Дропшиппінг: переваги та недоліки такої моделі бізнесу

У цій статті я розповім вам, що таке дропшиппінг, в чому переваги і недоліки цієї схеми, і як знайти постачальників для початку такого бізнесу.

Отже, про що ж ідеться? Більшість авторитетних джерел сходяться на наступному визначенні:

Дропшиппінг – це метод управління ланцюжками поставок, при якому продавець не тримає товар на складі, а замість цього, передає контакти клієнтів і деталі замовлення постачальнику, який, в свою чергу, займається відправкою замовлення безпосередньо покупцеві.

Тобто, ви продаєте продукти, які насправді вам не належать, діючи як посередник. Це позбавляє від необхідності інвестувати великі кошти в створення запасів продукції, що робить таку модель бізнесу дуже привабливою для підприємців-початківців, обмежених в засобах.

Наприклад, ви створюєте інтернет-магазин, в каталозі якого представлена продукція сторонньої компанії, з вашими цінами. Після того як покупець зробить замовлення того чи іншого товару, ви спрямовуєте деталі даного замовлення компанії-виробнику (або оптовику). Вони, в свою чергу, відправляють вказаний продукт клієнту, від імені вашої компанії.

Як заробити на дропшиппінгу?

Модель такого бізнесу досить проста – продавець отримує від постачальника товар за оптовою ціною, а продає його за роздрібною. Ваша маржа являє собою різницю між цими двома цифрами. Бажано, щоб вона становила 30% і більше, так як це дозволить вам виділяти більше бюджету на розвиток.

model

Варто відзначити одну поширену помилку – багато підприємців відкривають інтернет-магазин по системі дропшиппінг, чекаючи, що зможуть отримувати товар за тією ж оптовою ціною, що і великі замовники. Насправді ж, завжди виходить трохи дорожче.

Поставте себе на місце дистриб’ютора. Ви воліли б продавати велику кількість продукції великому оптовику, чи обслуговувати клієнтів, які замовляють по кілька найменувань і обробляти кожне замовлення індивідуально? Зрозуміло, що в пріоритеті завжди буде саме перший варіант, і це, безумовно, відіб’ється на ціні закупівлі для вас.

Тому, конкурувати за рахунок низьких цін, ведучи бізнес за моделлю дропшиппінгу, не вийде. І вам потрібно заздалегідь підготуватися до боротьби за лояльність аудиторії, і задуматися про інші методи нецінової конкуренції.

Переваги дропшиппінгу

Найбільшими перевагами, які приваблюють підприємців, є низька вартість запуску, і можливість запропонувати великий вибір товарів без складських та інвентаризаційних витрат.

worker-warehouse

Модель дропшіппінгу має цілий ряд переваг, серед яких:

  • Низький рівень інвестицій. Один з найбільших плюсів – можливість запустити інтернет-магазин без необхідності вкладати тисячі доларів в закупівлю товарів. У вас немає необхідності закуповувати товар до тих пір, поки покупець не зробить у вас замовлення. Це означає низькі початкові витрати і зниження ризиків.
  • Економія часу і грошей. На пошук місця під склад потрібно витратити час, як і на найм продавців-консультантів і співробітників служби доставки. А додайте сюди ще й необхідність контролювати рівень залишків, обробку відмов і багато інших моментів, які вимагають витрат часу.
  • Різноманітність товарів. Так як у вас немає необхідності заздалегідь купувати усі товари, які представлені в каталозі, можна запропонувати своїм потенційним клієнтам куди більш широкий асортимент.
  • Незалежність від місцезнаходження. Вам не потрібно турбуватися про те, як працює склад і служба доставки, тому, бізнес можна вести практично з будь-якого місця, в якому є доступ до Інтернету.
  • Висока масштабованість. Так як вам не потрібно самотужки обробляти кожне замовлення, якщо кількість продажів несподівано подвоїться, ваше особиста навантаження залишиться незмінною. Фактично, при продажу 5 одиниць продукту в день, і 50 одиниць, працювати ви будете однаково.

Недоліки дропшиппінгу

Не перший погляд може здатися, що працювати на таких умовах – одне задоволення. Але, без мінусів, звичайно, не обходиться. Основними недоліками співпраці по моделі дропшиппінг, є наступні:

  • Висока конкуренція. Низький поріг входження і легкість доступу до продукції, призводить до того, що в популярних нішах торгувати за договором прямого постачання просто невигідно.
  • Низька норма прибутку. Як я вже писав, не варто розраховувати на ціни як у великих оптовиків. Є чимало інтернет-магазинів, які пропонують аналогічні товари за наддешевим цінами, працюючи на розширенням клієнтської бази. І яким би красивим не був ваш сайт і хорошим рівень обслуговування клієнтів, покупці порівнюють ціни та в підсумку, вибирають більш дешевий варіант.
  • Залежність від постачальників. Ви не можете контролювати упаковку і відправку замовлень, відповідно, можна забути про розробку видатного сервісу. Це неможливо, без належного контролю якості.
  • Складнощі при доставці. Актуальний момент, якщо у вашому каталозі представлені продукти відразу від декількох постачальників. Адже якщо клієнт зробить покупку товару від декількох з них в одному замовленні, вартість доставки не тільки істотно виросте, він ще отримає товар у вигляді різних посилок в різний час. Навряд чи це позитивно позначиться на іміджі вашого бізнесу.

