту, і поширення його за допомогою різних каналів. Тобто, процес виглядає приблизно так:

  • на основі попередньо докладної аналітики, формується список інтересів цільової аудиторії і потрібної їй інформації;
  • розробляється контент-план і стратегія, які охоплюють питання як створення, так і поширення контенту;
  • на основі створеного контент-плану, професійними авторами, які є фахівцями в даній області, пишуться статті в блог або відповідний розділ сайту;
  • опубліковані матеріали поширюються по найрізноманітнішим каналам: соціальні мережі, email-розсилка, крауд-маркетинг, посилання з тематичних площадок і т. д.
  • аналізуються отримані результати, робляться висновки, робота триває.

Причому, необхідно розуміти – контент-маркетинг працює тільки на довгій дистанції, і практично не дає ефекту в короткостроковій перспективі. І так – все це довго і дорого, зате, результати для бізнесу можуть бути вражаючими!

Головне завдання, яке вирішує контент-маркетинг, це не продажі. Основна мета – комунікація з аудиторією, поширення інформації про бізнес, встановлення довірчих відносин і забезпечення лояльності з боку потенційних клієнтів. Адже всі вони вже шалено втомилися від банальної реклами, яка оточує їх з усіх сторін.

З матчастиною ми розібралися, так що йдемо далі. Підписуйтесь на нашу розсилку і приєднуйтесь до сторінок в соціальних мережах – буде ще багато всього цікаво.

Всі частини циклу:


Volodymyr Fedorychak

Індивідуаліст зі специфічним почуттям гумору. Займаюся комплексним розвитком інтернет-проектів, і спеціалізуюся на контент-маркетингу.

Цікаве по темі
  • Складаємо ТЗ на тексти для копірайтерів

  • Контент-маркетинг. Частина 6: Вимірюємо ефективність роботи

  • Контент-маркетинг. Частина 5: Запускаємо посів по аудиторії