Де шукати постачальників в Україні?

Відповідь проста – Google вам на допомогу. Яка б то не була централізованв база постачальників дропшиппінгу, в нашій країні, на даний момент відсутня. Тому, просто по черзі вбиваємо запити, які ви можете побачити на скріншотах нижче:

postavshik1

postavshik2

Та інші подібні, що спадуть вам на думку. А далі, вже питання часу. Дзвонимо, уточнюємо деталі, домовляємося про початок співпраці.

Популярні товари для дропшиппінгу

З огляду на особливості такої моделі бізнесу, далеко не кожен товар підійде для продажу. Точніше, підійде кожен, але не на всіх ви зможете нормально заробити. Найкраще підходять продукти, які відповідають наступним критеріям:

  1. Конкуренція в ніші нижче середньої;
  2. Товар не продається у великих рітейлерів, або, принаймні, вони не фокусуються на просуванні саме цієї товарної групи;
  3. Недорогий в масовому виробництві;
  4. Націнка можлива на рівні близько 30% і вище;
  5. Не втрачає актуальності з часом.

З огляду на перелічені моменти, не дивно, що великою популярністю серед інтернет-магазинів, які працюють за цією схемою, користуються такі товари як одяг, взуття, дитячі товари, біжутерія, автомобільні запчастини і т. д.

dropshipping products

Ще один нюанс, якщо ви ще не помітили – продукт в майже кожній з перерахованих тематик, складно піддається порівнянню в плані ціни. А значить, якщо він сподобається вашому потенційному клієнту, швидше за все, він купить його у вас, а не почне шукати де дешевше.

Кому підходить дропшиппінг?

Як вже було написано, через низку особливостей, підійде така модель роботи далеко не всім. В першу чергу на неї варто звернути увагу в таких випадках:

  • Перевірка ніші. Торгівля за договором прямого постачання може бути прекрасним способом при спробі «промащупати» нішу, наприклад, для нового продукту або в новому для себе напрямку, перш ніж інвестувати туди значні кошти.
  • Обмежений бюджет. Через відсутність необхідності робити складські запаси, складно знайти більш доступний спосіб для старту нового бізнесу. Це хороший варіант для підприємців, бюджет у яких обмежений, або ж, вони хотіли б зробити запуск з якомога більш низькими витратами.
  • Перший бізнес. Якщо у вас ще немає досвіду в електронній комерції, а отримувати його за свої гроші не особливо-то хочеться, якраз варто звернути увагу на дропшіппінг. Можна не дбати про інвентаризацію товару, а замість цього, зайнятися вивченням нюансів онлайн-торгівлі і просуванням свого інтернет-магазину;
  • Відкриваємо супермаркет. Незалежно від того, що ви збираєтеся продавати, якщо закуповувати товар доведеться тисячами і десятками тисяч екземплярів, витрати можете собі уявити. У цьому випадку, дропшіппінг варто розглядати як чудовий спосіб заощадити.

Кому це не підійде

Деяким підприємцям, дана модель роботи не підходить за замовчуванням. І ось про які види бізнесу йдеться:

  • Тим, хто хоче побудувати бренд. Робота над створенням бренду – шлях довгий і складний, але, воно того варте. Ось тільки у випадку з дропшиппінгом ви не в змозі контролювати якість обслуговування клієнта, і таке завдання стає непосильним. Ви навіть упаковку при доставці змінити не зможете;
  • Орієнтація на високу маржу. Ймовірно, найбільша проблема в даному випадку – низька націнка, яку ви можете собі дозволити. Після вирахування витрат на обслуговування самого інтернет-магазину, це, швидше за все, буде якихось 10-20%;
  • Без розуміння маркетингу. Ціною конкурувати не вийти, завжди знайдеться той, хто віддасть дешевше, навіть собі в збиток. Тому, з самого початку доведеться активно використовувати інструменти інтернет-маркетингу, залучаючи клієнтів по найрізноманітнішим каналам, наприклад, через контекстну рекламу в Google AdWords, або таргетинг в Facebook.

Підведемо підсумки

Як і будь-яка інша модель бізнесу, дропшиппінг не є ідеальною моделлю. Багато людей успішно працюють в цій сфері, але, все ж, я б не розглядав його як оптимальний вибір, якщо ви збираєтеся побудувати власну справу на довгі роки.

Занадто багато тут залежно від постачальників і зайвого головного болю. Так що добре подумайте, чи потрібно вам це насправді?

Просто, фактично, кожен бажаючий, при наявності доступу до Інтернету, може створити свій інтернет-магазин по схемі дропшиппінг, і почати просувати його всіма можливими способами.

Крім вас, існує багато людей, які мають доступ до тих же продуктів, і ймовірно, продають їх за схожими цінами. Тому, варто заздалегідь подумати, яким чином ви зможете від них диференціюватися, і чи можливо це взагалі.


Volodymyr Fedorychak

Індивідуаліст зі специфічним почуттям гумору. Займаюся комплексним розвитком інтернет-проектів, і спеціалізуюся на контент-маркетингу.

Цікаве по темі
  • CMS for eCommerce

    Як вибрати скрипт інтернет-магазину (CMS): критерії, поради та важливі моменти

  • 15 джерел трафіку для інтернет-магазину, які приведуть вам клієнтів

  • Buy Now in 1 Click

    Кнопка «Купити в один клік» – плюси і мінуси такого рішення